بخشدار راین با اشاره به بروز سیلاب بر اثر شکستن سد خاتم الانبیاء گفت: طبق براوردهای اولیه میزان خسارت 17 میلیارد ریال تخمین زده می شود.

ابراهیم پاریزی در گفتگو با مهر اظهارداشت: شکستن سد خاکی خاتم الانبیاء راین و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه بیش از 17 میلیارد ریال خسارت به بار آورده است.

بخشدار راین ضمن اعلام این خبر افزود: در اثر شکسته شدن دهانه سد خاتم الانبیاء که روز گذشته اتفاق افتاد بیش از 500 اصله درخت گردو و 2000 اصله سیاه درخت از بین رفتند و 50 هکتار اراضی زراعی نیز دچار خسارت شدند.

وی همچنین افزود: بیش از 7 کیلومتر راه خاکی روستایی دچار خسارت شد و به 63 کانال آب کشاورزی و آب بند آسیب وارد آمد.

پاریزی در ادامه بیان داشت: در اثر این سیل همچنین 3 دهانه پل، 3 باب استخر ذخیره آب و یک باب واحد آموزشی صدمه دیدند.

بخشدار راین خسارت وارده به خطوط انتقال نیرو را 800 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: به خطوط انتقال آب آشامیدنی نیز 500 میلیون ریال خسارت وارد شد.

وی برآورد اولیه خسارت وارده را 17 میلیارد و 245 میلیون ریال عنوان کرد.

گفتنی است که حوالی ساعت 4 صبح دیروز 13 فروردین دهانه سد خاتم الانبیاء راین دچار شکستگی شد و آب ذخیره شده در پشت سد به یکباره وارد مسیر رودخانه و موجب جاری شدن سیل شد.

عملیات ساخت واحداث سد خاتم الانبیاء از سال 84 آغاز شده و قرار بود در دهه فجرسال گذشته به بهره برداری برسد.

5 thoughts on “سد خاتم الانبیاء شکست/ سیل در راین”
  1. با سلام . متاسفانه در تاریخ 6فروردین پاریزی بخشدار راین با تنی چند از اعضای شورا ودهیار گروه دریچه خروجی رابسته وپس از ذخیره آب. این سد که با نظارت همین آقایان ساخته شده بتون سست وکلاف نبودن میلگردها وهمچمین استاندارد نبودن آن با عث شکستن دریچه وسیل وخسارت میلیاردی به مردم مسلمان وبیچاره شد وهم اکنون هم فرافکنی کرده وآقای کامیاب هم در مصاحبه رادیویی اشاره ای به خودسرانه آبگیری کردن آن نکردند. چنانچه مسئولین امر به این موضوع رسیدگی نکنند .قضیه از طریق مقامات ذیصلاح قضایی ودیوان عدالت پی گیری خواهد شد

  2. سلام آقای کامیاب! معلمی شغل انبیاست معلم اگر رئیس جمهور هم بشود معلم است.روز 12 فروردین بارندگی وسیل کجا بود؟؟اگر سیلی آمده چرا ردی از آن قبل از ورودی سدنیست.چرا می خواهید قضیه رابپیچانیدومقصرین راازقانون برهانید؟؟این که در 6فروردین چه کسانی دریچه خروجی رابسته اندبر کسی پوشیده نیست امری که کتمان شود نیست. ملتی که میلیاردها تومان خسارت دیده مگر این جواب را قانع کننده می داند؟؟مردم منتظرند مسئولین وظیفه خود را انجام دهنددر غیر اینصورت تمامی ابعاد این بحران آفرینی را افشا خواهند کرد.آقای معاون استاندار! گردوی هفتاد هشتاد ساله چه می دانست حریم کجاست چرا اطلاع رسانی نکردید که نخشکد. خود می دانید که عطف به ما سبق نمی شود این دریچه نبایست بسته می شد نه اینکه گردو نباید می بود البته اینها جنبه حقوقی دارد واز طریق مراجع قانونی پیگیری می شود شاید فرمایش شما صحیح باشد!!!!آقای کامیاب شما چرا؟؟؟؟؟؟/

  3. مسئول مستقیم آن پاریزی بخشدار راین است.بیش از این با آبروی نظام اسلامی که ثمر خون هزاران شهید است بازی نکنید .سریعا مقصرین را به قانون معرفی کنید اعم از پیمانکار وبخشدار که دستور آبگیری سدرادر6 فروردین داده است.

  4. سلام آقای اسکویی !آقای اسکویی در شب 13فروردین آب از ناودان اتاق های بالای سد وپایین سد جاری نشده یعنی بارانی در کارنبوده آنچه موجب شکستگی است بستن دریچه خروجی وآبگیری خودسرانه سدتوسط بخشدار راین پاریزی بوده که 6فروردین صورت گرفته البته قبلا کارشناسان جهاد کشاورزی با آبگیری سد موافقت نکرده بودند. بتون دریچه خروجی بسیار ضعیف بوده که پوسیده است. وحقیقتا سد نباید آبگیری می شد وخسارات هم میلیاردی است که به بیت المال ومردم مستضعف ومسلمان وارد شده است.در هر صورت تمام جوانب این بحران آفرینی مشخص است.ومنتظر تصمیم همه جانبه مسئولین اعم از رفع نقص- جبران کل خسارات وارده به مردم – وتنبیه مسبب ویا مسببین حادثه هستیم. موفق باشیدوسال خوبی داشته باشید.

  5. سلام بايد به استحضار برسانم که آقاي بخشدار در ارائه گزارش رعايت امانت را نکرده 1-بيش از 25ميلياردريال خسارت وارده است که بعضا براي مالکين منطقه قابل جبران نيست.2- در اسفند ماه براي مدت کوتاهي سد آبگيري مي شود ولي از همين نقطه فوران کرده وشير تخليه باز شده است. وباران زمستان باعث شکسته شدن نبوده ولي سد معیوب ترميم هم نشده 3- در تاريخ يکشنبه 6 فروردين 91 بخشدار راين همراه با دهيار روستاي گروه وتني چند از اعضاي شورا وچند نفر اهالي به محل سد رفته ودريچه تخليه را مي بندند تا آب ذخيره شود وروز سه شنبه8 فروردين کارکنان جهاد وکشاورزي مشکل را مشاهده کرده ودريچه سد را نيمه باز مي کنند ولي آب ذخيره شده ورودي بيش از خروج بوده که باعث اين امر شده است باور کنيد مردان مسن دراين حادثه اشک ريختند.در صورتيکه ايشان گفته اند که خود به خود شکسته. البته اين امر بتون سست را توجيه نمي کند. واين سد دير يازود مي شکست . اما آقاياني که خود سرانه سد را بسته اند بايد مسئوليت آن را هم بپذيرند. حتي نام کساني که دريچه را با دست بسته اند موجود هست وچيزي که بخشدار فرا فکني کند نيست ودر باب خسارات وارده کدام کارشناسي شده است؟؟ که اعلام کرده اند وثانيا چرا به ماجراهاي ياد شده اشاره نشده است در اين حادثه گردوهايي نفله شده که سالانه حدود چندميليون تومان درآمد داشت از مسئولين محترم خصوصا فرماندار محترم مي خواهيم که به اين امر دقيقا رسيدگي کرده ومسببين را به قانون معرفي تا احقاق حق روستائيان بيچاره بشود. تا با ندانم کاري اينگونه مردمي مستضعف ومسلمان را از هستي ساقط نکنند. والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *