?انتقاد گسترده مردم آمل در فضای مجازی از قطعی برق در هوای گرم تابستان

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز مردم آمل در فضای مجازی از قطعی برق در هوای گرم تابستان گله مند هستند

فقط در پیج اینستاگرام آمل خبر که از مخاطبان خود پرسیده بود در کدام مناطق برق قطع شده است  بیش از ۲۰۰ مورد قطعی برق در مناطق مختلف در چند روز گذشته از سوی مردم گزارش شده است.
@Harazno
http://telegram.me/joinchat/BFFJpDweQaFn7OpJZ0VT

 

 

 

 

 

 

جلسه شورای اداره شهرستان آمل به ریاست سید جعفر رسولی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان 6 تیر برگزار شده است که در ادامه به نقل از روابط عمومی گزارش آنرا را در ادامه می خوانید

در بحث مدیریت بحران ، بحران آب زراعی می باشد که به لطف الهی شکرگزار نعمت الهی می باشیم ، که چشم و دل ما به لطف الهی روشن گردید و باران الهی و تغییر وضعیت جوی در سطح شهرستان و در بالادست لاریجان صورت گرفت و بیشترین بارش را داشتیم ‎

جلسه شورای اداری شهرستان آمل به ریاست سید جعفر رسولی معاون استاندارو فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران ـ حسین احسانی معاون فرماندار ـ حجت الاسلام تقی زاده امام جمعه دابو و دشت ـ طالبی دادستان آمل ـ حضرتی رئیس دادگستری شهرستان آمل ـ شهرداران و بخشداران و دیگر مسئولین شهرستانی 6 تیر 97 در فرمانداری آمل برگزار گردید :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل ابتدا بعد از تلاوت آیاتی چند ازکلام ا… مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصله ، حجت الاسلام تقی زاده امام جمعه دابو و دشت سر گفت : عرض ارادت و ادب به ساحت امام زمان (عج)  و درود بیکران به ارواح طیبه امام راحل و دو یادگارش و شهدای جنگ تحمیلی و شهدای ششم بهمن آمل و مدافعین حرم و عرض تشکر از حضور مدیران لایق و پرتوان پایتخت علویان ، شهرستان آمل ، از درایت نماینده ارشد دولت ، معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل جناب آقای رسولی عزیز تقدیر و تشکر دارم و تبریک عرض می کنم مناسبتهای مختلف هفته و خیرمقدم عرض می کنم خدمت آقای شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران و از خدمات جناب آقای شهابی و ریاست محترم اداره برق شهرستان آمل و از زحمات بسیار زیادی که این عزیز و مدیران بخش های متعددشرکت توزیع نیروی برق  انجام داده اند و از بروز مشکلاتی که در روزهای گرم تابستان می بایست اتفاق می افتاد جلوگیری کردند .

این مسئول در ادامه افزود : باتوجه به ارتباط مناسب با فرماندار محترم و نماینده عزیز شهرمان در مجلس شورای اسلامی که در سایه وحدت و همدلی و کنارهم بودن مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان آمل ، یکی از مولفه های دینی می باشد .

تقی زاده اظهار داشت : جناب آقای دکتر یوسفیان که جهت برقدار نموده چاههای کشاورزی زحمات زیادی برای روستائیان عزیزان بخشها کشیدند تا کشاورزان از این نعمت و موهبت الهی بهره مند شوند .

امام جمعه دابو و دشت سر بیان کرد : هر حرفی و هرکاری حتماً سخن از تقوی در رفتار و کردار می باشد . یکی از مناسبتهایی که در پیش رو داریم هفته قوه قضائیه و شهادت شهید مظلوم بهشتی و یاران باوفایش می باشد که به همین منظور این هفته و این مناسبت را خدمت قوه قضائیه و ریاست دادگستری و دادستان و همکاران مکرمشان تبریک عرض می کنم .

حجت الاسلام تقی زاده امام زاده دابو و دشت سر اظهار داشت : اگر قصد و نیت انسان در مسیر ایمان و تقوی باشد و در راه رسیدگی به حقوق مردم در جامعه اسلامی باشد در ذهنها جاودانه  می ماند ، الحمدا… خدمات ارزنده ای را که قوه قضائیه توانستند شکل بدهند جهت حمایت از پابرهنگان و مظلومان جامعه می باشد . سه قوه محترم که در کنارهم و در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشند ، مردم ایران قوت قلب می گیرند . ما امروز در تارک قله افتخار هستیم که دشمنان نمی توانند این لحظه را ببینند ، بر همین اساس دشمنان با ایجاد اغتشاش در بین مردم و جامعه می خواهند اختلاف بین مسئولین نظام و مردم بگذارند و از این کار بیهوده ماهی بگیرند که کار بسیار بیهوده می باشد ، بنابر این مشکلات وجود دارد و مسائل وجود دارد اما باید از راهش وارد شد .

این مسئول در ادامه افزود انشاءا… باتوجه به مؤلفه های قرآن ما می توانیم خدمات زیادی به مردم بدهیم ، امروزه شوراها ـ شهرداران و بخشداران و دهیاران در خدمت مردم می باشند و در حال خدمت رسانی هستند .  و یاد وخاطره شهدای قوه قضائیه و شهید دکتر بهشتی را گرامی می داریم . قضات ما زحمات زیادی را متقبل می شوند و از همین تریبون از همه عزیزان تقدیر و تشکر می کنم .

امام جمعه اظهار داشت : اینجا پایتخت علویان می باشد ، ما با تفکر شیعه شدنمان سبقت گرفتیم ، ما سبقت در دین و دینداری داریم ، لذا فراموش نکنیم ما هرچه داریم از شهدای و اهل بیت عصمت و طهارت داریم ، با انسجام و وحدت اگر این یکدلی و یکرنگی و وحدت رویه باشد ، اگر کسانیکه دارای مشکل هستند و قصد براندازی نظام و ایجاد مشکلات دارند باید با آنها برخورد جدی شود . انشاءا… با درایت دستگاه قضا بتوانیم با انسجام مدیران و همدلی و کنار هم بودن آنها به فضل خداوند متعال بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد ودر جنگ بزرگ اقتصادی پیروز بیرون می آییم .

در خاتمه امام جمعه داب و دشت سر گفت : تشکر از فرماندار محترم که جلسات شورای اداری را برگزار می کند و شهرستان آمل همچون نگینی در سطح استان و کشور می درخشد . از نماینده عزیز و بزرگوارمان که انشاءا… هدفشان خدمت به شهروندان می باشد تقدیر و تشکر می کنم .

در ادامه حضرتی رئیس دادگستری شهرستان آمل گفت :عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت همه دوستان حاضر در جلسه ، ریاست محترم جلسه فرماندار محترم ویژه شهرستان آمل ـ میهمان محترم و کسب اجازه از دکتر طالبی ، گرامی می درایم هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید دکتر بهشتی و شهدای مازندرانی هفتم تیر ، هفته قوه قضائیه می باشد که فرماندار محترم فرصت را غنیمت شمردند تا خدمت شما باشم .

شهدای هفته قوه قضائیه از هر قشری بودند که همه هدفشان برای سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود ، شایسته است که ما بعنوان خدمتگذار که در دستگاههای مختلف انتصاب شدیم بتوانیم وظایف خودمان را به نحو احسن انجام دهیم .

این مسئول درادامه افزود : آنچه مسلم است حجم کار دستگاه قضایی زیاد می باشد و آمار نیز بالا می باشد ، شایسته مردم ما تشکیل اینهمه پرونده نمی باشد ، ورود به دستگاه قضا هزینه زیادی ندارد ، باتوجه به پایین بودند هزینه تشکیل پرونده ، شاهد پرونده هایی هستیم که قابل تشکیل و رسیدگی نمی باشد ، اما انجام می شود ، خیلی از مردم ما درگیر دستگاه قضا می باشند ، خیلی از مردم ما جهت ضرب و جرح تشکیل پرونده می دهند ، بیشتری آمار برای این سری پرونده ها می باشد ، ادارات و مؤسسات می توانند با مدیریت خوب عملکرد خودشان را بالا ببرند که موجب نشود تا در دستگاه قضا تشکیل پرونده گردد ، در بعضی از حوزه ها  عملکردهای خوب  می تواند مانع تشکیل پرونده شود خدمات دهی مناسب می تواند مانع این کار شود .

حضرتی در ادامه اظهار داشت : همکاریهای خوبی را بعضی از ادارات با دستگاه قضا انجام می دهند ، اساس کار دادگستری و قوه قضائیه رکن فعالیتها را بر هماهنگیها بنا نهاده است ، خیلی از کارها با نامه نگاری انجام می شود . اداراتی که موضوع فعالیت اداری آنها ممکن است به این مسیر برود نیازمند طرح پرونده در دستگاه قضایی باشد ، باید بر نماینده حقوقی خودشان نظارت کامل داشته باشند .

رئیس دادگستری آمل بیان کرد : هر هفته پنجشنبه ها میزبان مردم و رؤسای ادارات در ارتباط با رفع مشکلات آنها هستیم که مشکلات آنها را به صورت مستقیم بررسی کنیم که هیچ یک از ادارات به دادگستری مراجعه نکردند ، در دیدارهایی که با برخی از مدیران داشتیم مواردی را اعلام کردیم که این موارد نیاز به پیگیری می باشد . هماهنگی نیاز می باشد که به سرعت در رسیدگی به پرونده ها می تواند مشکلات زیادی را حل نماید و دستیابی به سوابق در مورد بعضی از پرونده ها نیاز به دادن اطلاعات از سوی ادارات می باشد که نیاز به جوابدهی  استعلامات از سوی ادارات به دادگستری می باشد . لازم می باشد اخطار قضایی برای ادارات که می آید نامه قضایی محسوب می شود و یک سند قضایی است ،  درخواست دارم از فرماندار محترم در این خصوص با مدیران هماهنگی گردد تا مشکلات پیش نیاید . مدیران محترم استعلامهای دادگستری را حتما پاسخ دهند . خیلی از کارها الکترونیکی شده ، دستگاه قضایی نیز در این راستا سامانه ابلاغ و رسیدگی را پیش بینی کرده ، بزرگترین پدیده در طول سالها خدمت اینجانب در دستگاه قضا بحث سامانه ابلاغ الکترونیکی می باشد که برخی از ادارات ابلاغ الکترونیکی را آماده نکرده اند و ثبت نام سنا ندارند ، ادارات کل استانها با ادارات مستقر در شهرستانها هماهنگی داشته باشند تا اداراه مربوطه در این سامانه ثبت نام انجام دهند .  

رئیس دستگاه قضا  افزود : نکته دیگر احکامی که برای ادارات  ارسال می شود ، تعلیمات لازم اجرا می شود و حکم معطل می گردد ،  اقدامات انجام نمی شود ، زمانی که حکم اجرا نشد باید از راه قانونی اقدام شود و یا تمکین به اجرا شود و راه سومی وجود ندارد که دوستان به این موضوع دقت نظر داشته باشند .

در پایان این مسئول گفت : جا دارد از همه ادارات و فرماندار محترم و مدیران ادارات و بانکها تشکر و قدردانی کنم که در خیلی از موارد شاهد کمکها و مساعدتهای این عزیزان  هستیم  ، جا دارد از شرکت برق و وزارت نیرو تقدیر و تشکر نمائیم ، امروزه شاهد آن هستیم که برق را صادر می کنیم و مستلزم صرفه جویی می باشد که همت همه مردم و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان را می طلبد .  

در ادامه شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران گفت : با تشکر از فرماندار محترم که از اینجانب دعوت کردند ، هفته قوه قضائیه را تبریک عرض می نمائیم ، بحث مدیریت مصرف بخشی از اقدامات خوبی که در شهرستان آمل انجام شد تبریک عرض می کنم این مدیریت خوب و درایت همه عزیزان دستگاههای اجرایی شهرستان آمل را و عرض خسته نباشید دارم .   

این مسئول در ادامه افزود : شهرستان آمل یکی از شهرستانهای بزرگ حوزه کاری ما می باشد ، 230 هزار اشتراک که دارای اهمیت بالایی برخوردار می باشند . شهر آمل از شهرستانهای بزرگ که از سالهای قبل دارای مشکل برق بوده و باتوجه به قطعی برق در شهرستان داشتیم ، امروزه شاهد قطعی برق در آمل نمی باشیم که نشان از مدیریت خوب همکارانم در شرکت توزیع نیروی برق آمل می باشد و مدیریت در مصرف برق توسط شهروندان آملی ، باتوجه به مشکلاتی که در منطقه چلاو وجود دارد انشاءا… بتوانیم تا دو هفته آینده پست چلاو را راه اندازی کرده و بسیاری از مشکلات منطقه را حل نمائیم .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اظهار داشت : علیرغم همه مشکلات مالی که در پیش رو داریم ، دو اتفاق مهم انشاءا… به زودی در آمل انجام می گردد خطوط برق جدید در آمل ایجاد می گردد ، جا دارد بخاطر حادثه طوفان و برف سال 95 که خسارات زیادی در بحث شاخه های درختان به شرکت توزیع برق وارد کرده در سال 95 فیلر بحرانی 77 در منطقه آمل داشتیم که به 13 کاهش یافته و مشکل بحرانی پایین آمد و در سال 96 به 4 رسید ، امیدواریم در سال 96 به صفر برسد .

شهابی بیان کرد : در بحث برقدار نمودن چاههای کشاورزی روستاهای شهرستان آمل که با تلاش نماینده محترم مردم آمل در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر یوسفیان و پیگیریهای فرماندار محترم منتج به نتیجه کردید بودجه 1 میلیاردی خارج از محور برای این کار در نظر گرفته شد که جای تقدیر و تشکر دارد که از همین تریبون از این دو عزیز کمال تشکر و قدردانی را دارم .

وی در قسمتی از سخنان خود گفت : شبکه برق غرب آمل که با کمترین امکانات راه اندازی گردید تا بتوان در اولین فرصت ممکن برای حل مشکلات مردم این مطنقه همکاران در اسرع وقت به محل وقوع حادثه حضور یابند و مشکلات مردم را حل نمایند و یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در سال 96 با حضور فرماندار محترم و نماینده مردم آمل انجام شد افتتاح نیروگاه 4 مگاواتی برق در منطقه جمشید آباد بوده تا برای مواقع اضطراری بتوان مشکلات شهروندان و شرکتهای صنعتی را در این بخش حل نمود .

این مسئول در ادامه افزود : بحث اصلی حضورم در این جلسه بحث مدیریت مصرف می باشد ، مسئولیت مهمتر اینکه چگونه می توان در مصرف برق صرفه جویی کرد تا دیگران از این نعمت خدادادی بهره مند گردند . همراهی مردم و مسئولین ادارات نقطه عطفی می باشد تا ما در مواقع حساس و اضطراری به آن امیدوار بود ، اگر صرفه جویی شود ادارات زودتر تعطیل شود و درجات کولر بالاتر برود و کمتر مصرف شود موجب می شود که برق کمتری مصرف شده تا ذخیره گردد .

شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق بیان کرد : در ساعت پیک مصرف یعنی از سال 12 ظهر تا 4 بعدازظهر که زمان اوج مصرف برق می باشد ، از ادارات و شهروندان خواهشمندیم که حداقل مصرف را داشته باشند و همچنین بتوانند کولرها را سرویس نمایند که این امر باعث می شود 23 تا 30 درصد مصرف برق کاهش یابد و هر3 سال یکبار می بایستی کولرها سرویس شوند تا عمر بیشتر داشته و از مصرف برق کمتری استفاده نمایند . وقبل از انجام هر کاری همکاریهای لازم را انجام داده و مصارف برق را کم کرد وبا راه حلهای مختلف می توان مصارف را به حداقل رساند .

این مسئول در پایان در رابطه با عملکرد اداره برق شهرستان آمل مطالبی را ایراد واز عملکرد خوب مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شهرستان آمل و همکارانشان تقدیر و تشکر نمود و همچنین از فرماندار ویژه شهرستان آمل بخاطر دعوتشان به جلسه شورای اداری تقدیر و تشکر نمود .

در ادامه سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با سلام و صلوات به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی ـ شهدای دفاع مقدس و خاصه شهدای 6 بهمن سال 60 آمل و مدافعان حرم و همچنین طول عمر مقام معظم رهبری و دولت خدمتگرار و رئیس محترم جمهور و خسته نباشید و خداقوت به همه مسئولان و دلسوزان به نظام گفت و خیرمقدم گویی به میهمانان حاضر در جلسه گفت : عرض تشکر و قدردانی دارم از حضور همه مدیران و اعضای شورای اداری شهرستان ، ادارات و نهادها ـ اصحاب رسانه شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان ، اعضای شورای تأمین و جناب آقای حضرتی رئیس دادگستری و طالبی دادستان آمل و امام جمعه بخش دابو و دشت سر و همچنین خیرمقدم ویژه محضر مهندس شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان که امروز به عنوان میهمان ویژه شرف حضور دارند ، تشکر از خدمات همه مدیران محترم که ایام پرکاری را سپری کردند ، باتوجه به سال حمایت از کالای ایرانی ، جا دارد از زحمات همه مدیران در سال 97 تشکر و قدردانی نمایم .

این مسئول در ادامه افزود : ایامی که پیش رو داریم شهادت دکتر شهید بهشتی و فاجعه هفتم تیر که به روح ملکوتی همه شهداء و شهدای والا مقام هفتم تیم و در رأس آنها شهید بهشتی درود و سلام می فرستیم و تشکر می کنیم از زحمات همه قضات خدوم و زحمتکش و در رأس آن رئیس دادگستری و دادستان و از زحمات و تلاش همه دوستان و اعضای شورای تأمین تشکر و قدردانی می کنم .

سید جعفر رسولی اظهار داشت :  جادارد از حضور مهندس شهابی تقدیر و تشکر داشته باشم ،  مدیران در مصرف برق در فصل تابستان با توجه به فصل گرما دقت بیشتری انجام داشته باشند  ، با عنایت به اینکه 18 درصد مصرف برق استان متعلق به شهرستان آمل می باشد ، بیشترین مصرف استان را در آمل دارد ، سال گذشته باتوجه به فعالیت شرکتهای صنعتی نسبت به شهرهای دیگر که آمل بیشترین صنعت را  در خود جای داده است و بیشترین مصرف برای آمل می باشد و مصرف منازل مسکونی ، وجود شهرکهای صنعتی که نیاز به فعالیت دارند و بیشترین کارگران در بخش صنعت فعال می باشند ، 47 درصد صنعت استان درآمل موجود می باشد ، به همین منظور بیشترین مصرف در آمل است که از مهندس شهابی درخواست داریم که در تأمین نیروی برق همکاری لازم را داشته باشند .

معاون استاندار گفت : در شهرستان آمل در رابطه با بحث زیرساختها کار زیادی انجام شد ، که از مهندس افضلی تشکر می کنم و شبکه توزیع نیز در جای خودش بسیار خوش درخشیدند ، باتوجه به گزارشات موجود 18 درصد برق مصرفی استان به آمل تعلق دارد ، بنابراین باید زیرساختها را بیشتر تجهیز کنیم و تأمین برق را مهیا نمائیم ، خط انتقال برق منطقه ای از نکا به شهرستان آمل می باشد که یکی از مطاالبات ما  بوده و در خیابان نور نیز برای تقویت برق شهرستان در این منطقه نیاز به مساعدت در بحث زیرساختها می باشد که از آقای مهندس افضلی می خواهیم که در مدار قرار داده شود تا در زمان پیک مصرف برق شهروندان محترم ما دچار مشکل نشوند .  

رسولی بیان کرد : کمترین مشکل را در آمل داریم ، انشاءا… با افتتتاح پست مرکزی در اداره توزیع برق آمل ،  مشکلات مرکز شهر برای شهروندان نیز حل شود . خیلی کار بزرگی انجام شد و اتفاق بزرگی بود که جا دارد از مهندس شهابی تقدیر و تشکر نمائیم و از شهردار محترم که کار خیلی بزرگی به اتفاق شورای شهر انجام دادند و دوستان خوبم در راهنمایی و رانندگی کارهای بزرگی صورت گرفت که کمترین مشکلات را داریم با مدیریت خوب این عزیزان بوده است و مشکلی در منطقه چلاو داریم که امیدواریم این مشکل نیز حل گردد . در قسمت توزیع کمترین مشکل را داریم اما در روستاها مشکل ولتاژ برق وجود دارد باتوجه به قدیمی بودن تجهیزات در روستاها ،  امیدواریم با تلاش مدیران این مشکلات نیز حل شود . مصرف در روستاها بالا رفته که نیاز به مدیریت خوب دارد .

معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل اظهارد اشت : دکتر یوسفیان زحمات زیادی کشیدند و در جذب اعتبارات خیلی دست ما را  گرفتند از مبلغ 40 میلیارد به این امر 8 اداره که تخصیص اعتبار صورت گرفته شده و یکی از اداراتی که تخصیص اعتبار داده شد شبکه توزیع نیروی برق آمل می باشد و تشکر از همه دوستان و مهندس فیاض که رئیس توزیع نیروی برق آمل می باشند که در طول شبانه روز اتفاقاتی می افتد که با مدیریت خوب ایشان و همکارانشان برطرف می گردد .

در ادامه این مسئول افزود : یک درخواست  از مهندس شهابی داریم که شبکه برق در بحث اتفاقات که در سطح شهر پراکنده و حضور دارند که باتوجه به اینکه آمل از نظر جمعیت سومین رتبه  و از نظر تقسیماتی دومین شهر در سطح استان می باشد ، روستاهای آمل از امامزاده هاشم (ع) تا 15 کیلومتر به محمودآباد وسعت دارد ،  اگر امکان دارد 2 اداره  ( 1 و 2) جهت تسهیل در رفع مشکلات و امورات مردم  در آمل استقرار یابد که جای تقدیر و تشکر از ایشان و همکارانشان در شهرستان آمل دارد .

فرماندار آمل گفت : در بحث مدیریت بحران  ، بحران آب زراعی می باشد که به لطف الهی شکرگزار نعمت الهی می باشیم ، که چشم و دل ما به لطف الهی روشن گردید و باران الهی و تغییر وضعیت جوی در سطح شهرستان و در بالادست لاریجان صورت گرفت و بیشترین بارش را داشتیم ، در جلسات قبلی شورای اداری بیان کردیم که 5/9 متر مکعب دبی آب داشتیم ، اما هم اکنون 22 متر مکعب دبی آب را داریم که به لطف الهی کمترین مشکل آب کشاورزی را داریم و حتی به شهرهای همجوار مساعدت داشتیم تا این شهرها دچار مشکل نشوند و خدا را شکر می کنیم که نعمت الهی در بهترین موقع شروع به باریدن گرفت . و هم اکنون در سطح نرمال هستیم و مدیریتی که در هم اکنون صورت می گیرد ، خیلی از دوستان پای کار بودند و آب بندانها پر از آب شدند ، حهاد کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی و اداره برق و شرکت توزیع سوخت و امور آب و بخشداران محترم کارهای خیلی خوبی انجام دادند که جای قدردانی دارد از مدیریت بحران شهرستان و تقدیر و تشکر دارم .  

سید جعفر رسولی گفت : در بحث کشت دوباره ، ما هیچ توصیه ای برای تأمین آب نداریم ، تمام هم و غم و تلاش مان برای کشت اول است که آنرا به سرانجام برسانیم ، اگر آب سرازیر شود برای کشت اول برای تمام روستاها در نظر گرفته می شود ، در اواخر تیر و اوایل مرداد کشت دوم صورت می گیرد ، اگر ما هر مقدار آب داشته باشیم اولویت برای کشت اول می باشد و بعد از آن برای کشت دوم احتمال دارد کمک داشته باشیم و هیچگونه تعهدی و تضمینی برای کشت دوم نداریم .

