عفونت مایکو پلاسما عفونتی که هر 5سال همه گیر می شود

متخصص بیماری های عفونی و تب دار گفت: عفونت مایکو پلاسما یک نوع عفونت تنفسی است که هر 5تا 7سال در جامعه همه گیر می شود.

عفونت مایکو پلاسما عفونتی که هر 5سال همه گیر می شودجهانبخش متخصص بیماری های عفونی و تب دار  گفت: ممکن است که خیلی شهروندان به بیماری مایکو پلاسما مبتلا شده باشند و دچار سردرد تب بدن درد و کوفتگی و سرفه های آزار دهنده مبتلا شدند  و از پنی سیلین و نفازلین  استفاده کردند  اما باز هم خوب نشدند و  در نهایت به پزشک دیگری مراجعه می کند .

وی بیان کرد:  این روزها شاهد این بیماری هستیم و همه گیری در جامعه اتفاق افتاده و به میکروب مایکو پلاسمایی دچار شدند.
و داروهای معمول پنی سیلین  روی آن بی اثر است .

جهانبخش گفت: این باور که  تمام بیماری های عفونی تنفسی با پنی سیلین خوب می شود یک اور اشتباه است  و بیماری ها عوارض و علائم متفاوتی دارند.

وی با بیان اینکه مصرف انتی بیو تیک در کشور زیاد است  گفت: گاهی ناخواسته با مصرف آنتی بیوتیک ها  این بیماری درمان می کنیم  در حال حاضر  امار دقیقی  از ابتلا افراد به این بیماری در کشور نداریم اما به وفور دیده می شود و بیشترین سن 5تا 9سالگی و افراد بالای 65سال دیده می شود.

وی گفت: افرادی که در معرض خطر هستند  شامل افرادی که  نقص ایمنی   یا مشکل طحال  یا کم خونی دارند  و بچه هایی که به مدرسه  می روند بیشتر مبتلا می شوند.

جهانبخش گفت:شکل هایی متفاوتی این بیماری دارد و گاهی با ویروس ها اشتباه می شود  برونشیولیت علامتی شبیه آسم و خس خس و همراه با تب در بچه ها نمایان می شود.

وی گفت:  التهاب نای از روش های بسیار شایع است که سرفه های خشک و شدید و بیشتر در شب ها ظاهر می شود و موقع فعالیت روزمره حمام کردن صحبت کردن این سرفه ها آزاد دهنده است.

متخصص بیماری های عفونی و تب دار گفت:  این بیماری در نایژه ها می تواند علامت سیستماتیک ایجاد کند و در نهایت  به ذات الریه تبدیل می شود که فصل شیوع ان تابستان و اوایل پاییز است .

جهانبخش گفت: مایکو پلاسما می تواند نوعی ذات الریه ایجاد کند  علامت های اولیه تب و سر درد  است و بعد سرفه های خشک دیده می شود و قسمت های مختلف ریه در گیر می کند.

وی گفت:این بیماری یک بیماری غیر معمول است که کاملا مسری هست و از طریق استخر  و تنفس موقع حرف زدن منتقل می شودو تا مدت ها این میکروب و یا تا اخر عمرباقی می ماند

وی به راه تشخیص آن اشاره کرد و گفت: این بیماری عوارض خطرناکی دارد و باید پزشک  آزمایش درخواست کند و بدون ازمایش قابل تشخیص نیست  و برای پیشگیری حفظ بهداشت شخصی اجتناب از  روبوسی کردن  باید حتما صورت گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *