یوسفیان ملا : ساخت فرودگاه برای مسافربری برای استان مازندران کافی است/ آمل صاحب نخستین فرودگاه اطفای حریق شمال کشور می‌شود

نماینده مردم آمل در مجلس از ساخت فرودگاه اطفای حریق برای نخستین بار در شمال کشور در آمل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز از  تسنیم ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به ساخت فرودگاه در این شهرستان، اظهار داشت: ساخت فرودگاه برای مسافربری برای استان مازندران کافی است و نیاز به فرودگاه دیگری در این شهرستان نیست.

وی با اعلام اینکه در مصوبه دوم بودجه امسال، مطالعه و اجرای فرودگاه اطفای حریق، توریستی و تفریحی در این شهرستان دیده شده است، گفت: در این طرح زمین متعلق به شهرستان آمل خواهد بود و از وزارت جهاد به وزارت راه منتقل می‌شود.

یوسفیان‌ملا با تاکید براینکه اسناد زمین برای تعیین تکلیف و واگذار به نهاد ریاست جمهوری رفته و در ردیف بودجه امسال تعیین تکلیف می‌شود، افزود: با ساخت و راه‌اندازی این فرودگاه هواپیماهای مورد نیاز از محل هواپیماهای موجود در آشیانه‌های کشور تامین می‌شود تا بتواند به اطفای حریق جنگل‌های شمال کشور کمک کند.

نماینده مردم آمل در مجلس وجود چنین فرودگاهی را در استان مازندران با وجود موقعیت جغرافیایی ضروری دانست و مطرح کرد: جنگل‌های شمال کشور به کرات دچار آتش‌سوزی می‌شوند و بالگردها هیچ گاه نمی‌توانند به خوبی آتش را مهار کنند مگر اینکه باران ببارد اما هواپیماها به خوبی می‌توانند در این زمینه عمل کنند بنابراین وجود فرودگاه با تجهیزات کامل مهار آتش در این استان لازم است.

وی با اشاره به ساخت فرهنگسرای و خریداری زمین زندان این شهرستان بیان کرد: در بودجه سال‌جاری دو مصوبه برای این شهرستان درنظر گرفته شده که در مصوبه نخست دولت مکلف شده است با توافقی با قوه قضاییه زندان آمل را خریداری و در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا شهرداری قرار دهد.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه به احتمال زیاد محل زندان در اختیار اداره ارشاد قرار می‌گیرد، افزود: بنا به خواست دولت این زندان به فرهنگسرا تبدیل می‌شود.

عضو نمایندگان مجلس مازندران ادامه داد: در این طرح اعتباری از شهرستان برای خرید آن صرف نمی‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *