محاکمه دوباره پستچی قلابی به اتهام تجاوز به ٤٠زن و دختر

پستچی قلابی که ٤٠زن و دختر را هدف تجاوز قرار داده بود، به حکم اعدام در ملأعام اعتراض کرد و پرونده بار دیگر در دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار گرفت. قرار است به ‌زودی حکم نهایی این پرونده صادر شود.
تیرماه‌ سال ٩١ بود که چند زن و دختر جوان که از سوی مرد جوانی هدف آزار و اذیت قرار گرفته بودند، با حضور در اداره ١٦، پلیس راز این اقدامات شوم را فاش کردند.

کارآگاهان در گام نخست پی بردند که مرد متجاوز با نقش‌پردازی در پوشش پستچی یا مامور اداره برق به خانه‌های طعمه‌هایش رفته و سپس با تهدید چاقو نقشه سیاه خود را به اجرا رسانده است.

این مرد در زمان فرار نیز اقدام به سرقت طلاهای طعمه‌هایش کرده است. تجسس‌های پلیسی برای دستگیری مرد متجاوز ادامه داشت تا این‌که ماموران موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از روستاهای اطراف شهرستان صومعه‌سرا ردزنی کنند و ساعت ١٠ شامگاه ١٩دی‌ماه‌ سال ٩٢ این مرد در عملیات پلیسی دستگیر شد.

پستچی قلابی ٣٢ساله ابتدا خود را بی‌گناه معرفی کرد اما پس از گذشت ٤٠روز و درحالی‌ که از سوی ٤٠زن و دختر جوان شناسایی شده بود، لب به سخن باز کرد. این مرد که ٢زن و یک پسر ٩ساله و دختر ١٢ساله دارد، ادعا کرد؛ به خاطر مصرف موادمخدر شیشه این اقدامات را انجام داده و در آن زمان هیچ اختیاری از خود نداشته و به خاطر توهمات، دنیا را به شکل دیگری تصور کرده است.

پس از رسیدگی به این پرونده، متهم در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. در کیفرخواست صادره برای متهم با افساد‌فی‌الارض از طریق ارتکاب اعمال منافی عفت و تعرض و تجاوز به ٤٠نفر از دختران و زنان شوهردار تقاضای مجازات شده بود. دادگاه نیز براساس ماده ٢٨٦ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ متهم را مفسد‌فی‌الارض تشخیص داد و به اعدام در ملأعام محکوم کرد.
پرونده با اعتراض متهم به حکم صادره به دیوانعالی کشور ارسال شد و شعبه دیوان نیز پس از بررسی، حکم صادره را نقض کرد و برای رسیدگی در شعبه هم عرض به دادگاه انقلاب بازگرداند.
تا این‌که صبح دیروز یک مقام آگاه درباره آخرین وضع این پرونده به خبرگزاری تسنیم گفت: «محاکمه این متهم در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به‌عنوان شعبه هم‌عرض برگزار شده اما هنوز منتهی به صدور حکم نشده است.»

قتل معمایی دختر ٥ساله در فریمان
جام نیوز| فرمانده انتظامی شهرستان فریمان از قتل مشکوک «فاطمه» دختر ۵ساله فریمانی خبر داد.
سرهنگ علی‌اکبر قربانی، رئیس پلیس شهرستان فریمان در این‌باره گفت: «پس از اطلاع از وقوع حادثه کارکنان این مرکز به محل اعزام و با جسد نیمه‌جان این کودک در خانه روبه‌رو شدند. گفته می‌شود قاتل یا قاتلان طلاهای این کودک را گرفته و وی را به قتل رسانده‌اند. درحال ‌حاضر، یک‌نفر به‌عنوان مظنون این حادثه دستگیر شده است.»

درگیری مرگبار در مرکز نگهداری بیماران روانی دامغان
شهروند| درگیری در مرکز نگهداری بیماران روانی طلوع ایثار شهرستان دامغان به یک قتل منجر شد.
سرهنگ سید علی‌اکبر میری، فرمانده انتظامی دامغان ضمن تشریح حادثه خونین مرکز بیماران روانی دامغان گفت: «ساعت ٢١:٠٣ یکشنبه شب گذشته درگیری در مرکز نگهداری بیماران روانی طلوع ایثار دامغان گزارش شد. بلافاصله اورژانس بیمارستان ولایت و فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به محل اعزام شدند. در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد كه دو مرد با هویت‌های معلوم که در اثر درگیری مجروح شده بودند، توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که یکی از مجروحان حادثه که مردی ۴۹ساله بود، در اثر اصابت شیء تیز به قلبش در بیمارستان ولایت دامغان فوت کرد.»
فرمانده انتظامی دامغان با بیان این‌که شخص دوم نیز از ناحیه صورت مجروح شده و حال عمومی وی مساعد است، ادامه داد: «ضارب شخصی حدودا ۳۵ ساله تبعه افغانستان است که بلافاصله با حضور جانشین فرمانده انتظامی، رئیس کلانتری مرکزی، عوامل یگان امداد و بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب دامغان دستگیر شد. قاتل از بیماران روانی است که در مرکز نگهداری بیماران روانی طلوع ایثار دامغان تحت‌ نگهداری بوده است.»

 

شهروند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *