ظهر یک‌شنبه پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس بر روی دستان استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی تشییع و مراسم وداع با پیکر این شهید برگزار شد.

به گزارش هرازنیوز ، این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و تلاوت قرآن در محوطه دانشگاه و فضای باز آغاز شد.

مرتضی خسروی مداح اهل بیت عصمت و طهارات نیز با یادآوری رشادت و مجاهدات شهدای عزیز در روزهای سخت دفاع مقدس یک روز خاطره انگیز را با یاد شهدا رقم زد تا زمزمه یاحسین و یازینب و صورت های خیس پر از اشک محبان مکتب شهدا در دانشگاه گمنام، سوژه هایی برای تعداد زیادی از عکاسان و تصویر برداران این مراسم شود.

زمزمه ذکر شهید گمنام سلام، دیگر در لابه لای شاخه های درختان دانشگاه پیچ می خورد و بوی گلاب مشام مهمانان مراسم امروز را نوازش می داد که صدای آژیر آموبولانس حاوی پیکر مطهر شهید گمنام و خوشنام در فضا پیچید. همه جماعت ناخودآگاه به سمت صدا چرخیدند و هرکسی هر جایی خود را به آمبولانس رساند تا بتواند گوشه ای از تابوت شهید را بردارد.

روی تابوت نوشته شده بود «شهید گمنام ، عملیات کربلای ۴ ام الرصاص سن ۱۸ سال» شهدای زیادی از عملیات دو روزه کربلای ۴ تا عملیات ۷۵ روزه والفجر۸ به عنوان طولانی‌ترین عملیات هشت سال جنگ تحمیلی در این جزیره به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقتدا کردند و آسمانی شدند و پیکرهای مطهر برخی از آن‌ها به خاطر شرایط منطقه و درگیری شدید آنجا باقی مانده و نیروهای خودی نتوانستند آن‌ها را بازگردانند. نام این شهدا سال‌ها در شمار شهدای مفقودالاثر جای گرفت.

این شهید عزیز در زمان شهادت ۱۸ سال داشت و در ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به وطن برگشته است، امروز در جای جای دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی به ویژه محوطه مقابل نمازخانه و محل برگزاری مراسم غوغایی به پا بود.

حجت الاسلام روح الله انگیسه نیز در این مراسم امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی را مدیون ایثارگری شهدا دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس هنوز تمام نشده و نحوه آن تغییر کرده است.

وی با تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم بیان کرد: امروز به لطف شهدای عزیز نبرد با دشمن به ۲۰۰۰ کیلومتر آن‌طرف‌تر از مرزهای ما کشانده شده است.

پیکر شهید گمنام همراه با ناله، هق هق و بغض های ترکیده و اشک های روان ده ها تن از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی بدرقه شد تا در دانشگاه علوم قرآنی آمل آرام گیرد.

این مراسم به همت بسیج دانشجویی و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و روابط عمومی واحد آیت الله آملی شهر هزارسنگر آمل برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *