فریب دختر بابلی، عامل تهدید پدر در فضای مجازی

فردی که با فریب دختری به عکس‌های خانوادگی او دسترسی پیدا کرد و پدر او را تهدید به انتشار آن تصاویر در فضای مجازی نموده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شهرستان بابل شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هرازنیوز در تشریح این خبر اعلام کرد : در پي شکايت فردی ساکن شهرستان بابل، با ارائه مرجوعه قضايي به پليس فتا این شهرستان مراجعه و اظهار داشت؛ شخصی با هك كردن تلگرام گوشي بنده به كليه عكس‌هاي خانوادگي‌ام دسترسی پیدا کرده و با قرار دادن عكس‌هاي دخترم در پروفايل خودش، باعث آبرو ريزي خانواده بنده شده و مرا تهدید به انتشار این تصاویر شخصی در فضای مجازی نموده‌است. به همین منظور تقاضای رسیدگی موضوع را دارم.

 

سرهنگ محمدنژاد افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان بابل قرار گرفت و در ادامه با بررسی‌های فنی کارشناسان این پلیس متهم به هویت معلوم که از طریق خط تلفن همراه پدر خود اقدام به این عمل مجرمانه کرده بود شناسایی گشت.

 

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان بابل در ادامه با هماهنگي مقام محترم قضایي متهم را به این پلیس احضار نمودند. متهم در جریان بازجويي با مشاهده مستندات پرونده به بزه انتسابي اقرار نموده و اظهار داشت؛ بنده از مدتها قبل با دختر شاکی رابطه دوستی برقرار کردم و با اغفال وی به کد پنج رقمی تلگرام پدرش دسترسی پیدا کرده و تمامي عكس‌هاي خانوادگي شاکی را در اختيار گرفتم و آن تصاویر را به دوستان خود نشان دادم، همچنین برخي از عكس‌های شخصی دخترش را در پروفايل تلگرام خودم گذاشتم و در ادامه او را تهدید به انتشار تصاویر خانوادگی‌اش در فضای مجازی نمودم.

 

سرهنگ محمدنژاد ضمن اینکه هشدار داد که به هیچ عنوان عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید، گفت: بر روی حساب های کاربری شبکه های اجتماعی موبایلی خود رمز عبور قرار داده و تنظیمات مربوط به حریم خصوصی و امنیت نرم افزارهای پیام رسان خود را فعال نمایید تا از دسترسی افراد غیر مجاز جلوگیری نمائید..

 

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان گفت: سرانجام با تکميل تحقيقات، پرونده متشکله به همراه متهم جهت سير مراحل قانونی روانه دادسرا گرديد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *