خبرگزاری فارس: قنبری: دایی و خداداد فکر می‌کنند چون بازیکن مطرحی بوده‌اند می‌توانند از داور امتیاز بگیرند/داوران فوتبال بازی کنند!

مربی تیم فوتبال سپاهان گفت: یکسری فکر می‌کنند چون بازیکن مطرحی در گذشته بوده‌اند می‌توانند تحت هر شرایطی داور را از کنار خط تحت تاثیر قرار دهند تا امتیاز بگیرند.

کریم قنبری در گفت‌وگو با فارس،‌ در خصوص اینکه چرا سپاهان نتوانست بازی خانگی مقابل نفت آبادان را با پیروزی پشت سر بگذارد، گفت: اولین بار بود که در تاریخ فوتبال ایران نفت آبادان را اینگونه می‌دیدم. آنها هیچ وقت اینطور بازی نکرده بودند و همیشه فوتبال بازی می‌کردند. حتی زمانی که خودم بازی می‌کردم آنها در اصفهان هم برای برد می‌آمدند اما برای اولین بار در تاریخ نفت طوری بسته بازی می‌کرد که حتی هیچ چشمداشتی به ضد حمله هم نداشت. در هر صورت با توجه به جدول، این شرایط را از این تیم پیش‌بینی کرده و در تمرینات روی این موضوع کار کرده بودیم تا دفاع بسته و فشرده آنها را به هر نحوی پشت سر بگذاریم اما توپ‌هایمان گل نشد.

**داور بازیکنان ما را عصبی کرد

وی در مورد قضاوت شریفی داور جوان این دیدار گفت: داور که جوان بود و ما هم گلایه‌ای نداشتیم چرا که همیشه از داوران جوان حمایت می‌کنیم چون باید اجازه داد آنها رشد کنند و از سویی آنها آینده داوری کشور هستند اما این داور با سوت‌هایش بچه‌های ما را عصبی کرد و نباید اینطور باشد که یک داور با سوت‌هایش روی بازیکنان یک تیم تاثیرگذار شود.

***داوران درک درستی از اتفاقات زمین ندارند

قنبری یادآور شد: به کمیته داوران و حتی خود داوران پیشنهاد می‌دهم تا هفته‌ای یک روز فوتبال بازی کنند. احساس می‌کنم برخی داوران کمتر بازی می‌کنند یا اصلا بازی نمی‌کنند و به همین دلیل است که فوتبال برای آنها مقوله‌ای ناشناخته محسوب می‌شود و درک درستی از اتفاقات زمین ندارند.

*نباید به صرف اینکه اعتراض نمی‌کنیم متحمل ضرر شویم

مربی سپاهان درباره اینکه به نظر می‌رسد علیرضا فغانی یکی از داوران موفق فوتبال ایران به این دلیل به موفقیت رسیده است که فوتبالیست خوبی نیز به شمار می‌رود،‌گفت: این موضوع را نمی‌دانستم اما قطعا چنین بحثی صد در صد روی قضاوت او تاثیر دارد. نمی‌گویم داور فوتبالیست حرفه‌ای باشد اما باید در قالب فوتبال باشد تا شرایط زمین را درک کند که متاسفانه برای برخی داوران اینطور نیست. ما آینده خوبی برای داوری متصور هستیم و با توجه به شرایط به این موضوع شک نداریم اما نباید هم اینگونه باشد که به صرف اینکه اعتراض نمی‌کنیم متحمل ضرر شویم.

**منظور من کنار خط است!

وی در مورد اینکه روز گذشته سپاهان نامه اعتراض‌آمیزی را در خصوص داوری‌ها به فدراسیون فوتبال ارسال کرده است، گفت: شنیدم که نامه‌نگاری انجام شده اما بحث نامه نیست. ما نامه می‌نویسیم و منطقی اعتراض می‌کنیم اما منظور من کنار خط هم هست. یکسری فکر می‌کنند چون بازیکن مطرحی در گذشته بوده‌اند می‌توانند تحت هر شرایطی داور را از کنار خط تحت تاثیر قرار دهند تا امتیاز بگیرند. رویکرد حرف من این مورد است.

**منظورم دایی و خداداد هستند

قنبری در مورد اینکه آیا منظور او علی دایی است، گفت: دایی و خداداد عزیزی و حتی مربیان برخی تیم‌های بزرگ.

**مگر ما تیم را بیرون کشیدیم؟!

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد همانطور که زوج دایی- خداداد در زمان بازیگری زوجی نابودگر بودند و امروز هم این دو مربی در زمینه داوری در این عرصه پیشتاز هستند، گفت: من هم همین موضوع را می‌گویم و نباید به صرف اینکه قبلا بازیکن مطرحی بوده‌اید بخواهید نسبت به آن امروز از امتیاز ویژه‌ای برخوردار باشید. ما هم در دیدار با نفت به پنالتی که گرفته شد، معترض بودیم اما هیچ گاه به زمین نرفتیم و تیم را بیرون نکشیدیم و از این اقدامات انجام ندادیم.

**یکسری از هواداران سپاهان تحت تاثیر برخی جریانات هستند

مربی سپاهان در ادامه گفت‌وگو با فارس در مورد سکوهای ناآرام اصفهان و فشاری که روی کادر فنی وجود دارد، گفت: درست است که تا حدودی از نتیجه راضی نیستیم اما با فوتبالی که ارائه می‌دهیم تماشاگران واقعی همیشه ما را حمایت می‌کنند. یکسری هم تحت تاثیر برخی جریانات قرار دارند که خوشبختانه آنها هم در بازی قبلی از ما حمایت کردند.

**هر 18 بازیکن ما از آکادمی به تیم اول رسیدند

قنبری در مورد اینکه ویسی قبلا اعلام کرده بود برخی از داخل باشگاه سپاهان کارشکنی می‌کنند، گفت: خدا را شکر همه دست به دست هم دادیم تا بتوانیم کار بزرگ و سختی را انجام دهیم. امروز یک تیمی درست کرده‌ایم که تا 10 سال آینده سپاهان را تضمین می‌کند. امروز تنها تیمی در دنیا هستیم که هر 18 نفر تیم ما از آکادمی سپاهان به تیم بزرگسالان رسیده‌اند. حتی مکتب لاماسیا در بارسلونا فقط 6 تا 7 بازیکن را به تیم بزرگسالان این تیم تحویل می‌‌دهند اما هر 18 نفر تیم ما تیم‌های پایه را پشت سر گذاشته و به تیم اول رسیده‌اند.

**مدیریت در حال حمایت از تیم است

وی در پایان در مورد اینکه آیا از مدیریت این باشگاه رضایت دارد یا خیر، گفت: حتما آنها فعلا در حال حمایت هستند تا یک کار بزرگ انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *