روایت هراز از سیل در کیاکلای مازندران +عکس

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز ؛ روستاهای بخش سیمرغ ، موسی کلا تالار دشت ،رکن کلا با گذشت چندین روزازوقوع حادثه هنوز آبها فروکش نکرده است درنگاه اول چیزی که بیشتر توجه تو را جلب میکند باغهای زیر سیلاب است و لاشه زیادی از پرندگان اهلی درآیش که بی جان روی آب افتاده اند.

وارد محلات که میشویم و با هر مرد وزنی که روبرو میشویم رنگ به چهره ندارند.اما انگار عمق فاجعه و گذشت زمان آنها را وادار به پذیرش نموده است.
گروه های امداد و مدیریت بحران مشغول کمک و لایروبی هستند.از طرف دهیاری موکت و پتو واقلام غذایی بین مردم پخش شده است.اما مردم منتظر کمک نقدی هستند وقرار است به هر خانواده دو میلیون پرداخت شود.
با آنها ابراز همدری میکنم”خانم چند شبه نخوابیدیم دیشب دوباره اعلام کردند میخواهد سیل بیاید از ترس خواب نداریم ولی باز هم خدا رو شکر که همه اهالی روستا سالمند ما نگران گلستانی ها هستیم.”
سعی میکنند جلوی ما خوددار باشند اما برخی از آنها ناگهان گریه شان میگیرد.همدردی من اینجا خیلی کم است و دستانم کوتاه”خداروشکر که شماها هستید وگرنه ما دق میکردیم”
“ما هشتم فروردین عروسی داشتیم حالا چی کار کنیم؟”عروس و داماد رو کجا بیاریم؟
تمام بینج بارمان(منظورشان رنج های برداشتی پارسال است)خراب شدوگوسفندان،مرغ وخروس هایمان تلف شدند.
اکثر خانه ها تقریبا قابل سکونت نیستند.
یکی ازخانه ها بنرعزا بر در خانه دارد گویا نوه سیزده ساله شان چند روزی است فوت کرده است اهالی میگویند این خانه نفرین شده است به فاصله های کمی نوه ها و فرزندان این خانه بدون علت خاصی فوت میکنندوحال این خانه سیل زده ترین خانه روستاست.
چکمه ام تا ساق درگل فرورفته و تمام پاهایم گلی شده است اما انگارزمان برایم متوقف شده ودیدن این هجمه دردورنج مراواداربه سکوت نموده است.
عکس:الهه دبیریان
#سیلمازندرانگلستان
#روایت_درد
#عیدی_سیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *