ورود خیران نیکو کار در امر توسعه و تعالی دانشگاه ضروریست

هراز نیوز بابلسر : اسماعیل فلاح

پروژه بلوک 7 خوابگاهی دختران دانشگاه مازندران به همت خیر نیکو کار سید محمد صالح طاهری و با حضور مهندس اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر ، دکتر میرنیا ریاست دانشگاه مازندران ، اعضا هیات علمی و جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه مازندران گلنگ آن به زمین زده شد .

دکتر میرنیا در این مراسم ضمن خرسندی از ورود خیران نیکو کار به امر توسعه و تعالی دانشگاه گفت : بسیار خوشحالم که توانستیم روزی را ببینیم که یک خیر نیکو کار به کمک دانشگاه و در واقع به کمک برادران و خواهران خود در دانشگاه که در حال تحصیل هستند آمده است .

این مسئول ، دانشگاه مازندران را از معدود دانشگاه هایی در کشور دانست که از کمک خیرین بی بهره مانده و اظهار داشت : در طول سه سالی که در دانشگاه هستم برای تحقق این آرزو بسیار تلاش کردم و فکر می کنم از برکات همان جلسات و پیگیری هاست که امروز آقای طاهری به کمک دانشگاه آمده و انشالله قرار است کار بسیار بزرگ و ماندگاری را در دانشگاه مازندران انجام دهد .

رییس دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت خوابگاه های خودگردان را از نظر استاندارد مطلوب ندانست و افزود : هم اکنون دراین دانشگاه حدود 1400 نفر از دانشجویان دختر در خوابگاه ها سکونت دارند و بیش از 1000 نفر نیز در خوابگاه های خودگردان و این در حالی است که وضعیت از نظر ما استاندارد نیست ، وقتی که در یک خوابگاه 6 یا 8 نفر حاضر باشند آن فضا کیفیت مطلوبی ندارد و تنها جای خواب است ، در صورتی که دانشجویان بخش زیادی از وقت خود را باید در سرای دانشجویی بگذرانند به همین خاطر ما باید خوابگاه های بیشتری بسازیم تا ظرفیت اتاقها کاهش یابد و دانشجویان با کیفیت بهتری بتوانند آن مدتی راکه در خوابگاه هستند . زندگی کنند .

در ادامه این مراسم سید مصطفئ طاهری پدر سید محمد صالح طاهری خیر نیکو کار طی سخنانی گفت : بنای خیر باعث می شود که دیگران هم در ابن مسیر خیر تشویق شوند و انشالله خوابگاه شماره 7 دانشجویان دختر طلیعه حرکتی است که آن را از بضاعت ناچیز خودمان شروع کردیم و امیدواریم که با کمک دبگر دوستان خیر بتوانیم به سرانجام برسانیم .

این خیر نبکو کار با اشاره به اینکه هیچ گونه چشم داشتی نه از نظر اسمی و نه از نظر نظارتی در این خصوص وجود ندارد افزود : اقدام ما صرفا برای رفاه حال خواهرانی است که در شرایط مساعدی نیستند و ممکن است توان مالی خوبی نداشته باشند و باعث ایجاد فشارهای مختلفی به خانواده هایشان گردد و امیدوارم انشالله عمرمان کفاف دهد تا تمام نقایصی که در رابط با مشکلات اسکان خواهران دانشجو وجود دارد همه آنها را حل کنیم .

شایان ذکر است این پروژه در زمینی به مساحت 3200 متر مربع و با ظرفیت 350 نفر در 4 طبقه طی 18 ماه ساخته و به بهره برداری خواهد رسید