معاون استاندار در ادامه افزود : در این ایام شورای برنامه ریزی داشتیم و 2 جلسه اصلی و 18 جلسه فرعی داشتیم که از مدیران شهرستانی برای اولویت پروژه و معرفی پروژه ها تقدیر و تشکر داریم ، که هدف ما بر پروژه های نیمه کاره می باشد که اعتبارات فوق العاده ای که دکتر یوسفیان جذب کردند و در جذب اعتبارات سعی کردیم که پروژه هایی نیمه کاری که در دست ادارات در طول سالیان طولانی بود بتوانیم این پروژه ها را به سرانجام برسانیم .

وی اظهار داشت : امسال سهم شهرستان در شورای برنامه ریزی استان ، اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای و ملی مبلغ 512 میلیارد و 557 میلیون ریال بوده که در غالب 24 فصل و 51 برنامه عمرانی بین 45 دستگاه عمرانی با  514 پروژه با تلاش همه مدیران به تصویب رسید و روز گذشته به استان ارسال گردید . 30 درصد اعتبارات شورای برنامه ریزی از سوی کشور تخصیص داده شده به شهرستان آمل ، الحمدا… دولت محترم همراه این پروژه های عمرانی ، دستورالعمل کمیته برنامه ریزی 30 درصد برای اعتبارات استانی در نظر گرفته که مدیران باید پیگیر امور پروژه های عمرانی خود باشند و  مدیران برای جذب اعتبارات استانی که در سطح ادارات کل استانی می باشد پیگیری و تلاش آنها را می طلبد که تلاش نمایند و اگر نیاز باشد اعلان کنند تا در صد پروژه ها برای شهرستان تخصیص داده شود .

سید جعفر رسولی بیان کرد : یکی از موضوعاتی که در هفته آینده قرار است اتفاق بیفتد بحث ساعت کاری که از روز شنبه از 5/6 صبح تا 30/13 قابل اجرا می باشد در جهت صرفه جویی از نعمت برق که سهم ما می باشد و ادارات همکاری لازم را داشته باشند .

معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل گفت : موضوع دیگر که نیاز است در این جلسه مطرح گردد تشکیل میز خدمت می باشد ، که در استان از اول تیرماه شروع به کار نمود و راحت ترین و دسترسی آسان برای ارباب رجوع در یک اتاق انجام گردد ، با توجه به ابلاغ ریاست جمهوری اداراتی که شروع به کار نکردند انجام دهند ، میز خدمت جهت تکریم ارباب رجوع انجام گردد ، جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم و جلوگیری از سرگردانی و جلوگیری از مفسده های اداری ، دستورالعمل می باشد و حتماً باید انجام گردد .

این مسئول در ادامه افزود : یکی از هدفهای این میز جلوگیری از مفسده های اداری می باشد که با حضور کارشناس بر سر میز خدمت ، تمام مدارک را از ارباب رجوع دریافت و جهت خدمت به آنها اقدام می نمایند . سلامت اداری را با هیچ کاری تعویض نکنید ، با مردم خوش رفتار بودن یکی از مؤلفه های میز خدمت می باشد .

معاون استاندار در قسمتی از سخنان خود بیان کرد : باتوجه به تشکیل جلسات با اعضای شورای تأمین و مدیران خدمات رسان ، درخواست داریم که مدیران در خدمت رسانی به مردم تلاش نمایند و بتوانند سلامت داشته باشند باتوجه به اینکه ما دستگاه نظارتی هستیم سلامت مدیران باید باشد تا مشکلاتی برای مدیران نیافتد . مدیران قرص و محکم باشند و کار اداری خودشان را در راستای اجرای قانون انجام دهند .

بالاترین مقام اجرایی شهرستان افزود : در ارتباط با بحث ایام شهادت شهید بهشتی و روز هفتم تیر و گرامیداشت هفته قوه قضائیه ، مراسمی در مسجد امام رضا (ع) به همین مناسبت برگزار می گردد که از طرف ستاد برنامه ریزی اقداماتی صورت گرفته و کلیه مدیران شهرستانی حضور یابند .

رسولی بیان داشت : بحث سامانه کارا می باشد تمام سیاست و اولویت کاری دولت بحث اشتغال می باشد ، باتوجه به اینکه در شهرستان هفته ای 2 جلسه در فرمانداری تشکیل می گردد و برش شهرستانی برای آمل اتفاق افتاد و سهم شهرستان مشخص می باشد و باید در این سمت حرکت کنیم ، نتیجه گیری فعالیت ما به سامانه کارا بر می گردد ، دستگاههای اجرایی سهم شان مشخص می باشد ، اعتبارات و تسهیلات ما مشخص می باشد ، دستگاه اجرایی انتخاب کرد و ما آنرا مصوب کردیم با حضور مدیران بانکها ، که جا دارد مدیران بانکها همکاری بیشتری داشته باشند . زحمات همه ما بر می گردد به همت بالای بانکها که انتظار داریم مدیران بانکها باتوجه به زحماتی که کشیدند تلاش بیشتری نمایند و سامانه کارا باعث سنجیده شدن عملکرد ما مدیران می باشد .

این مسئول اظهار داشت : بهین یاب و ستاد تسهیل باتوجه به سفر استاندار محترم مازندران به آمل ، ما 4 جلسه استانی داشتیم در شهرستان آمل داشتیم و باتوجه به حضور مدیران استانی در آمل ، خیلی از مدیران استانی و مدیران عامل بانکهای استانی و شهرستانی در محل شهرکهای صنعتی اتفاق افتاد که با حضور استاندار محترم صورت گرفت ، مشکلات بانکها و مشکلات شرکتهای صنعتی ، قسمت عظیمی از زحمات بر دوش بنگاهها و شرکتهای صنعتی می باشد که تلاش می نمایند . درصد عظیمی از کارگران در شهرکهای صنعتی حضور دارند ، باتوجه به اینکه شرکت کاله 17000 نفر در شرکت کاله حضور دارند و در حال فعالیت می باشند ، خدای ناکرده اتفاقی برای این شرکتها بیفتد مشکلات زیادی برای شهرستان و حتی کشور ایجاد می گردد .  

معاون استاندار وفرماندار آمل گفت : ما در آخرین جلسه ای که خدمت استاندار محترم بودیم پیام ریاست محترم جمهوری را فرمودند که مدیران بانکها و دستگاههای اجرایی همکاری لازم و حضور فعال را داشته باشند  . یکی از دغدغه های موجود در کشور عملکرد و تلاش و کوشش مدیران در دستگاههای اجرایی می باشد که به اطلاع مردم رسانده شود که صورت نمی گیرد ، همه مدیران محترم می توانند در حوزه فعالیت ها جهت اطلاع رسانی به عموم مردم کارهایی که در طول 4 سال گذشته انجام داده اند به سمع و نظر مردم و شهروندان برسانند . در طول 4 سال گذشته 551 میلیارد برای شهرستان تخصیص داده شد ، تخصیص اعتباری که برای شهرستان هزینه شده است ، در جلسه شورای اداری قبلی حدود 189 میلیارد تومان برای شهرستان ابلاغ شده که سهم ما جهت جذب چقدر می باشد ، پس باید تلاش نمائیم تا در جذب اعتبارات تا آنرا به دست بیاوریم .

فرماندار آمل گفت :  باتوجه به تلاشها و  مساعدتهای نماینده محترم مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، باتوجه به بغض و کینه بعضی از عزیزان ما باید اطلاع رسانی بنمائیم و مردم را به نظام دلگرم نمائیم ، از خدمات این دولت و نظام دلمان می سوزد که ما خدمتگزاران و سربازان نظام هستیم ، چرا از نشریات محلی خودمان استفاده نمی کنیم ، هر اتفاقی که در سطح شهر می افتد باید از نشریات محلی استفاده نمائیم تا به مردم اطلاع رسانی شود .

اگر مدیرانی که با مطبوعات و نشریات محلی همکاری نماینده در جلسات آینده از آنها تقدیر و تشکر می نمائیم .

از جناب آقای دکتر قاسمی که تلاشهای فراوانی برای آمل انجام گردید که منشاء برکات خیلی خوبی بودند در ساخت خانه های بهداشتی و از زحمات شبانه روزی ایشان تقدیر و تشکر می نمایم .

در پایان سید جعفر رسولی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل در حضور امام جمعه محترم دابو ودشت سر و مهندس شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران و دیگر مسئولین شهرستانی جهت حضور در این جلسه تقدیر و تشکر نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *