لطفا خودتان را کامل  معرفی کنید( از تولد تا تحصیلات)

  • به نام خدا، من مسعود تسلیمی هستم، متولد ۵ اسفند ۱۳۶۰ و در لاله ۴۴ بلوار بسیج بزرگ شدم تا ۳۰ سالگی اینجا بودم و بعد از ازدواج هم در خیابان هراز کوچه خصوصی ساکن هستم، طایفه پدرم طایفه امیری است و مادری هم از خانواده رستگار، طایفه دلارستاق (ناندل) در حال حاضر دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی البته در حال دفاع از رساله هستم .
  • بچه بازی گوش بودید یا درس خوان؟
  • بچه بازی گوش درس خوان، همیشه شاگرد اول بودم یا اگر چالشی می شد شاگرد دوم.
  • اهل ورزش هم هستید؟
  • اهل ورزش که فوتبال بازی می کردم ولی دیگه بعد از تقریبا دوران دانشگاه ادامه ندادم به خاطر مشغله زیادی که داشتم.
  • طرفدار کدام تیم استقلال یا پرسپولیس هستید؟
  • کاله آمل
  • از خانواده تان بگویید
  • پدری خانواده فرهنگی و از در روستای پلک سفلی، پدربزرگم کدخدای آن محل بود و ما هم بزرگ شدنمان با قضیه زمین و کشاورزی و روستا و اینها مانوس بود و پدرم  مادرم هردو هم فرهنگی بودند  مادرم پس از به دنیا آمدن ما از این فضا  کناره­گیری کرد و به شغل خانه داری روی آورد، در سن ۲۸ سالگی ازدواج کردم، همسرم فوق لیسانس رشته صنایع غذایی دانشگاه آیت الله آملی می باشد و یک پسر دارم به نام امیرعلی که در ۳/۳/۱۳۹۳ به دنیا آمد و الان هم انشالله بعد انتخابات تولدشه یعنی بعد انتخابات به دنیا آمده بود.
  • شما یکی از چهره هایی هستید که در دوره گذشته مورد حمایت   دانشگاهیان بودید ، به عنوان یک چهره دانشگاهی چه نقشی در شورای شهر آمل داشتید؟
  • کاملا درسته، البته من حمایت خودم را از سه جامعه اصلی داشتم تقریبا ، از خانواده خودم، خانواده خودم می گم یعنی تمام بستگان دور و نزدیک خودم، از هم محلی های خودم که خیلی کمکم کردند . منطقه اصطلاحا بلوار بسیج، لاله ۴۴، کوچه بهار، کوچه بنفشه، کوچه دبیرستان لسانی، بازیارکلا و جاهای دیگر که در آن منطقه قرار دارد و خیابان امام رضا . البته  ۶ تا ۷ سال هم هست که من برای خودم یک شرکت دیگری ایجاد کردم  ، شرکت پخش مواد غذایی فضای کاری با همکاران  موجب حمایت این عزیزان هم بود و همینطور یک پایگاه رای بسیار خوبی را از جامعه دانشگاهی داشتم چون از سال ۱۳۸۵ تا الان مشغول به تدریس هستم و سال ۱۳۹۲ که انتخابات بود و دانشجویان من ، اساتید دانشگاه ، کارمندهای دانشگاه هم به من لطف داشتند و در ان سال شاید بتوانم بگویم آن شور و هیجان و حرارتی که دانشجویان من داشتند خیلی به من کمک کرد، خیلی زیاد و من تشکر می کنم از همه دانشجوهای خوبم. نه تنها دانشجوهای فعلی من، دانشجویانی که حالا ، چهار سال قبل، شش سال قبل با من درس داشتند. در عرصه دانشگاهی خب طبیعتا باید کارهایی انجام می دادیم ، دو نفر بودیم در سیستم دانشگاهی، من بودم و آقای دکتر محمودی ،در مرکز پژوهش ها که البته آقای دکتر عماد حسینی زحمت ایجاد آنرا کشیده بودند خدمت می کنیم.

فضای مرکز پژوهش ها به وجود آمد، فضای مرکز پژوهش ها استفاده از متخصصان شهری بود، استفاده از متخصصان دانشگاهی بود، دعوت از نخبگان به داخل شورا بود، استفاده از ایده های آنها و نظرهای آنها که امروز هم خروجی آن را در سطح شهر می بینیم، تمام طرح هایی که در شورا اجرا می شودبه خاطر عملکرد  گروه معماری ، گروه پژوهشی و گروه مشاوره می باشد که تا آن زمان شاید رابطه خاصی با شورا نداشتند.

  • شما به عنوان فردی که در حوزه کارآفرینی و مدیریت بازرگانی فعال هستید به نظرتان در پروژه هایی که شهرداری اجرا کرد و یا در حال اجرا است چقدر در این زمینه موفق عمل کرده است ؟
  • یکی از دغدغه های اصلی من، دغدغه گردشگری بود، به واسطه آنکه موضوع پایان نامه دکترای من در زمینه  گردشگری است، خب یک دغدغه خیلی بزرگی داشتم و چرا در شهر آمل ما زیرساخت های لازم را برای جذب گردشگر نداریم یا اصطلاحا این همه گردشگر که وارد استان مازندران می شود از مدخل ورودی شهر آمل، نه تنها آمل منافع ندارد بلکه شاید یک سری ضرر و زیان هایی زباله، سروصدا، ترافیک و اینها برای آمل ایجاد می کند .

این خیلی فکر من را درگیر کرده بود و در این حوزه دوست داشتم یک راه حلی داشته باشم. باز هم می گویم به کمک دوستم آقای دکترمحمودی که ایشان در زمینه شهرسازی دید و نظر داشتند من سعی می کردم این دید و نظرها را به سمت این بحث اقتصادی ، گردشگری ببرم ،البته تمام اعضای شورا حمایت کردند و خب اجرای آن را هم شهرداری انجام داد، بحث بازار را داشتیم، بحث هسته مرکزی شهر را داشتیم بحث پیاده محور کردن هسته مرکزی شهر را داشتیم، المان های شهری را داشتیم، ورودی شهر را ، نورپردازی و بحث حمایت از سرمایه گذارها را داشتیم تا بتوانیم  کارهای جدید در آمل داشته باشیم، که به جرات می توانم بگویم تا قبل از سال ۱۳۹۲، یا ۱۳۹۳ نمی گویم ورود ما باعث این شد ولی حداقل خواسته ها این بود و سرمایه گذارها هم به این بسیار توجه می کردند و همکاری می کردند .  تمام پاساژهایی که در شهر آمل از سال ۱۳۹۳، ۱۳۹۲ ساخته شده که هفت، هشت تا الان در شهر هست که حالا بعضیها تمام شد . بعضی حالت ۵۰% تا۷۰% پیشرفت فیزیکی دارند، همه اینها با آپشن ها و آیتم های روز دنیا می باشد یعنی پارکینگ های مجهز، پارکینگ های کافی، فضای بازی کودکان، پله برقی، رستوران، فضای تجاری شیک و تمام آیتم هایی که باید یک پاساژ داشته باشد.

 به نظر شماشورای هفت نفره بهتر بود یا شورای سیزده نفره؟

  • البته این یک بحث تخصصی می شود شاید من نتوانم در این مورد نظر بدم چون شورای هفت نفره را ندیدم یعنی با آنها همکاری نداشتم ولی من احساس می کنم هر چه تعداد افراد شورا کمتر باشد، منافع برای آن شهر بیشتره چون تعداد اعضای شورای زیاد یک مقدار فرایند تصمیم گیری را طولانی می کند و یک مقدار فرایند اجرایی را سخت تر می کند .

 

  • چند تا از کارهای ماندگارتان در این دوره شورا را اسم می برید؟
  • خب در زمینه عمرانی که کارهای خیلی خوبی انجام شد بالاخره بلوار ولایت شمالی با تقریبا ۴۵ میلیارد هزینه یکی از کارهای بزرگی بود که انجام گرفت ولی آن چیزی که خودم علاقمند بودم، عاشقانه دوستش داشتم بحث همسان­سازی تابلوهای سطح شهر بود، کاری که خیلی براش تلاش کردیم، چون در کشور نمونه های بسیار کمی داشتیم و من یادمه که دوستان زیباسازی تهران آمده بودن برای مشاوره در سازمان آرامستان . چون من نماینده شورا در سازمان آرامستان بودم، فضای تبلیغاتی شهر در اختیار سازمان آرامستان بود ما از تهران مشاور آوردیم که بالاخره کار کنیم با آنها ولی بعد از اینکه کار تقریبا تمام شد و بخش اعظمی از کار پیش رفت سری بعد که آمدند ، گفتند که ما باید شهرهای دیگر را معرفی کنیم که بیایند از این به بعد آمل را ببینند. کار همسان سازی تابلوها به نظر من یکی از کارهایی بود که این را باید بزرگ کرد نشان داد، جلوه داد. بالاخره کار عمران، آبادی. کاری است که شهرداری انجام می دهد ولی از اعضای شورای شهر انتظار می رود که یک سری طرح و ایده داشته باشند، این ایده ها جواب گرفتنش خیلی خوب است، تابلوهای اسکورلینگ چیز دیگه ای بود که باز در سازمان آرامستان داشتیم، خیلی برایش تلاش کردیم، به عنوان پایلوت هسته مرکزی شهر را شروع کردیم از میدان ۱۷ شهریور تا دم پل این کار صورت گرفت، مورد استقبال مردم واقع شد و امروز خیلی خوشحالم که اولین بیلبورد اسکورلینگ ما هم در کنار فرمانداری کار خود را شروع کرده وعده ای که خیلی وقت بود به مردم داده بودم حداقل من در سازمان آرامستان بودم و این فضای قراردادها را داشتیم طی می کردیم، تمام این تابلوهای سربی که وجود دارد از میدان ۱۷ شهریور تا حالا در جاهای دیگر شهر، ان شا الله با این بیلبورد اسکورلینگ بتواند یک زیبایی خاصی به شهر بدهد، تجهیز هسته مرکزی شهر از پیاده رو سازی ضلع شرقی و غربی کوچه مخابرات، کار سقف و کف آن، همسان سازی تابلوها و این تابلوهای نسل جدید به نظر من، آن چیزی بود که می خواستم و توانست تا حدودی من را راضی نماید .
  • از یک طرح یا پروژه ای در این دوره شورا که نیمه کاره ماند و حداقل شما راضی نبودید از اجرایش ، چه طرحی را می شود اسم برد؟ اینکه در واقع شما آن را یک طرح چالشی می دانستید؟ حالا یا مصوبه یا طرح فرقی نمی کند، به طور کلی از آن راضی نبودید.
  • من احساس می کنم ما در زمینه آسفالت کوچه و معابر خیلی ضعیف عمل کردیم، البته بودجه شهرداری نیز جزیی از اینهاست و گران شدن قیمت قیر و بالاخره فضای کسادی ساخت و ساز و افزایش هزینه های جاری ، همین باعث این میشه ولی خب مدیریت بهتری می شد ما فضای آسفالت را می توانیم منطقی تر و با اولویت بندی بهتری داشته باشیم و رضایت بیشتری را به وجود بیاوریم.
  • شما، سه سال نایب رئیس شورا بودید، نظرتان در رابطه با تضادها و کشمکش های این دوره شورا چیه؟
  • سه سال نایب رییس شورای شهر بودم و سعی کردم در این جایگاه، تا آنجا که امکان دارد هر کاری که از دستم برمیاد برای مردم انجام بدهم مثل بقیه دوستان خودم، بالاخره هر شخصی وارد این فضا میشود آن فضای شیرین شورای شهر یا لذت بخش شورای شهر یعنی اینکه بتوانی یک گره ای را باز کنی یا اینکه یک کاری انجام بدهی و این فضای تعاملی را چون با بقیه مکان ها به دست می آوری راحت تر می توانی مشکل مردم را حل کنی، خب تعداد اعضای شورای شهر هم به خاطر همین است که سلیقه های مختلف حضور داشته باشند یا هم بحث کنند، صحبت کنند شاید با هم درگیری لفظی هم حتی پیدا کنند ولی آنها به خاطر کار اگر باشد خوب است و در پایان جلسه همه اینها تمام بشود و آن دوستی و رفاقتی بماند تا جلسه بعدی، این فضا اوایل به قول شما، خوب بود به نفع شهر بود ولی بعد آن آروم آروم فضا به سمتی رفت که این اختلاف نظر به اختلاف های شخصی تبدیل شد، شاید بین دو عضو شورای شهر هیچ اختلافی وجود نداشت و بعضی ها سعی می کردند و طراحی می کردند که این اختلاف ها  خدا رو شاهد می گیرم که من را اذیت می کند. چون این راه را رفتم و حالا دارم برمیگردم به پشت سر نگاه می کنم می توانست این فضا، فضای بسیار بهتری باشد، فقط اختلاف نظر باشد برای اینکه کارها بهتر پیش برود و این اختلاف های شخصی پیش نمی آمد و به راحتی وارد حریم های همدیگر نمی شدیم.
  • به نظر شما شورای بعدی شورای پیش کسوت ها ، بازنشسته ها و باتجربه ها است و یا شورای جوانها و متخصص ها یا تلفیقی از هر دو؟
  • من اعتقاد دارم خب رای مردم همه اینها را مشخص می کند ولی اعتقاد دارم این در شورای بعد یک بحث تلفیقی است چون رای گیری یا مطالعه رای گیری در شهر آمل این را نشان داده که در دفعات اول رای گیری یا در دوره های اول حداقل در دوره اول و دوم شاید یک جوان ورود پیدا می کرد و بقیه همان افراد و معتمد بودند و همینطور که جلو می رفت این تعادل بیشتر به دست می آمد تا این دوره شورا که می بینید حداقل پنج یا شش تا از اعضای شورای شهر سنین زیر ۴۰ سال دارند و من اعتقاد دارم که اگر این فرایند یا این فضا یا این روند ادامه پیدا کند که قطعا هم همینگونه است ما تلفیقی از افراد باتجربه و جوان خواهیم داشت.

  • چند کلمه می گویم هر عبارتی که در ذهن شما آمد بفرمایید.

خیابان امام رضا

  • غریب
  • چرا؟
  • چون امام رضا غریب بود ولی داریم سعی می کنیم خیابان امام رضا را از غربت در بیاوریم برای خیابان امام رضا طرح های خوبی در سال ۱۳۹۶ پیش بینی شده است. با تمام قدرت من و دوستانم باید بایستیم تا این طرح اجرا بشود . طرح پیاده روسازی ، طرح تعریض مغازه ها، طرح المان میدان میرحیدر و چند پارک که در این خیابان باید افتتاح شود . قطعا اگر دوستان شورا بایستند این طرح ها در سال ۱۳۹۶ میتواند به ثمر برسد.
  • تندیس آرش کمانگیر
  • چیزی که سر جایش نصب نشده است.
  • دماوند
  • غرور
  • خیابان نور
  • خیابانی که مورد توجه همه اعضای شورای شهر بود و هست
  • دانشگاه شمال
  • دانشگاه من
  • نائب رئیس شورا
  • یک وظیفه سخت
  • رسانه های آمل
  • اکثراً منصف
  • بهترین معلم مسعود تسلیمی؟
  • عاشق همه معلمان خودم بودم ولی در روز معلم سال ۱۳۹۳ که قرار بود هر کدام از اعضای شورای شهر یکی از معلمان خودشان را انتخاب کنند با احترام به تمام معلمان خودم به اجبار اینکه باید از بین تمام گلها فقط اسم یک گل را می بردم، من شاهرخ خضری را انتخاب کردم.
  • بهترین دوست یا صمیمی ترین دوست مسعود تسلیمی ؟
  • دو دوست خیلی خوب در شورا داشتم ، حالا اولی را الان اسم نمی برم(باخنده ) ولی دومی دکتر محمودی بود.
  • مرکز پژوهش ها
  • مرکز فکر، مرکز ایده، مرکز موفقیت، مرکز پژوهش ها فقط یک اسم . و اتفاقی که در آن افتاد اتفاق خیلی بزرگی بود ، شب و روز زمان گذاشتن بود. دوری از خانواده بود.
  • محروم ترین نقطه آمل؟
  • دلم نمی خواهد اصلا در آمل نقطه محرومی معرفی کنم، ولی مکانهایی که کمتر به آن توجه شده بیشتر حاشیه های شهر آمل ، هر نقطه ای را بگویید، باید بگویم به آنها توجه شده است.
  • اقدام شورا برای این نقاط؟
  • شاید توجه بیشتر را بازگشایی خیابان و در حال حاضر آن هسته مرکزی و آن قسمت اعظم شهر در داخلی بود ولی شما فرض کنید مثلا در بازگشایی بلوار ولایت یک بخشی به این منطقه کمک شد و در خیابان امام رضا باید این بازگشایی­ها صورت بگیرد و به نظر من بازگشایی خیابان های ۳۵ و ۴۵ متری اولین چیزی که می تواند باشد که آن فضا را عوض کند و مهمترین خواسته ای که مردم از ما دارند بحث آسفالت می باشد و سعی می کنیم رضایت مندی عمومی را برقرار کنیم
  • حقوق نجومی؟
  • کی گرفت؟ و اینکه اگر شخصی حقوق نجومی بگیرد کار درستی نکرده است و چیز دیگری نمی توانم بگویم.
  • نمره شما به عملکرد شورای شهر آمل ؟
  • این نمره دادنها خیلی حاشیه ساز می شود چون واقعا باید فکر کنیم ولی حداقل می توانم بگویم نمره قبولی می توانم بدهم ولی نمره بالایی شاید نه.
  • به نظر شما چند نفر از این اعضای شورای شهر برای دوره بعد نباشند بهتر است؟
  • حداقل ۴ نفر طبیعتا نباید باشند ، چون تعداد شورای بعدی ۹ نفر می باشد.
  • به نظر شما پرحاشیه ترین اقدام شورای شهر گذشته چه بوده است؟
  • انتخابات هیئت رئیسه ، انتخاب مدیرعامل ، اولویت در تخصیص بودجه در پروژه ها، اولویت آسفالت کوچه ها ومی توانم به جرات بگویم بیشتر امور ما حاشیه دارند و حاشیه جزئی از ما شده است.
  • خندان ترین عضو شورا؟
  • مهندس تورنگ، یک سال نائب رئیسش بودم یاد گرفتم که بخندم .
  • یعنی بعد از مهندس تورنگ شما خندان ترین هستید؟
  • شاید
  • شما کمتر عصبانی می شوید؟
  • سعی می کنم خیلی کم عصبانی بشوم.
  • عصبانی ترین عضو شورا؟
  • بعضی از اعضای شورا جدی هستند نمی گویم عصبانی . مثلا آقای نائیج نژاد، آقای علی قاسمی، خانم قدرت ، و باید بگویم اینها اعضای جدی ما هستند و جدی ترین آنها که خیلی سخت می شود به او نفوذ پیدا کرد دکتر محمودی است.
  • شهردار قرار بود استیضاح شود؟
  • بستگی دارد چه شخصی این قرار را گذاشته است. حالا یکی دو مورد سوال از شهردار شده بود و یک چنین فضایی هم به وجود آمده بود. و الان نمی دانم چه مرحله ای را دارد طی می کند.
  • اگر دوباره شورای شهر می شد و شما می آمدید ، آیا بازم آقای امیرسلیمانی را انتخاب می کردید؟
  • برای تقریبا یک سال و نیم اول، قطعا بله
  • نقاط قوت آقای امیرسلیمانی چیست؟
  • شهرداری است که خیلی باهوش است ، آگاه به کار خود می باشد و می تواند تعامل خوبی با همه برقرار کند.
  • نقاط ضعف آقای امیرسلیمانی چیست؟
  • همین تعامل خوبی که با همه برقرار می کند به نظرم از نقاط ضعف او می باشد و شاید با بعضی نباید تعامل داشته باشد و حدودا در جریان کار از او سوءاستفاده شود.
  • چقدر به اینکه می گویند شهرداری آمل پاک ترین شهرداری کشور است اعتقاد دارید؟
  • این را باید نهادهایی که نظارت می کنند عنوان کنند ولی باید بگویم شاید تخلف های ریز در شهرداری وجود داشته باشد ولی موارد بزرگی واقعا نبوده تا به اکنون و هر کاری شهرداری می کند برای رضایت مردم انجام می دهد.
  • شما چقدر مردمی هستید؟
  • خیلی زیاد
  • بیشترین انتقادی که در حال حاضر مردم از شما و شهرداری دارند چیست؟
  • آسفالت در همه مناطق شهر
  • چاره کار چیست؟
  • اتحاد، برنامه ریزی، عدالت بسیار زیاد در شهر و منطقه ای ندیدن و شهر را به صورت کلی دیدن است
  • اگر شما بخواهید در این دوره به چند نفر رای دهید به چه افرادی رای خواهید داد؟
  • شاخصه هایی که برای من مهم است، معتمد باشد و اعتماد عمومی برای فرد برقرار باشد و متخصص باشد و من به فردی که این مشخصه ها را داشته باشد رای خواهم داد.
  • کلام آخر
  • تشکر می کنم از مردم آمل بابت اعتمادی که به من داشتند در دوره چهارم، تمام تلاش خود را نمودم که براساس شرح وظیفه ای که داشتم امور خودم را انجام دهم ولی آنجاهایی که نتوانستم بالاخره بخشی در توانمندی من نبود و بخشی تحت فشار روانی نتوانستم و امیدوارم در هر صورت مجموع این قبیل فعالیتها و این تلاشها برای مردم شهرم راضی کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *