سید رضا ابراهیمی :چراغ خیمه عزای امام حسین (ع) باید چراغ هدایت باشد/ حب اهل بیت جای عبودیت خداوند را نگیرد

((اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ((

 

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، ماه برپایی عزای سرور و سالار شهیدان ضمن قدردانی از زحمات کلیه عزیزان بخصوص اعضای محترم هیئت باب الحوائج (ع) در آماده سازی تکایا و حسینیه ها؛ لازم می دانم مطالبی را به شرح ذیل به عرض برسانم:

 

دقت داشته باشیم که عشق و دلدادگی به اهل بیت (ع) نباید ما را از حدود عبودیت و بندگی خداوند خارج کند. اینکه یک هفته پیش از آغاز محرم چادرهای عزا برپا می کنیم و شب های قدر به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) بیدار می مانیم، اشک می ریزیم و به سینه می زنیم، باید توجه داشته باشیم که اهل بیت واسطه رسیدن به خداوند هستند.

 

رسیدن به عبودیت خداوند به واسطه اهل بیت راحت تر انجام می شود اما نباید کاری کنیم که در دل جوان های ما اهل بیت جای خداوند را بگیرد.

 

نام های عبدالحسین، عبدالعلی، عبدالرضا و … نام های بی راهه و انحرافی است؛ فقط عبدالله صحیح است.

 

عشق به حضرت زهرا (س) برای بندگی خاص او در مقابل خداوند است. رفتار او در همسرداری و تربیت فرزندان برای احیاء دین اسلام ما را عاشق ایشان کرده است.

 

حضرت زینب (س) که پس از تقدیم ۷۲ شهید به درگاه خداوند می گوید چیزی جز زیبایی ندیده ام، در نماز شب مقابل خداوند بندگی می کند و العفو، العفو می گوید، برای این داشتن این خصوصیات بازر بندگی خداوند است که ما را محب خود کرده است.

 

از طرف دیگر مسائل سیاسی و اجتماعی جهان اسلام هم مهم است. اگر در هیئت ها با برپایی عزای امام حسین (ع) فقط سینه زنی کنیم و اشک بریزیم و بگوییم با مسائل سیاسی و اجتماعی جهان اسلام کاری نداریم، اینکه در یمن چه می گذرد، داعش کیست، احرارالمسلمین چه کسانی هستند و … برای ما اهمیت نداشته باشد، قابل قبول نیست.

 

مطلع هستید که نام داعش در ظاهر از حروف اول دولت-اسلامی-عراق –شام گرفته شده است و ما برای امامی عزاداری می کنیم که از نظر داعش، حج را نیمه کاره واگذاشته و …

 

باید بدانیم که امام حسین (ع) اجازه داده اند سر مبارکشان از بدن جدا شود تا دیگر سر حججی ها از بدن جدا نشود؛ حضرت زینب (س) به اسیری رفته اند تا چهارصد هزار مسلمان میانماری به اسارت نروند.

 

اینک هم همه پرسی اقلیم کردستان عراق در واقع اسرائیل دومی است که مشکلات آن بر سر راه فرزندان ما سایه می افکند و نمی گذارد دین اسلام در کشور اسلامی رواج پیدا کند.

 

شور حسینی خوب است که به همراه شعور حسینی باشد.

 

چراغ عزای امام حسین (ع) باید با چراغ هدایت همخوانی داشته باشد؛ مگر نه اینکه بر روی پرچم های عزای امام حسین (ع) (مصباح هدایت) نقش بسته است؟!

 

اگر در عزای امام حسین (ع) عزاداری کردیم و به اهداف امام حسین (ع) کاری نداشتیم، بعید می دانم امام حسین (ع) هدایتمان کند.

 

 

والسلام علی من اتبع الهدی

 

سید رضا ابراهیمی

 

بیست و هشتم دالحجه ۱۴۳۸

 

 

One thought on “سید رضا ابراهیمی : چراغ خیمه عزای امام حسین (ع) باید چراغ هدایت باشد/ حب اهل بیت جای عبودیت خداوند را نگیرد”
  1. با سلام و آرزوی قبولی طاعات
    در جامعه سنتی ایران بیان حرف حسابی اینچنینی شجاعت و جسارت می خواهد. درود بر این سید بزرگوار که با وجود اشتغال در امور مالی و بانکی دغدغه های دینی و اجتماعی خود را در سطح جامعه مطرح می کنند و هراسی از بازخوردها و واکنش ها ندارند.خداحفظشان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *