تذکربهداشتی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به واحدهای پذیرایی جاده هراز

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور در بازدید سر زده از چند واحد پذیرایی بین راهی درجاده هراز در خصوص رعایت برخی موارد خاص بهداشتی تذکر وخواستار برطرف شدن هرچه سریعتر این نواقص شد.

به گزارش  هراز نیوز از  ایرنا، ‘مرتضی رحمانی موحد’ روزجمعه که باحضور مدیران کل دستگاه های اجرایی مازندران ازجمله میراث فرهنگی، تعزیزات حکومتی، صنعت، معدن وتجارت ودانشگاه علوم پزشکی مازندران از واحدهای پذیرایی بین راهی جاده هراز بازدید می کرد، افزود: در بازدید از واحدهای به نام ونمونه پذیرایی ودارای مجوز میراث فرهنگی اشکالات جزیی درنحوه نگهداری غذاها و نیز ساختار فیزیکی آشپزخانه آنها بوده که با تذکرات داده شده انتظار هست تا مدیران این واحدها که پذیرفتند، نسبت به برطرف کردن این مشکلات اقدام کنند.
وی افزود: در سالهای اخیر برخی واحدهای پذیرایی حتی از مشتریان خود درخواست می کنند که از آشپرخانه آنها بازدید وسلامت غذا وکیفیت آشپرخانه و ظرف وظروف را از نزدیک مشاهده کنند.
وی اضافه کرد: باید این نوع نگاه در همه صاحبان واحدهای پذیرایی وجود داشته باشد، چرا که سلامت مردم موضوعی نیست که به راحتی از کنار آن گذشت.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور گفت، از واحدهایی که بازدید شده جزء واحدهای پرمسافر در جاده هراز هستند که البته انتظار از آنها در رعایت همه موارد درخواستی از سوی این سازمان بیشتر بوده وتذکرات بهداشتی که به تایید کارشناس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده، به جا بوده وباید رفع شود.
رحمانی موحد با تاکید براینکه در موضوع سلامت وشکایت های مردمی از واحدهای پذیرایی چه نمونه ویا عادی فرقی ندارد و در صورت بازدید ومحرزشدن تخلف آنها برخورد جدی خواهد شد، افزود: نظارت های مشترک به صورت مستمر با همکاری دستگاه های مسئول به صورت سرزده انجام می شود و در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در ابتدا با تذکر شفاهی، کتبی وپس از بی اعنتایی چند بار توبیخ، جریمه هایی که قانون پیش بینی کرده ودرنهایت حتی این واحد متخلف پلمپ خواهد شد.
** رونق کسب وکارهای بدون مجوز درجاده های مازندران
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور درادامه از مشکلات بزرگ ومهم در جاده های ارتباطی کشور را فعالیت کسب کارهای بدون مجوز در کنار واحدهای پذیرایی دارای مجوز بیان کرد.
رحمانی موحد افزود: خوشبختانه اکنون توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران تعداد این واحدهای غیرمجاز شناشایی شده ودراختیار دستگاه قضایی وضابط نیروی انتظامی برای برخورد با آنها داده شده است.
وی با بیان اینکه موضوع مهم سلامت درعرضه محصولات قابل ارائه و گران فروشی از سوی واحدهای غیرمجاز نگران کننده است، از مسئولان قضایی ونیروی انتظامی استان خواست، هرچه سریعتر نسبت به برخورد جدی وجمع آوری آنها اقدام کنند.
** فعالیت 300 واحد پذیرایی بدون مجاز درجاده های ارتباطی مازندران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران هم درگفت وگو با خبرنگار، تعداد واحدهای پذیرایی وکسب وکار بدون مجوز درجاده های ارتباطی این استان را بیش از 300 واحد اعلام کرد.
دلاور بزرگ نیا افزود: البته میراث فرهنگی در نشست تعامل با مدیران این واحدها با توجه به صرف هزینه ساخت و ایجاد اشتغال، درخواست جدی برای گرفتن مجوز قانونی داده که درکنار ارائه خدمات خوب، قانومند وبا مجوز ادامه دهند.
وی اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که رفتارغیرقانونی را تحمل کنیم وانتظار هست که نیروی انتظامی ودستگاه های قضایی ونظارتی استان که وظیفه برخورد با صاحبان این گونه واحدها را دارند، به طور جدی وارد عمل شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران با بیان اینکه لیست 300 واحد شناسایی شده وغیرقانونی حدود یک ماه قبل به نیروی انتظای ودستگاه های نظارتی استان داده شده است ، گفت: انتظار هست که در اقدامی تعاملی با اداره کل میراث فرهنگی استان، بساط فعالیت غیرقانونی این واحدها در استان برچیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *