سازه‌های غیرمجاز دریایی در سواحل مازندران تخریب شد

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران از تخریب و جمع‌آوری دو سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان در یک ماه گذشته خبر داد.

سازه‌های غیرمجاز دریایی در سواحل مازندران تخریب شد

به گزارش هراز نیوز از  تسنیم  از نوشهر،به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، محسن مصطفایی درباره تخریب سازه‌های غیرمجاز دریایی اظهار داشت: این اداره کل در راستای انجام وظایف حاکمیتی خود در دریا و صیانت از نوار ساحلی مازندران، با همکاری مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نسبت به تخریب دو سازه غیرمجاز متعلق به اشخاص حقیقی در مناطق ساحلی شهرستان‌های نوشهر و رامسر اقدام کرد.

وی افزود: با همکاری مراجع قضایی از ابتدای سال جاری تاکنون 10 سازه غیره مجاز در مناطق ساحلی مازندران قلع و قمع شد.

مصطفایی یادآور شد: بر اساس بند 22 ماده سه آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال 48 و ماده واحده مصوب سال 87 مجلس شورای اسلامی، ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از مجوز سازمان بنادر و دریانوردی در دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی ممنوع است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش سواحل، خاطرنشان کرد: به منظور حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب‌های ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی مربوط به تأسیسات دریایی و بندری، متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی باید از طریق مراجعه به سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت مجوزهای تأسیس و بهره برداری از هرگونه سازه احداثی در دریا و رودهای قابل کشتیرانی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *