جاده هراز ،عملیات امدادرسانی به مسافران در راه مانده در اثر بارش برف+(عکس)

✅ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از پایان عملیات ۱۷ ساعته امدادرسانی به خودروهای در راه مانده بارش شدید برف در محور هراز خبر داد.

⬅️ به گزارش هراز نیوز ، جمشید نیک زاد با اعلام این خبر، افزود: با شروع بارش شدید باران در شهرستان آمل و بارش برف در محور هراز، کلیه های نیروهای امدادی پایگاه های امداد جاده ای پلور، رینه، گزنک و کهرود به صورت آماده باش درآمده تا در صورت نیاز عملیات امدادرسانی فوری انجام شود.

✅ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به شروع برف سنگین از بامداد امروز در جاده هراز، گفت: با ادامه بارش های برف و مسدود شدن محورهای مواصلاتی روستاهای کوهستانی نشل، اندوار، مریجان، لوط، نمارستاق، و رینه به لار، ۷ اکیپ امدادرسانی در نقاط مختلف لاریجان عملیات رهاسازی را آغاز کرد.

⬅️ نیک زاد با تاکید بر ساعت ها گرفتار بودن خودروها در محورهای مواصلاتی، بیان کرد: پس از رهاسازی خودروها از برف، نیروهای امدادی، ۲۰۰ قرص نان، ۲۰ شیرینگ آب معدنی، ۱۰ کیلو خرما در میان سرنشینان خودروها توزیع کردند.

✅ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به رهاسازی ۶۰ خودرو در این عملیات ۱۷ ساعته، ادامه داد: در این عملیات ۲ بیمار قلبی که نیاز فوری به امدادرسانی داشتند؛ که بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شدند.

⬅️ نیک زاد در همین زمینه ادامه داد: طی این عملیات یک مورد آتش سوزی خودروی پراید در مسیر لار و سُرخوردگی در شهر رینه اتفاق افتاد که بلافاصله اقدامات امدادی صورت گرفت و مصدومین به مرکز درمانز منتقل شدند.

✅ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در ادامه به حادثه ریزش سنگ در منطقه شنگلده جاده هراز اشاره کرد و گفت: بر اثر این حادثه و سقوط سنگ بر روی خودروی پراید یک خانم ۲۳ ساله از تهران دچار مصدومیت شدید شد که بلافاصله با کمک نیروهای امدادی هلال احمر و ۱۱۵ به درمانگاه گزنک منتقل شد و علی رغم تلاش تیم پزشکی مصدوم این حادثه بر اثر شدت جراحات فوت کرد.

⬅️ نیک زاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در حوزه امداد و نجات در محور هراز وجود ندارد و تردد در مسیر امکان پذیر است؛ به هموطنان توصیه کرد: با توجه به شرایط جوی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و نسبت به ذخیره سوخت در مناطق کوهستانی اقدامات لازم را انجام دهند.
✅ وی در ادامه تاکید کرد: اگر چنانچه فردی دچار حادثه شد بلافاصله با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس برقرار کرده و درخواست کمک نماید.

⬅️ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در پایان از تلاش تمامی دستگاه های امدادرسان، بخشداری امامزاده عبدالله، بخشداری لاریجان، نیروی انتظامی و سپاه، راهداری، ۱۱۵، دهیاران و بخش خصوصی که در عملیات امدادرسانی امروز حضور داشتند؛ تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *