هفت راز برای ادامه عشق

هراز نیوز – گرچه عشقِ واقعی بی قید و شرط، ارزش و تأیید می طلبد، امّا علی رغم این که متفاوت هستید می توانید اهداف مشترکی را دنبال کنید…

گرچه عشقِ واقعی بی قید و شرط، ارزش و تأیید می طلبد، امّا علی رغم این که متفاوت هستید می توانید اهداف مشترکی را دنبال کنید.

خانواده، کار، مذهب، سیاست، پول، شخصیت و بازآفرینی ، همه ارزش هایی هستند که درون شما را به لرزه در آورد و هماهنگی میان شما و همسرتان را طلب می کنند.

تا زمانی که این اهداف مشترک هستند. عشق به معنای پذیرش و قدردانی است؛ حتی زمانی که انتظاراتمان از جانب همسرمان نادیده گرفته شوند.

برای بقای عشق در رابطه، هفت راز مهم وجود دارد. به این ترتیب:

1 – توجه به تفاوت ها: با پذیرش تفاوت ها، عشق رشد و گسترش خواند یافت.

2 – تغییر و رشد: در حالی که واقعیت شخصیت خود را انکار نکرده ایم با اشتیاق می توانیم رشد و تغییر کنیم.

3 – احساسات، نیازها و حساسیت: احساسات خود را درک کرده و به دنبال کشف نیازهای واقعی خود باشید.

4 – مسئولیت شخصی و خود درمانی: همانطور که در عشق رشد می کنید احساسات حل نشده ی قدیمی به مرور حل می شوند. هر زمان که همسرمان را سرزنش می کنیم نیاز است که نگاه عمیق تری به شخصیت خود بیندازیم و گذشته ی خود را مرور کنیم.

5 – عشق، محبت و تک همسری: ادامه ی عشق، خود به خود اتفاق نمی افتد. نیاز است فضاها و فرصت هایی ایجاد کنیم تا همسرمان احساس عزت کند و خودمان احساس موفقیت.

6 – رفاقت، استقلال و لذّت: رابطه یک عمل بسیار جدی و خشک نیست. نیاز است محیطی برای بخشش اشتباهات و لذّت از فضاهای جدید ایجاد کنیم. فضاها و فرصت هایی لذت بخش از گذشته و حال خود به وجود آورید.

7 – همکاری و رسیدن به هدفی بالاتر: مطمئن باشید که قستمی از زندگی مشترک صرف رسیدن به اهدافی خارج از محدوده ی شما (همسر و زندگیتان) می شود.

[مردان توقّع دارند زنان مانند آن ها فکر کنند و واکنش نشان دهند و زنان توقّع دارند مردان احساس و رفتاری آن ها داشته باشند.]

تهیه وتنظیم: فاطمه آریانژاد کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *