گفتگو با سید هادی حسینی مسوول ستاد مردمی خادمین کربلا در مازندران

موکب

همه ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی، زائران و عشاق حسینی مسیر حدود 80 کیلومتری نجف تا کربلا را به عنوان یک سنت حسنه با پای پیاده طی می‌کنند.
در این مسیر هم موکب هایی هستند که زائران می توانند در آنجا استراحت کنند. معنی لغوی موکب ، گروه سواران یا پیادگان ، گروهی از سواران یا پیادگان که در التزام رکاب پادشاه باشند است.
در مسیر زائران موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق می‌کنند. به همین بهانه گفتگویی را با سید هادی حسینی یکی از نیروهای موثر و مسوول ستاد مردمی خادمین کربلا در مازندران داشته ایم که در ادامه می خوانید .

سید هادی حسینی در پاسخ به سوال هراز نیوز که موکب چه کارکردی دارد و ستاد مردمی چه اقداماتی را برای راه اندازی آن در سالهای اخیر انجام داده است اظهار کرد : صرف نظر از معنای لغوی موکب ها فضایی شبیه حسینیه هستند که در مسیر زائران حسینی انواع خدمات را ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه کار سازماندهی موکب ها برعهده ستاد مردمی خادمین کربلا است تشریح کرد : اصلی ترین ماموریت موکب ها برای اسکان ، تکریم ، اطعام دهی و فعالیت های فرهنگی زائران حسینی است .
حسینی با اشاره به اینکه نیرو های اولیه در سالهای گذشته براساس حضور خادمان شهدا بوده است اظهار کرد : خادمان شهدای فعال در اردوی راهیان نور غرب و جنوب هسته های اولیه را شکل دادند .

سید هادی حسینی

شهید بلباسی طلایه دار موکب های مازندران

عضو فعال ستاد مردمی خادمین کربلا با یاد آوری نقش شهید مدافع حرم، شهید محمد بلباسی در سازماندهی و مدیریت مناسب موکب ها تشریح کرد : شهید بلباسی تاکید داشتند که نظر رهبری در مورد موکب های اربعین باید دقیقا اجرا شود اول اینکه موکب های عراقی با مالکیت عراقی باشد و ما پوشش دهنده باشیم و موازی کاری نکنیم و دوم اینکه هرجا مشکل و نقصانی بود و نیاز به کمک داشتند ورود پیدا کنیم .

موکب آملی ها

وی در پاسخ به سوال هراز نیوز درباره ورود آملی ها به حمایت از موکب نجف اظهار کرد : معمولا اکثرا موکب ها به سمت کربلا مستقر می شوند و به مراتب امکانات در نجف کمتر است .
حسینی ادامه داد : روحانی عراقی به نام شیخ احمد بغدادی که ارادت ویژه ای به اهل بیت (ع) دارند زمینی را به مساحت 6 هزار متر مربع در ابتدای جاده نجف کربلا خریداری کرده است و در داخل آن حسینیه ای به مساحت 500 متر مربع ساخته است و امکاناتی را هم برای برپایی خیمه هزار متری فراهم کرده است .
وی افزود : ارزش این زمین و ساختمان بیش از 25 میلیارد تومان به پول ما برآورد می شود که این شیخ عراقی همه را وقف امام حسین کرده است و علاقمند است برای موکب و ماموریت های آن تجهیز شود .

هر روز 6هزار پرس غذا می دهیم

مسوول ستاد مردمی خادمین کربلا در مازندران با بیان اینکه اینجا عملکرد و مدیریت ایرانی ها خصوصا بچه های مازندران را در تکریم زائران حسینی مناسب و در خور زائران حسینی ارزیابی می کنند اظهار کرد : شیخ بغدادی علاقمند است این موکب با همکاری بچه های آمل و خادمان ایرانی برای همه زائران اربعین از سراسر ملل جهان مدیریت شود .
حسینی درباره اینکه قرار است چه خدماتی از سوی آملی ها در این موکب به زائران ارائه شود اظهار کرد : علاوه بر فعالیت اسکان قرار است روزانه سه وعده غذایی در هر وعده 6هزار پرس غذا اطعام داده شود .

 

موکب چه خدماتی می دهد و  چه نیازهایی دارد

وی افزود : فعالیت های فرهنگی مرتبط با حال و هوای ایام اربعین ، ایجاد غرفه ماساژ ، غرفه آرایشگاه ، خوشنویسی روی لباس و کوله ، مهد کودک حضرت رقیه ، درمانگاه امام سجاد (ع) با حضور پزشکان و پرستاران و امکانات داروخانه و تزریقات به صورت رایگان خدمات این موکب خواهد بود .
حسینی با بیان اینکه این موکب قرار است در طول سال نیز فعال باشد تصریح کرد : در حال حاضر با حضور امام جمعه آمل و خیران آملی و بازدید از مکان این موکب قول مساعدت برای برخی از نیاز های فوری موکب داده شد و قرار است اقدامات لازم با ارسال تجهیزات از ایران انجام شود ، بخشی از نیاز ها هم از سوی مردم خیر مازندران از طریق ستاد مردمی جمع آوری شده است و بخشی دیگر نیز ان شالله از همین طریق جمع آوری خواهد شد .
مسوول موکب آملی ها در نجف با بیان اینکه ستاد مردمی خادمین کربلا آماده دریافت کمک های مردمی برای اربعین حسینی است اعلام کرد : هم وطنان عزیز به ویژه همشهریان املی می توانید تنهاباشماره گیری #5333*97*788* ونذرحداقل 5000 تومان باني پذيرايي موكب اربعين حضرت سيدالشهدا باشيد.

31114270428611 شماره حساب نزد بانک انصار
شماره هاي تماس جهت هماهنگي :
٠٩١١١٠٠٠٧١٨
٠٩١١٤٦١٧٥٥٢
٠٩١١٣٩١٦٥٨٢
کانال تلگرامی ستادمردمي خادمين كربلا
@mokabkhademin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *