گپی با امام جمعه آملی مسجد مازندرانی های مقیم تهران

هراز امروز : مسجد مازندرانی های مقیم تهران در میدان هروی تهران از مساجد پررونق این شهر است به همین خاطر گفتگوی کوتاهی با حجت الاسلام محمد مفتح  امام جماعت آملی این مسجد داشتیم، او دانش آموخته دروس حوزوی در سطح خارج فقه و اصول و کارشناس ارشد دانشگاه در رشته علوم قرآن و حدیث است .

حاج آقا چه شد که امام جماعت این مسجد شدید ؟

حضور بنده توفیق و عنایت خداوند متعال بوده و هست و ثانیا در سال 93 تقریبا دو سال قبل از اتمام بنای مسجد توفیقی حاصل شد و به دعوت برخی از موسسین و امنای فعلی مسجد جلساتی را داشتیم و از بنده خواستند تا رزومه و سوابق فعالیتهای خود را تقدیم شان کنم و بعد از مدتی توفیق یافتم تا به اتفاق خدمت حضرت علامه جوادی آملی (حفظه الله)رسیدیم و جناب علامه با مطالعه رزومه، بنده نوازی فرمودند و فضای خدمت فراهم شد.

مسجد تحت اشراف علامه جوادی و سیاستهای فکری ایشان است، مسجد جامع امام حسن عسگری (ع)و مجموعه وسیع آن شامل حوزه ی علمیه مرکز تخصصی تفسیر و در آینده نزدیک درمانگاه و سالن اجتماعات و پارکینگ عمومی است.

برنامه های فرهنگی مسجد چگونه است ؟

مجموعه فرهنگی عبادی هدایت در کنار مسجد است و مسجد تحت عنوان مسجد مازندرانی های مقیم تهران ساخته شده است و اهداف متعددی دارند هم سازندگان و هم حضرت علامه جوادی آملی اما هدف کلی دو رسالت است یک رسالت بومی که مسجد در آن قرار دارد و آن هم در فضای شهری مثل تهران و منطقه پاسداران و دیگری فعالتهای فرهنگی مذهبی اعتقادی که با مجتمع فرهنگی عبادی همسو باشد و بتواند اثر بخش باشد.

در این روزهاکه دنیای غرب فضای مسمومی برای دین و مسجد ایجاد کرده است ما سعی میکنیم مسجد را در رسالت اصلی خودش که سوق دادن مردم به سمت اعتقادات و باورهای حقیقی دین است سوق دهیم.

در رسالت بومی هم خواستیم برای مازندرانی های مقیم تهران یک هم افزایی در تهران داشته باشیم و چند ده هزار نفرمازندرانی که در تهران هستند و با استان و شهرستانهایی مانند آمل که بنده نیز متولد آمل هستم ارتباط داشته باشند و در این فضا تا کنون از مداحان و ذاکران و روحانیون استان استفاده کردیم و اینها از رسالتهای کلان ما بود.

فعالیتهای فرهنگی مسجد به چند بخش تقسیم شده است:

بخش نوجوانان زیر 15 سال، بخش جوانان بالای 15 سال و بخش میانسالان و پیرغلامان

هم در حوزه ی خواهران و هم برادران در زمینه های قرآن و نهج البلاغه و هم در زمینه های ورزشی و اعتقادی و فرهنگی است و جذب خوبی هم داشتیم.

به فرموده علامه جوادی آملی مسجد بدون حوزه ی علمیه یک ربع ساعت ظهرفعالیت دارد و یک ربع ساعت شب .

رسالت بعدی مسجد این است که که موسسین این فضا را را فراهم کردند و زمینی را خریداری کردند برای این امر و حوزه ی علمیه ای قریب به 7000 متر در هفت طبقه یعنی در هر طبقه 1000 متر شروع به ساخت کردند و این پروژه نیمه کاره است البته کلاسهای طلاب شروع شده است.

دراسفندماه سال 96 دفتر مرجعیت علامه در فضای مسجد افتتاح شد و مسجد دیگر تنها رسالت مسجدی ندارد بلکه رسالت مرجعیت نیز دارد و اینکه مردم را با تفکرات ناب حضرت علامه جوادی در شهر تهران آشنا سازیم البته متذکر شوم که این تفکرات در شهر تهران واقعا مظلوم واقع شده است و گسترش دفاتر متعدد به این امر کمک خواهد کرد.

دفتر مرجعیت حضرت علامه در تمام روزها باز است تا مردم در هر زمان بتوانند جواب سوالهای خود را بیابند  و توفیقی برایم بود تا در خدمت علامه جوادی باشم .

گفتگو : روزبه نصیری

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *