هراز نیوز : عباس مرزبند  مدیر  آموزش و پرورش شهرستان آمل در  نشست خبری با اصحاب رسانه  پس از خیر مقدم گویی و تشکر از حضور خبرنگاران ، ایام و اعیاد شعبانیه را تبریک گفت ، مرزبند شهادت استاد مطهری  ، روز معلم را با مطلبی از آن شهید بزرگواراین چنین بیان  کرد :معلم باید نیروی  فکری متعلم را پرورش دهد و او را به سوی استقلال رهنمود شود .

معلم باید قدرت ابتکار را برای دانش آموزان شکوفا سازد ، برای هر ملت هیچ موهبتی بالاتر از شخصیت نیست اگر همه مواهب را از هر ملتی بگیرند و تنها شخصیتش باقی بماند هیچ غمی نیست و با توجه به تلاش این همه معاند ین ملت ما باز ایستاده اند و بقول مقام معظم رهبری “تا ما این ملت را داریم تا ما این مردم و این ایمان را داریم هیچ کس نمی تواند ما را از این نظام مقدس دور سازد ” .

مرزبند با اشاره به  مطالب گفته شده در جلسات قبلی خبری ونشست با   اظهار کرد : شما اصحاب رسانه اگر اتفاقی و اخباری در زمینه آموزش و پرورش شنیدید فورا به ما اطلاع رسانی نمایید تا ما چالش ها را با پیگیری به موقع برطرف سازیم و با شفاف سازی بدون هیچ مشکلی ادامه کار دهیم . و ما در حوزه آموزش و پرورش سعی داریم از هر گونه کارهای سیاسی بدور باشیم و خود را دخیل نکنیم .

وی  در مورد برنامه های اجرایی هفته معلم گفت : زنگ سپاس از معلمان در همه شهرستان ، در همه اماکن آموزشی مدارس ، و بصورت نمادین با عنوان روز معلم ولایت مداری و سلوک شهید مطهری  فردا سه شنبه  ۱۲/۲/۹۶ در دبیرستان امام جعفر صادق واقع در خیابان امام رضا کوچه رحیمی  اجرا خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه  آمار پیش کستوتان فرهنگی در آمل  ۴۴۰۰نفر بازنشسته  و شاغلین را ۴۶۱۴ نفر می باشد اظهار کرد : چهارشنبه ۱۳/۲/۹۶ معلم و تکریم اجتماعی و پنج شنبه ساعت ۸:۳۰  صبح در تالار اریکه آریایی  روز تقدیر از پیش کسوتان تعلیم و تربیت  از  ۷۲ معلم نمونه شهرستانی  دعوتند ، که ۳ نفر از همکاران نمونه را  در آن روز مورد تکریم قرار می دهیم . و ۱۲ معلم ویژه را هم در همان روز معرفی میکنیم که کار خاص در طی سال انجام دادند .

مرزبند ادامه داد :روز جمعه توسعه اجتماعی ، انسجام ملی که برنامه پیاده روی خانواده فرهنگیان و پیشکسوتان را اجرا مینمایند ،شنبه معلم و مسئولیت پذیری ،در آخرین روز یعنی دوشنبه معلم و تکریم سازمانی هست که برنامه ها به پایان می رسد.

 

رییس آموزش و پرورش شهرستان آمل در این نشست از تعداد ۴۹۰ آموزشگاه با بیش از ۲۶۳۲ کلاس درس خبر داد که ۶۲۲۳۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به ادامه تحصیل می باشند و ۲۰ در صد آنها  یعنی ۱۲۰۰۰  دانش آموز در مدارس غیر دولتی  درس می خوانند.

مرزبند در رابطه با فعالیت معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد : معاونت پرورشی ما تقریبا ۲۰۰۰۰ دانش آموز از ۶۰۰۰۰ دانش آموز ما در مسابقات مختلف قرآنی شرکت یافتند و بیش از  ۱۰۰۰ نفر  از دانش آموزان  در مراسم و برنامه راهیان نور شرکت کردند.۲۰۰۰ نفر از بچه های ما در مسابقات ورزشی برگزیدیم که  در رشته والیبال دیروز مقطع متوسطه اول پسران رتبه استانیرا کسب کردند

وی در مورد  موضوع  هدایت  تحصیلی  گفت : با همه مشکلاتی که در پیش داشت آنچه که در حوزه مسیولیت اداره آمل بود با کمترین مشکل برنامه ریزی شده و چون سال اول هدایت تحصیلی بود و حتی وزیر هم ورود پیدا کرد . ده ها جلسه برای خانواده ها و مدیران و بچه ها اجرا کردیم که امیدواریم موفق بوده باشیم

این مسوول با تاکید بر ضرورت برنامه های فرهنگی در مدارس  اظهار کرد : در مراسم پر فیض اعتکاف نیز بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزا ن دختر و پسرمان جهت شرکت در این مراسم حضور یافتند.

  

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *