پشت پرده نا تمامی تحلیف شورای شهر آمل

 

هراز نیوز : عصر دوشنبه آیین تحلیف شورای شهر آمل در دفتر فرماندار این شهرنیمه کاره ماند تا در زمان دیگری  برگزار شود ، 8 نفر از اعضای منتخب شورا آمدند اما غلامحسین شفیع زاده در این مراسم حاضر نشد .

خسرو ابراهیم زاده عضو منتخب دیگر شورا از فرماندار آمل خواست تا به احترام یک عضو غایب جلسه را به زمان دیگری موکول نماید و بعد آن با ترک سه نفر از اعضای شورا ؛ ابراهیم زاده ، آذری و لیتکوهی جلسه از رسمیت افتاد و سید جعفر رسولی نیز جلسه را به زمان دیگری موکول کرد .

 

امیر سلیمانی عامل جناح بندی  

اولین جناح بندی ها  در بین 9 منتخب  شورای شهر  بر سر ماندن یا رفتن احمد امیر سلیمانی شکل گرفت ، مخالفان امیر سلیمانی اولین دلیل را حمایت پیدا و پنهان آقای شهردار از گزینه های خودش در انتخابات شورا عنوان کردند .

آنها اختلافات و دودستگی های شورانشینان دوره قبل را ناشی از سیاست های دو به هم زنانه شهرداربیان کرده  و ادامه حضورش در صندلی اول ساختمان شهرداری را به ضرر شورا ، شهر و شهرداری ارزیابی کرده اند  .

منتخبان شورا  در پاسخ به نظر منتقدان بر کار آمدی شهردار تاکید کردند، امیر سلیمانی وقتی شهردار شد یک جوانی بود که هیچ سابقه ای  نداشت ، مدیرانی به مراتب قوی تر از او می توان یافت و بر مسند شهرداری گمارد .

موضع گیری های صریح اکثریت قاطع  منتخب شورا  سبب  شد تا احمد امیر سلیمانی غزل خداحافظی را بخواند و تقریبا عطای صندلی چرخدارش را به لقایش ببخشد .

 

گزینه های جایگزین امیر سلیمانی

تقریبا برای همه نهاد های قدرت و فعالان سیاسی مسجل شده بود که امیر سلیمانی رفتنی است  بنابر این گزینه جایگزین و قرابت آن با این نهادها به مساله و اولویت اصلی شان تبدیل شد .

برگزاری جلسات بین  گزینه های تصدی شهرداری و منتخبان شورا بیشتر و بیشتر شد؛  رایزنی ها با مقامات ارشد شهرستان همچون نماینده مجلس ، امام جمعه و  فرماندار به اوج رسید ، لابی گر های سیاسی هم بیکار ننشستند و شروع به رایزنی کردند ، در نهایت 4 تا 5 گزینه بیشتر از سایرین نظر اعضای شورای شهر را به خود جلب کردند .

برخی شهرداران شهرهای کوچک اطراف آمل ، یکی از  شهرداران سابق آمل ، عضو سابق شورا شهر و رییس یکی از نهادهای شهرستان آمل ، گزینه های مهم  برای انتصاب شهردار جدید بودند .

 

گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد ؟

طرح اسامی برخی گزینه ها شاید، هواداران سینه چاک امیر سلیمانی را به مقام مقایسه با آنها وا داشت؛ تا این سوال را مطرح کنند که با آمدن این گزینه ها چه گلی قرار است بر سر آملی ها زده شود که امیر سلیمانی نمی تواند بزند به قولی گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد.
برخی شاید از سر حفظ  منافع خود و برخی هم با تغییر شرایط بازی و بروز مخالفت هایی از سوی نهاد های قدرت نسبت به گزینه های مطرح،  به ماندن امیرسلیمانی امیدوار شدند و برنامه ماندن او را طرح ریزی کردند.

 

گوش هایی که پیچانده شد

کمپین های حمایتی برای ماندن شهردار در فضای مجازی راه اندازی شد ،  فراخوان غیر قانونی تجمع  صادر شد و از سویی  تخریب چهره و تهدید به پرونده سازی برای اعضای شورا انجام گرفت .

اما برخی دوست نداشتند علی رغم خدمات  و سرویس هایی که آقای شهردار در انتخابات  به آنها  داده بود دوباره شاهد حضورش در آمل باشند ،لذا  به سرعت گوش راه اندازان کمپین ها را پیچاندند تا بگویند که باید کفش های آقای شهردار جفت شود .

اصرار برحذف نفر اول انتخابات

به نظر می رسد  یک جریان سیاسی اصرار دارد محبوبیت برخی از چهره های شورا شهر ، جوان بودن ، تحصیل کرده بودن ، مردمی بودن ، تحول خواه بودن و از همه مهم تر رای بی سابقه و رکورد شکنی در انتخابات شورای اسلامی شهر را به نحوی  مخدوش نماید .

در اجرای این طرح روزهای قبل از مراسم تحلیف  برخی از اعضای شورای شهر فراخوانده شدند؛ به آنها تاکید شد نفر اول انتخابات نباید به هیچ عنوان  عضو هیات رییسه شود به هر ترتیبی هست باید خانه نشین شود .

حمایت محمدی محمدی  از ریاست فرزین محمودی   

برخی از  اعضای شورای شهر قبل از مراسم تحلیف از محمد محمدی درخواست کردند تا با توجه به حساسیت موجود به خاطر شرایط ایجاده شده در صورت امکان  نامزد مسند ریاست شورای شهر نشود ، منتخب اول شورا هم متواضعانه این امر را پذیرفت و تاکید کرد یکی از افراد متخصص ، دلسوز و مدیر بنا بر نظر جمع که مورد قبول همه اعضاست نامزد ریاست شود ، با توجه به تخصص و سابقه دکتر فرزین محمودی پاتی این مسوولیت به این عضو شورای شهر تکلیف شد .

 

چراغ فرزین خاموش شدنی نیست

 

فرزین محمودی چهره دوست داشتنی شورا  ثابت کرد که  تشنه قدرت نبوده و نیست،  وقتی عدم حضور غلامحسین شفیع زاده در جلسه تحلیف  کلید خورد تا بعد آن نصاب شکنی شود، متواضعانه با انتشار نامه ای از کاندیداتوری ریاست شورا انصراف داد تا معلوم شود چه کسانی مست قدرت هستند ، اگر چه برخی معتقد اند که او باید برای اعتلای آمل در برابر تمامیت خواهی می ایستاد ولی او فرزین محمودی پاتی است و دلبستگی به عنوان و میز ندارد .

یک بار دیگر برای مردم

 

نگارنده این سطور معتقد است اکثر اعضای شورای شهر در این دوره چهر ه هایی  شاخص ، تاثیر گذار ، متخصص ، کار آمد و دلسوز برای خدمت به شهر می باشند .

حال که فرصتی دیگر برای برگزاری مراسم تحلیف فراهم شده است ، شورا نشینان با زمزمه نوای همدلی تمامی   تهدید احتمالی برخی از نهاد های قدرت ، نگرانی هایشان برای تایید صلاحیت در دوره بعد ، نگرانی برای تایید مصوبات در کمیته انطباق  و مواردی از این دست را از ذهن خود بزدایند و با توکل بر خدا از عمل به وظایف و رسالت اصلی شان منحرف نشوند .

رای معنا دار و بی سابقه مردم به منتخبان این دوره  و حذف برخی چهره های پرمدعا در همین دوره انتخابات حاوی درس تاریخی برای اعضای فعلی شوراست ، فرصت ها چون برق و باد می گذرند و همین اعضا دوباره  در برابر انتخاب مردم قرار خواهند گرفت ، شایسته است که خادمان مردم  در همه امور رضای خدا و رضای مردم را مقدم بدارند .

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *