هراز نیوز : ماجرای جادوگری در فوتبال ایران، یک جنجال قدیمی و تکراری است. بارها مربیان و بازیکنان به استفاده از جادوگران در فوتبال متهم شده‌اند تا از این طریق به نتایج مطلوب خود برسند.

از نقش و نگارکشیدن‌های دروازه‌بان تیم معروف پایتخت تا حرکات عجیب سرمربیان و ریختن موادی عجیب به درون زمین اگرچه نمونه‌هایی مشکوک هستند اما با وجود گذشت سال‌ها از این اتفاقات هنوز ارتباط آنها با جادوگری ثابت نشده است.

بعد از بازی پارس‌جنوبی و ذوب‌آهن هم تصویر عجیبی از سرمربی موفق تیم پارس منتشر شد. انتشار این تصویر باعث شده مهدی تارتار که با تیم پارس شگفتی‌ساز شده و مقتدرانه بر صدر جدول نشسته، با اتهام جادوگری مواجه شود. در عکس منتشرشده، تارتار با حالت عجیبی دست خود را بالا برده که روی یکی از انگشت‌هایش طرحی دیده می‌شود.

برخی با رسانه‌ای‌شدن این عکس، تارتار را متهم به استفاده از نمادهای جادوگری کرده‌اند و موفقیت تیم او را به استفاده از خرافه جادو و جمبل نسبت داده‌اند. سرمربی جوان پارس که از مطرح شدن این شایعات به شدت عصبانی است، دراین‌باره گفته: «نمی‌دانم چرا برخی این‌قدر راحت به خودشان اجازه می‌دهند با آبروی یک مربی بازی کنند. مدتی قبل دست من بین در ماشین گیر کرد و اثر کبودی روی ناخنم به همین خاطر است.

آنهایی که می‌گویند، این علامت شیطان‌پرستی است، چه حرفی برای گفتن دارند؟ در عمرم با هیچ جادوگر و افراد اینچنینی ارتباط نداشته‌ام و اصلا اعتقادی به این مسائل ندارم.» ظاهرا کف دست تارتار هم نقوشی وجود داشته که او در توضیحات خود راجع به این نقوش می‌گوید: «ما در رختکن با ماژیک سروکار داریم و طبیعی است ماژیک به دستمان بخورد.

نمی‌دانم چرا موفقیت ما برای دیگران این اندازه ناراحت‌کننده است که با آبروی من بازی می‌کنند. پارس‌جنوبی به خاطر شایستگی‌هایش صدرنشین است نه با جادوگری.» اگرچه تارتار درباره این اتهام توضیحاتی داده اما بعید نیست او به‌ زودی در کمیته اخلاق حاضر شود و پاسخگوی شایعات باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *