امسال از 9 ايثار گر آملی در همایش جرعه اي از ايثار تجلیل خواهد شد +عکس

برگزاري نشست خبري جرعه اي از ايثار در آمل

 

به گزارش پايگاه خبري هراز نيوز، نشست خبري جرعه اي از ايثار در آمل با حضور امير نيا رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل ، سيد احمد ابراهيميان پدر ناجي مرحوم سيد حسين ابراهيميان ، احسان خاكزاد دبير هفتمين جرعه اي از ايثار و جمعي از خبرنگاران اين شهرستان  در محل اداره ارشاد اسلامي آمل برگزار شد.

 

امير نيا در ابتداي اين نشست خبری گفت : با تلاش و همت دست اندركاران هفتمين همايش جرعه اي از ايثار در روز يكشنبه 20 آبان 97 و از ساعت 18 در مجتمع فرهنگي و هنري ولي عصر (عج) اين اداره و با حضور مدعوين و ايثار گران منتخب برگزار مي شود.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل در ادامه با قدرداني از عوامل اجرايي اين همايش افزود : دبيرخانه جرعه اي از ايثار  و سایر دست اندركاران اين همايش  ماندگار  تلاش خواهند كرد تا برنامه هاي بهتر ي را نسبت به سال هاي گذشته و در جهت تجليل از ايثارگران شهرستان آمل انجام بدهند و قطعا نيز اين چنين خواهد بود.

امير نيادر پايان سخنانش از نواختن زنگ ايثار در مدرسه و برنامه هاي متنوع ديگر دراین همایش خبر داد و اعلام کرد  : كه در همايش امسال از 9 ايثار گر منتخب تجليل و قدرداني خواهد شد .

در ادامه ، احسان خاكزاد دبير هفتمين جرعه اي از ايثار آمل با بيان اينكه از مجموع 9 نفر از ايثار گر منتخب دعوت شده به هفتمين جرعه اي از ايثار ، از 2 خانواده معظم شهيد دوران جنگ تحميلي ، 2 خانواده شهيد مدافع حرم و 4 نفر هم در حوزه اجتماعي از خانواده هاي ايثار گر مانند كساني كه عزيزانشان با اهداء عضو ، جان ديگري به همنوعان خود بخشيده اند تجليل مي شود.

احسان خاكزاد در پايان تصريح كرد : اجراي همايش جرعه اي از ايثار يك حركت معنوي است و  با اطلاع رساني هايي كه انجام شده است 120 اثر نقاشي با موضوع ايثار به دبيرخانه ارسال شده است كه با برگزاري نمايشگاه نقاشي در روز برگزاري مراسم از 10 اثر برگزيده نيز تجليل مي شود.

همچنين ، سيد احمد ابراهيميان پدر ناجي مرحوم سيد حسين ابراهيمي نيز طي سخنان كوتاهي گفت : فرزندم حسين آقا 2 تولد داشته است  اول اينكه به دنيا آمده است و دوم اينكه فوت او هم تولدي ديگر است ، گرچه داغ فرزند سخت است اما حسين من با نثار جان خود روح فرهنگ و ايثار را در جامعه زنده كرده است و شروع و سرانجام خوبي فرزندم حسين داشته است.

سيد احمد ابراهيميان در پايان سخنانش با بيان اينكه فرزندم حسين از همه امكانات برخوردار بوده است و لزومي نداشت كه جان خود را  براي نجات جان ديگري به خطر بيندازد  ياد آور شد: حسين من يك لحظه دل را به دريا زدو و اين حركت ماندني را از خود به ياد گار گذاشته است تا ما در امنيت باشيم چون هدفش حقيقتا مقدس بود.

همچنين ، تدوين و چاپ كتاب با موضوع ايثارگر ، راه اندازي سايت مستقل جرعه اي از ايثار جهت تبادل افكار درجهت برگزاري بهتر همايش هاي جرعه اي از ايثار در سال هاي بعد و ملي كردن اين همايش معنوي و فرهنگي از جمله مواردي بوده است كه در اين جلسه به بحث و بررسي گذاشته شد

‘گفتني است ، با حضور سيد احمد ابراهيميان پدر ناجي پهلوان سيد حسين ابراهيميان دبيرخانه جرعه اي از ايثار افتتاح و رسما فعاليت خود را آغاز كرد.

عکس و گزارش : حسن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *