متن رو بی طرفانه بخونید لطفا
روی اول سخنم با تعدادی از هموطنان عزیز است که به عنوان طرفداران رییس محترم جمهور از شعر جناب #مطیعی ابراز انزجار کردند.

البته خودم از به کار بردن واژه طرفدار خیلی راضی نیستم چون بعد از انتخابات همه باید طرفدار کسی باشند که برگزیده شد و معتقدم چرخ کشور جز در سایه همدلی و احترام متقابل نمیچرخد. به هر تقدیر فارغ از حقی که برای خودم قائلم که به عنوان یک شاعر ، مثنوی خوانده شده در مصلی نماز جمعه را چه از حیث شکل و چه از حیث درونمایه نقد کنم ، ولی توجه به یک نکته را لازم میدانم.
به نظرمن ما هرگز به یک جامعه آرمانی دست پیدا نمیکنیم چون فقط ادعا میکنیم.
شاید بهتر باشد که بگویم بیشتر ژست روشنفکری میگیریم.
یک شعر در نقد دولت خوانده شد و البته این حق برای همه محفوظ است که هم اصل کار و هم ماهیت مسئله ای که از یک تریبون رسمی مطرح میشود را نقد کننند.
ولی دیگر چرا فحش؟ چرا هتاکی ،
به نظرم اگر از جسارت به رییس جمهور محترم ناراحت میشویم که باید هم بشویم
از فحاشی به یه یک مداح منتقد هم باید ناراحت بشویم. #یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگران

اما روی دیگر سخنم با جناب مطیعی است. برادر بزرگوار من. این را به عنوان یک شاعر و مداح که اتفاقا دانشجوی دوره دکترا هم هست عرض میکنم.
خواندن شعر سیاسی و کشاندن مسوولین به بوته نقد را بسیار میپسندم.
اما آیا واقعا فقط رییس جمهور قابل نقد است؟ آیا میشود مداح دیگری هم بیاید و از تریبون نماز جمعه قوای دیگر را هم نقد کند؟ آیا میشود شورای محترم نگهبان را هم در همان تریبون نقد کرد؟ شما که به خوبی ضعف های دولت را میبینید و آنرا در قالب هنر ستایشگری به این زیبایی به تصویر میکشید ، گاهی از ضعفها و اشکالات صدا و سیما و قوه قضاییه و شورای نگهبان هم در همان تریبون های رسمی بخوانید.
قطعا تصدیق میفرمایید که هیچ نهادی خالی از اشکال نیست و اگر مکلفید که کاستی ها را بگویید ، لطفا همه را بگوئید.
به نظرم دلخوری برخی دوستان شاید بیشتر از این جهت باشد که از این تریبون فقط دولت نقد میشود و این با رسالت مداحی و نوکری اهل بیت منافات دارد.
ما خود را مرید کسانی میدانیم که در عدالت و انصاف نمونه نداشتند. شرط انصاف نیست که یکطرفه به قاضی برویم.
ضمن ادای احترام به ساحت مقدس همه ستایشگران اهل بیت تاکید میکنم که اگر میخواهیم این ملک به سامان برسد باید منصف باشیم.
#یک #سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگری
#محمود #شاهنوری
#فرزند#شهید
#دانشجوی#دکترا#حقوق
#رهبرم_تنها_نیست
#شاعر#مداح
#فحش_ندهیم
#روحانی
_مطیعی

3 thoughts on “یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگری”
  1. متن آقای شاهنوری مثل سیاست کاری هراز نیوز به این شکل بود : یکی به میخ و یکی به نعل

  2. اتفاقا” حرف دل همه ما را برادر مطیعی زد .مگر آقای رئیس جمهور زمین خوار است چرا طرفداران ایشان به خودشان میگیرند.در بین اشعار ایشان دو مورد مربوط به دولت بوده یکی سند بیست سی ودیگری برجام که فلسفه هردوی آنها برای افراد منصف معلوم است که چگونه بود ولی ابیات دیگزر ایشان از اقتدار سپاه پاسداران .و بزرگی مردم ایران وفتنه انگیزی استکبار بود .به نظرم آقای شاهنوری شما هم در برخی از مداحی هتان گریزی به این مسائل می زنید وخوب هست وانتظار از شما اینست مثل دیپلماتها حرف نزنید چون بسیجی شفاف هست و چیزی برای دل خوشی کسی حرفی نمی زند .وبدینوسیله برادر میثم حرف دل همه بچه بسیجی های مخلص را زد.

  3. حرفهای عزیزمان آقا محمود شاهنوری خیلی بیشتر جای نقد دارد اولا وقتی که جناب رییس جمهور با دار و دسته و یار و کوپالش و رسانه های زنجیره ای خود سال هاست که شدید ترین نقدها و حملات را به قوه قضائیه و شورای نگهبان و صدا وسیما و حتی رهبری می کنند ایشان به دولتمردان توصیه می کند که یکی به خود بزنند ؟
    دوما با این همه هجمه ای که اسم برده شد دیگر ضرورتی نیست که باز در تریبون نماز جمعه هم ارگان های زیر نةر رهبری تضعیف شوند .
    سوما اشعار را کاملا بخوانید نقد نقد منصفانه کلیات بود که در آن هرگز به رییس جمهور شخصا توهینی نشد و در آخر این که ایشان بدانند که این نقدی که به برادر عزیزمان دکتر میثم مطیعی کردند از جانب انصاف خارج بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *