هـراز نـیـوز: اولین همایش دانشجویی مدافعان حرم استان مازندران صبح روز دوشنبه مورخ 29 آذرماه سال 95 تحت عنوان “روزی با شهدای زنده مدافع حرم” با حضور پر شور دانشجویان، مسئولین و خانواده های معظم شهدا و جانبازان مدافع حرم استان مازندران و جمعی از خانواده های شهدای مدافع وطن در سالن اجتماعات دانشگاه طبری بابل برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر برنجیان ریاست محترم دانشگاه طبری ضمن خیر مقدم خدمت حاضرین، خانواده معظم شهدا و جانبازان عزیز ، از رشادت ها و جوانمردی های شهدا و جانبازان مدافع حرم جهت تقدیر و تشکر بعمل آوردند و تاکید کردند: امنیت و آرامش موجود در جامعه مرهون خانواده‌های معظم شهدا, جانبازان و ایثارگران است.

 

در ادامه این مراسم معنوی محمدلطفی مسئول بسیج دانشجویی شهید یحیی نژاد دانشگاه طبری بابل ضمن خوش آمدگویی اذهان داشت: عطر شهادت فرزندان غیور ایران زمین این بار نه از خاکهای تفتیده جنوب بلکه از خرابه‌های شام و صحرای حلب به مشام می‌رسد

وی افزود: تاریخ باید بداند دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب(س) دلیل نمی‌خواهد، راهنمایش دل است و بهانه‌اش هم دل و بیعت حسینیان زمان بیعتی است به‌رنگ خون که جلوه‌ای از این عهد و پیمان را پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به تصویر کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد شهدا و تکریم خانواده شهدا و جانبازان مدافع حرم از وظایف ماست, افزود: امروز ایران اسلامی و جهان اسلام مدیون ومرهون رشادت وجانبازی شهدای مدافع حرم است همین شهدای عزیزی است که توفیق میزبانی خانواده های معززشان را در این دانشگاه داریم ، ما باید قدردان شهدا و خانواده عزیزشان باشیم، چراکه امروز امنیت، آرامش و آسایش ما به برکت خون شهدا است.

وی تاکید کرد: امروز فرزندان این شهدا بیش از 2 هزار کیلومتر جلوتر از مرزهای ایران در حال جنگ با دشمن هستند تا کسی به آب و خاک این کشور تعدی نکند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل افزود: اگر امروز حلب آزاد می‌شود مانند روزی است که خرمشهر آزاد شد و دشمن تا 40 کیلومتری مرز ایران آمده بود اما به لطف الهی و رشادت رزمندگان ما تا 3 هزار کیلومتر عقب رانده شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز مقاومت اسلامی در هر جایی، برای جهان و بشریت مفید است اما بیشترین نفع آن برای من و شما است، امنیت امروز ما مرهون شهدا، امام راحل، مقام معظم رهبری و پایمردی این مردم است.

 

در ادامه برنامه چهار جانباز سرافراز مدافع حرم استان مازندران اصغر شالیکار ، محمدرضا آزادی ، زين العابدین محمدی و فرشید عزیزی به بیان خاطراتی از رشادتها و میدان های سخت و دشوار سوریه و عراق پرداختند که چگونه شهدای بزرگوار با ریختن خون پاک خود از حریم ولایت دفاع کرده اند.

در ادامه حاج محمود شاهنوری فرزند بزرگوار شهید دفاع مقدس مراسم را با نوای زیبا خود یاد جبهه های نبرد علیه تکفیری های داعش را تداعی کردند.

در پایان هم از خانواده های معظم شهدا و جانبازان عزیز و خانواده های کحترم شهدای مدافع وطن با اعطای تندیس شجاعت و افتخار تقدیر بعمل آوردند.

 

عکس: سید حسین جباری – هـراز نـیـوز

12 3 4 5 6 7 8 9-2 9-5 10 11-1 11-2 11 12 13-5 16 18 19 20 21 22 23 24 25-2 25 26 27 29 30 31-2 31 32-2 32 33 34 35 36 37 38 39 40 43-2 43 44 45 46

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *