پیام حضرت آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران

به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار

(فبشر عباد* الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه)

سوره زمر آیه ۱۷ و ۱۸

۱۷ مرداد روز خبرنگار یاد آور یکی از بزرگترین حماسه های عرصه اطلاع رسانی است که طی آن یکی از خبرنگاران شجاع و متعهد کشورمان یعنی شهید صارمی عزیز در نهایت اخلاص جان شیرین خود را به کف گرفته و در یکی از پرخطرترین مناطق جهان به ایفای رسالت خطیر خبرنگاری پرداخته و با ایثار جان خود در راه حرفه مقدس خویش خون نگار شد.

خبرنگاران که همواره در خطوط مقدم حوادث سخت با انعکاس اطلاعات مؤثر به تنویر و ابهام زدائی از افکار عمومی می پردازند، در همه ایام مستحق تکریم اند و آحاد جامعه همواره باید از این قشر خدوم ممنون و سپاسگذارباشند.

خبرنگاران شعبه ای از حرفه مقدس خبررسانی انبیاء است و در اهمیت این شغل شریف همین بس که اسلام مکتبی دانائی محور است و اولین رسالت پیامبر اعظم(ص) جهل زدائی و روشنگری بوده که الحمدالله این گزینۀ آسمانی، وظیفه ذاتی شماست که پیوسته آن را به خوبی انجام داده و در هدایت جامعه به سوی نور نقش آفرینی می کنید. در عصر حاضر که عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات است، دنیا به دهکده کوچک مبدل گردید، حرفه خبرنگاری قدرت آفرین و نیز بازدارنده است و از این رو ابر قدرت ها با شناخت دقیق از قابلیت های شگفت آفرین رسانه ها، بزرگترین تصمیمات نظام سلطه را با اتکا از این پتانسیل عظیم اجرائی کرده و روند حوادث جهانی را به نفع خود مصادره می کنند. بنا براین کسوت خبرنگاری کسوتی مردمی و ارزشی است و راز سوگند الهی به قلم و آنچه که از آن تراوش می کند در ژرفای تعیین کنندگی یک خبر و تحلیل، روشن شده و از این روی هیچ خبرنگاری حق انفعال، معامله و اعمال نظرات شخصی در این مسئولیت اجتماعی را نداشته و باید بداند که خبرنگاری شغلی مردمی است و خبرنگار متعلق به همه مردم است و بایستی عاشقانه در خدمت مردم باشد و محرومیت و مظلومیت نیز در ذات این حرفه نهفته است.

اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره تمامی خبرنگاران ایثارگر و نیز تبریک روز خبرنگار به یکایک خبرنگاران کشورمان الخصوص برادران و خواهران خبرنگار استان مازندران، امیدوارم که همۀ مردم و خصوصا مدیران جامعه نسبت به این قشر شریف ادای دین نموده تا این عزیزان با دلگرمی، انگیزه و ارادۀ قوی تر همواره فعالیت های حماسه آفرین را در حرفه خبرنگاری تجربه کنند.

من الله توفیق

نورالله طبرسی

نماینده مقام معظم رهبری و

عضو مجلس خبرگان رهبری

در استان مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *