کشف گوشی های تلفن همراه قاچاق به ارزش 400 میلیون ریال در ساری

گروه استان ها– مازندران– رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف 400 میلیون ریالی گوشی های تلفن همراه قاچاق در شهرستان ساری خبر داد .

به گزارش هراز نیوز ، سرهنگ “ذبیح الله پهلوانی” با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه وتوزیع گوشی های تلفن همراه قاچاق در یک واحد صنفی در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی این واحد صنفی به تصدی فردی به نام “س – ق” شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از این واحد صنفی بیش از 44 دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی قاچاق از نوع نوکیا و سامسونگ به ارزش 400 میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ پهلوانی اظهار داشت: در این ارتباط متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد و اموال مکشوفه به سازمان اموال تملیکی تحویل شد.

 

دستگیری سارقان اینترنتی 40 میلیون ریالی در بابل

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی و دستگیری دو متهم که اقدام به سرقت اینترنتی و برداشت غیر مجاز 40 میلیون ریالی از حساب یکی از شهروندان کردند، خبر داد .

به گزارش هراز نیوز ، سرهنگ “سید محسن جعفری” با اعلام این خبر، افزود: در پی مراجعه و شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش به ارزش 40 میلیون ریال، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پلیس فتا دو متهم به سرقت اینترنتی به نام های”م- ک” و “م- الف ” را شناسايي و با هماهنگی قضائي این افراد را احضار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، اظهار داشت:متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابي اقرار کردند و عنوان داشتند،کارت عابر بانک مالباخته که به امانت در دستشان بود با سوء استفاده از اعتماد وی رمز دوم کارتش را فعال کرده و اقدام به خريد شارژ کردند.

متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

اخاذی از یک دوست در فضای مجازی

گروه استان ها – مازندران- فردی که با دسترسی غیر مجاز به ایمیل شخصی یکی از دوستانش قصد اخاذی از وی را کرده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش هراز نیوز رئیس پلیس فتا استان مازندران  ،گفت:در پي مراجعه یکی از شهروندان به پليس فتا استان مبنی بر این که شخصی ناشناس با دسترسی غیر مجاز به صفحه ایمیل‌ شخصی اش، وی قصد اخاذی از وی را دارد ، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمدنژاد افزود: کارآگاهان پلیس فتا با بررسی های فنی و اطلاعاتی موفق شدند،متهم که با دسترسی به صفحه ایمیل شاکی،وی را تهدید به انتشار مطالب آن و مزاحمت برای مخاطبان وی کرده بود ،شناسایی کنند .

وی،خاطر نشان کرد: ماموران متهم را که با انجام تغییر در رمز ایمیل و سایر تنظیمات آن قصد اخاذی20 میلیون ریالی از شاکی را داشت ، پس از هماهنگی با مرجع قضائی، دستگیر کردند .

رئیس پلیس فتا استان، تصریح کرد:متهم که از دوستان سابق شاکی بوده است در اعترافات خود اظهار داشت؛با استفاده از تشابه رمز با نام کاربری شاکی،پس از زمانی که شاکی از لپ تاب وی برای مشاهده پیام خود استفاده کرده بود توانست به صفحه ایمیل وی دسترسی پیدا کند.

محمدنژاد همچنین اظهار داشت: متهم انگيزه‌ي خود را از اين عمل مجرمانه اختلاف مالي با شاکی عنوان داشت و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا مازندران در خاتمه از کاربران فضاهای اینترنتی خواست:هرگز از رمز عبور مشابه برای حساب‌های کاربری مختلف خود استفاده نکنند و همواره رمز عبور ایمیل و حساب‌های کاربری خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند تا به راحتی توسط افراد فرصت طلب مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

 

کشف یک تن و500 کیلوگرم چوب جنگلي قاچاق در نكا

گروه استان ها–مازندران-فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف يک دستگاه خودروی نیسان با 1500کیلوگرم چوب جنگلي قاچاق،در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش هراز نیوز ،سرهنگ “هادی نصیری ” در تشریح این خبر،گفت: در پي کسب خبري مبني قطع غیر مجاز انواع درختان جنگلی توسط قاچاقچیان چوب ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود : در اجرای این ماموریت مأموران یگان امداد شهرستان با انجام هماهنگي های قضائي،موفق به توقیف یک دستگاه خودروي نیسان در حال حمل چوب در یکی از محورهای جنگلی این شهرستان شدند .

سرهنگ “نصیری” تصريح کرد : در بازرسي از این خودرو 1500کیلوگرم چوب جنگلي قاچاق کشف و راننده خودرو نیز دستگیر شد .

فرمانده انتظامي نکا ادامه داد: چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

وی در خاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي ومنابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

 

دستگیری کلاهبردار 30 میلیون ریالی در بابل

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی و دستگیری فردی کلاهبردار با برداشت غیر مجاز 30 میلیون ریالی از حساب یکی از شهروندان خبر داد .

به گزارش هراز نیوز ، سرهنگ”سید محسن جعفری” در باره جزئیات این خبر،گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مراجع انتظامی این شهرستان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی ، مووضع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل،افزود: کارآگاهان پلیس فتا با بررسی های همه جانبه موفق شدند متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند .

سرهنگ جعفری تصریح کرد: متهم که مدتی را در یکی از دفاتر پیشخوان کار می کرد با سوء استفاده از بی سوادی شاکی در زمان پرداخت قبض های خدماتی،با فعال کردن رمز دوم کارت شاکی اقدام به برداشت های غیر مجاز از حساب وی کرد.

فرمانده انتظامی بابل، در خاتمه،گفت: این متهم که برابر بررسی های به عمل آمده،تاکنون 30 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب شاکی برداشت کرده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

دستگیری3سارق حرفه ای موتور سيکلت در نکاء

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامي شهرستان”نکا”، از دستگیری 3 سارق حرفه ای و کشف 4 دستگاه موتور سيکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش هراز نیوز ،سرهنگ “هادی نصیری”با اعلام اين خبر،گفت: در پي سرقت چندین دستگاه موتورسيکلت در سطح شهرستان، پليس آگاهي این شهرستان اقدامات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکاء،افزود:ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه و اقدامات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری یکی از سارقان حرفه ای شدند.

سرهنگ نصیری،تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به سرقت 4 دستگاه موتورسیکلت با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد.

وی خاطر نشان کرد: دو همدست دیگر این متهم نیز در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به همدستی با متهم در سرقت موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در پايان با اشاره به این که همراهي و تعامل مردم با پليس در شناسايي و دستگيري سارقان و مجرمان نقش بسزايي دارد از مردم خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوك و يا فعاليت افراد متخلف، موضوع را بلافاصله به پليس 110 اطلاع‌ دهند.

 

دستگیری سوداگر مرگ در آمل

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری عامل تهیه وتوزیع مواد مخدر و کشف 3 کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

به گزارش هراز نیوز ، سرهنگ “ولی الله گنجیان مقدم “در باره جزئیات این خبر گفت: درپی کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع انواع مواد مخدر توسط عاملی افیونی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند .

سرهنگ گنجیان،خاطرنشان کرد: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در حین حمل مواد مخدر با یک دستگاه خودروی سواری دستگیر کردند .

فرمانده انتظامی آمل، تصریح کرد: در بازرسی از خودروی این متهم 2 کیلو 900 گرم تریاک کشف و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان آمل در خاتمه از مردم خواست: برای مقابله با معضل اعتیاد ، با پلیس همکاری کرده و در صورت شناسایی عاملان سوجوی مواد مخدر مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند .

 

 

کشف 29 فقره سرقت در شهرستان بابل

گروه استان ها– مازندران– فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 29 فقره انواع سرقت طی سه روز گذشته در سطح استان خبر داد .

به گزارش هراز نیوز ، سرهنگ “سید محسن جعفری” با اعلام این خبر، افزود: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با جرایم، ماموران انتظامی این فرماندهی در چندین مرحله عملیات پلیسی موفق شدند، 29 فقره انواع سرقت را کشف کنند.

تصریح کرد: در این خصوص 111متر سیم برق سرقتی به همراه چهار دستگاه پمب آب، هفت دستگاه خودرو و 11 دستگاه موتورسیکلت از سارقان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل،خاطر نشان کرد: طی این مدت 25 متهم به سرقت شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ جعفری با هشدار به شهروندان از آنان خواست، ضمن رعایت نکات ایمنی از وسایل و لوازم خود با استفاده از تجهیزات حفاظتی و فیزیکی همچون حفاظ درب و پنجره برای منازل از وقوع سرقت پیشگیری کنند.

 

کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در تنکابن

گروه استان ها–مازندران-فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از توقيف يک دستگاه خودروی نیسان و کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق،در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش هراز نیوز ،سرهنگ “رامین شمس ” در تشریح این خبر،گفت: در پي کسب خبري مبني قطع غیر مجاز انواع درختان جنگلی توسط یک قاچاقچی محصولات جنگلی،موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود : در اجرای این ماموریت مأموران انتظامی شهرستان با انجام هماهنگي های قضائي،موفق شدند،متهم را در حین حمل چوب های جنگلی با یک دستگاه خودروی نیسان در یکی از محورهای روستایی این شهرستان شناسایی کنند .

سرهنگ “شمس” تصريح کرد : ماموران در عملیاتی ضربتی خودروی متهم را متوقف و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي تنکابن خاطر نشان کرد: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از خودرو و محل دپوی چوب آلات جنگلی توسط متهم 4 تن انواع چوب های جنگلی قاچاق کشف کردند.

وی در خاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب با پلیس همکاری کنند و درصورت شناسایی افرادی که اقدام به تاراج منابع ملی می کنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند .

 

فوران های پرخاشگری تکانشی

گروه استان ها-مازندران- خشم یک حساس نیرومند ناخشنودی و خصومت نسبت به موقعیت ها و افراد است چنانچه این واکنش هیجانی از حد خاصی فراتر رود فرد دچار اختلال خواهد شد.

یکی از موارد بروز خشم در اختلال پرخاشگری تکانشی و یا اختلال انفجاری متناوب می باشد. این اختلال یکی از اختلالاتی روانی است که بسیار سریع شروع می شود و معمولا کمتر از سی دقیقه طول می کشد و عموما در واکنش به تحریک جزئی توسط یکی از نزدیکان رخ می دهند.

این نوع پرخاشگری ها به طور متناوبی و مکرا توسط فرد اتفاق می افتد و شدت عصبانیت و واکنش پرخاشگرانه هیچگونه تناسبی با اتفاقی که افتاده ندارد و شدیدتر است.

این اختلال شامل چند ملاک می باشد:

مشخصه ملاک الف: فوران های پرخاشگری مکرر (به طور متوسط دو بار در هفته به مدت سه ماه) شامل قشقرق، تهدید، مشاجره کلامی یا دعوا، یا تهاجم بدون تخریب اموال یا آسیب زدن به افراد دیگر یا حیوانات است.

ملاک ب: فوران های پرخاشگری تکانشی نادر (یعنی سه بار در سال) شامل تخریب یا آسیب زدن به اموال بدون در نظر گرفتن ارزش آنها، تهاجم یا مصدوم کردن جسمانی افراد دیگر یا حیوانات

ملاک ج: این رفتارهای پرخاشگرانه بدون قصد قبلی بوده و فرد در کنترل رفتار خود ناتوان می باشد.

ملاک د: با آشفتگی و یا اختلال در عملکرد های روانی و اجتماعی همراه است.

ملاک ه: در افراد زیر 6 سال این تشخیص داده نمی شود و در کودکان بین 6 تا 18 سال اگر پرخاشگریها در قالب یک اختلال سازگاری باشد چنین تشخیصی مطرح نمی شود.

ملاک و: اینگونه رفتارها نباید در اثر مصرف ماده ای مخدر صورت گیرد مانند شیشه و یا فرد به یک نوع اختلال روانی دیگر مبتلا باشد مانند مانیا و یا اختلال شخصیت ضد اجتماعی

درمان

دارو درمانی: داروهای ضد تشنج مدتها برای درمان این بیماران به کار رفته است و نتایج متفاوتی به بار آورده است. گزارشات نشان می دهد که لیتیوم در کاستن از رفتار پرخاشگرانه مفید بوده است. کاربامازپین، والپروات و فنی توئین نیز مفید گزارش شده است.

روان درمانی: رویکرد مرکب دارودرمانی و روان درمانی در درمان بیماران احتمال موفقیت بیشتری دارد. ولی روان درمانی انها مشکل است . درمانهای شناختی رفتاری، درمان رفتاری دیالکتیکی ، آموزش مهارتهای زندگی، گروه درمانی و در مواردی خانواده درمانی می تواند ضریب موفقیت در درمان این گونه افراد را افزایش دهد.

تهیه وتنظیم : سرگرد ماریا حاجی آقازاده کارشناس ارشد روانشناسی – مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *