هـراز نـیـوز: حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه شهرستان آمل در خطبه های نمازجمعه 1بهمن95 با بیان این که تقوا، پرهیزکاری و دوری از گناه بهترین عمل در پیشگاه حضرت حق است، گفت: ضرورت دارد در این عرصه کوشا بوده و اهتمام شایسته ای صورت دهیم.

آملی ها خواهان دیدار سالیانه با مقام معظم رهبری

مرتضوی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته آمل با بیان اینکه گلایه ایی جدی دارم! آمل تنها شهری است که در وصیت نامه ی حضرت امام(ره) آمده ، ما درخواست کارهای بزرگ داریم اما کارمان در حد یک بخش هم نیست تصریح کرد: ما خواهان دیدار با مقام معظم رهبری در حد ملی و یک صدا شنیده شدن زنگ مدارس در سطح استان و کشور هستیم اما خودمان نسبت به این کار بی توجه ایم.

وی با بیان اینکه نشست های متعدد برای برگزاری حماسه ششم بهمن انجام شده و برنامه های زیادی هم چیده شده اما وقتی به مرحله عمل میرسیم به حداقل ها مانده ایم اظهار کرد: ما باید دهه 6بهمن و یا حداقل هفته ی 6بهمن داشته باشیم که امسال این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مخالف کنسرت و موسیقی نیستم

حجت الاسلام مرتضوی امام جمعه آمل گفت: گاهی نامه میزنند که ما بودجه مان تمام شده یا به فلان مسئله کاری نداریم. اما برای کنسرت و رقص و بی بندباری باشد هم بودجه دارند و هم امکانات و هم آدمش را ، بنده مخالف کنسرت و موسیقی نیستم.

با مدیر کل ارشاد هم تماس گرفتم

اما خدا میداند و به همه عزیزان عرض میکنم ، حتی با مدیر کل ارشاد هم تماس گرفتم و گفتم که دو کنسرت موسیقی دوم و سوم بهمن را نمیگذاریم در ایامی که یاد و خاطره حماسه سازان و عزیزانی که در کمترین زمان 40شهید و جانباز زیادی در بهمن1360 تقدیم این نظام کرده اند که باعث شده ماندگاری نظام و انقلاب رقم بخورد، شهر ما سکوت نخواهد کرد و اگر آن جان فشانی را به فراموشی بسپاریم خیانت به شهدا و امام و رهبری است.

کار فرهنگی هزینه و آبرو دارد

امروز بأیستی بدانیم کار فرهنگی هزینه و آبرو دارد و در این مسیر باید توان بگذاریم و حرفی هم نداریم. ماهم برنامه کنسرت دوم و سوم بهمن را تعطیل کردیم.

نمی خواهیم بگوییم که جشن و عروسی نباشد

در ایام دهه 6بهمن، نمی خواهیم بگوییم که جشن و عروسی نباشد، نه! کارهای مردم به روال عادی باشد اما اگر بیاییم کاری این چنینی بکنیم توهینی به شهدا ، خانواده شهدا و وصیت نامه امام است که تنها شهری که بعنوان هزارسنگر از آن یاد شد و آن نگاه مردمی و خیر عزیزان، پدران، مادران و برادران ما بود که بعنوان تاریخ سازان انقلاب اسلامی نام گرفتند و ما بأیستی از آنان پاسداری کنبم.

برای افتتاح مغازه کنسرت می گذارند! 

به بهانه های مختلف میخواهند در این شهر کنسرت برگزار کنند، برای افتتاح مغازه! واقعا نیاز است؟ به چه بهانه ایی؟

نماز جمعه و این تریبون مقدس و این سنگر وحدت بخش به هیچ عنوان نمی گذارد با ارزش های نظام بازی شود و نمی گذارد خواسته یا ناخواسته با نگاه انقلابی و ارزش هایمان بازی کنند و امیدواریم انشاالله در برنامه های آتی توجه ویژه ایی داشته باشند.

از فضای مجازی نمی ترسم 

در فضای مجازی هرچه میخواهند بنویسند، برای ما فرقی نمی کند. ما فقط ترس از خدا داریم و بس؛ آبروی خود را برای این نظام میگذاریم که بعضی ها زمزمه میکنند این نگاه و این حرفا هزینه های فراوانی دارد، شهدا جان داده اند و ما آبرو بدهیم ما با جشن و موسیقی مخالف نیستیم اما این زمان و مکان دارد؛ به زمان و مکان توجه داشته باشند.

در ششم بهمن مردمانی از آمل، محمودآباد، فریدونکنار، بابلسر، بابل، چمستان و نور حماسه آفریدند 

حجت الاسلام مرتضوی اظهار داشت: در آستانه برگزاری یاد و خاطره ی شهدا والامقام دیار علویان هستیم. مردمانی از آمل، محمودآباد، فریدونکنار، بابلسر، بابل، چمستان و نور که در این حماسه نقش آفرینی کردند، مردمانی که خون و آبرو دادند، فرزند دادند، ما بیائیم بی تفاوت از آن عبور بکنیم خیانت است.

موسیقی سنتی اسلامی در دهه فجر 

وی بیان داشت حواس هایمان به این موضوع جمع باشد و در فرصت بعدی در شادی ها، دهه پیروزی انقلاب اسلامی می توانیم برنامه های شادی داشته باشیم که در آن موسیقی سنتی اسلامی برگزار شود،

اگر روسری پرت کردن ها را ببینیم تعطیل می کنیم 

نه بی بندباری و هرج و مرج، نه روسری پرت کردن ها که اگر این ها را دوباره ببینیم تعطیل خواهیم کرد و نمی گذاریم در حکومت اسلامی به مقدسات ما توهینی شود، این قانون است و در هیچ کشوری هم رایج نیست!

همه به قانون عمل کنیم 

در زندگی نامه امام (ره) خاطره ایی آمده است که وقتی امام در فرانسه بودند، عید قربان یک گوسفند زنده آوردند تا قربانی بکنند، امام فرموند من تابع قانون فرانسه، یک کشور بیگانه و غیرمسلمان هستم، گفتند: حیوان زنده در منزل کشتن ممنوع است و پیگرد قانونی دارد، امام هم فرمود به آن عمل کنید. ماهم بایستی به قانون اساسی مان عمل کنیم و به چهارچوب شرع مقدس احترام بگذاریم و این را به عنوان یک فرهنگ بدانیم.

از تبلیغات کم برای حماسه ششم بهمن گلایه دارم  

وی در پایان بیان داشت: برای مراسم گرامیداشت شهدای 6بهمن 60هرچند تبلیغات میدانی کمی شده که شدیدا هم گلایه کردیم اما از فرماندار شهر میخواهیم که نگاه این چنینی را در سطح ادارات شهرستان رصد کنند و برای این معضل اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیری که پایبند به ارزش های نظام و انقلابی است را قبول داریم اما مدیری که  توجهی به بچه حزب اللهی ها و خانواده هایشان ندارد را اصلا نمی شناسیم.

محمد لطفی ، هراز نیوز 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *