هراز نیوز : روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی در پی انتشار خبری کذب در خبرگزاری ایسنا علیه این واحد دانشگاهی جوابیه ای منتشر کرد .

 

مدیرعامل محترم خبرگزاری ایسنا

جناب آقای علی متقیان

 

با سلام  و تحیت

پیرو انتشار مطلبی در تاریخ 1395/08/27  کد خبر 958-3490-5  علیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی  با توجه به اینکه این مطلب خلاف واقع  و به گونه ای اغوا گرانه و بدون سند  بعضا با عبارت هایی نامفهوم  تنظیم شده است ، لازم است توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی بیان نماییم . لذا لطفا مطابق با قانون مطبوعات نسبت به انتشار پاسخ روابط عمومی این دانشگاه اقدام نمایید.

تفاوتی بین خبرنگار ایسنا با خبرنگاران دیگر نیست

شهرستان آمل حدود 60 خبرنگار از رسانه های مکتوب و مجازی دارد که هر کدام از این عزیزان چون ستاره ای درخشان در آسمان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی این شهرستان می درخشند و در تلاشی شایسته تقدیر اخبار مختلف این شهرستان را در رسانه های شهر ، استان و کشور منعکس می نمایند . دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی همواره قدردان این عزیزان می باشد و تفاوتی بین هیچ کدام از خبرنگاران ارجمند قایل نیست .

دعوت همه خبرنگاران برای یک برنامه ممکن نیست  

سازمانی در کشور وجود ندارد که در همایش و برنامه های خود امکاناتی داشته باشد که بتواند تمامی نمایندگان رسانه های گروهی را برای یک همایش یا برنامه دعوت کند حتی بعضا در کنفرانس های خبری هم این محدودیت وجود دارد .

از سویی فاصله این دانشگاه از مرکز شهر و محدودیت امکانات برای خدمات دهی به همه  خبرنگاران آملی  با تاکید بر رعایت شان  و منزلت این عزیزان موجب می شود تا در همایش ها تعداد محدودی از خبرنگاران دعوت شوند .

دعوت گزینشی از خبرنگاران نداشته ایم

این دانشگاه علی رغم  این حق هیچگاه تا کنون در همایش ها و رویدادهای علمی ، اقدام  به دعوت گزینشی خبرنگاران نکرده است  و با اعلام عمومی وانتشار پیش خبر برگزاری رویدادها  در وب سایت رسمی  دانشگاه  و گروه های اطلاع رسانی این امکان را فراهم کرده است  تا عزیزانی که علاقمند به پوشش مراسم هستند با هماهنگی اداره روابط عمومی دانشگاه بتوانند در جلسات و نشستها حضور یابند .

در این راستا  تاکنون از حضور هیچ خبرنگاری برای پوشش خبر همایش ها و رویدادهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی جلوگیری نشده است ، ضمن اینکه اغلب خبرنگاران علاقمند هستند اطلاعات مربوطه را از طریق روابط عمومی دانشگاه بعد از برگزاری همایش دریافت نمایند.

رتبه اول در انعکاس اخباریم

در حال حاضر به لطفا خبرنگاران شریف شهرستان آمل  دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی در بین همه واحد های دانشگاهی منطقه رتبه اول را در تولید خبر و انعکاس آن  دررسانه ها به خود اختصاص داده است  و دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با تولید خبربا  دستگاه های دولتی شهرستان آمل  نیز همواره جز برترین ها بوده است  .

دانشگاه آزاد در توسعه آمل نقش ویژه و کم نظیر دارد

نقش دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی  در توسعه شهرستان آمل و تعامل با دستگاه های خدمتگذاراگر نگوییم بی نظیر است ، کم نظیر است  ، اگر همه خدمات  این واحد دانشگاهی را نادیده می گرفتید و فقط  اقدامات انجام شده  شبانه روزی تبدیل این واحد  به قطب گیاهان دارویی در سطح منطقه را در نظر داشتید کافی بود که به اثر این دستاورد در توسعه پایدار مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در آینده پی ببرید همایش ملی باریجه  تنها بخشی از کوشش های علمی مبتنی بر توسعه آمل بر محوریت تولید و توسعه گیاهان دارویی در منطقه است .

همینک صندوق ایده پردازی نخبگان به پیشنهاد رییس این واحد دانشگاهی و موافقت ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر واحد های استانی دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است که از مولفه های توسعه محسوب می شود .

در سال جاری واحد بین الملل آیت الله آملی مجوز جذب دانشجو نزدیک به 30  رشته کارشناسی ارشد و دکتری را در سطح تحصیلات تکمیلی اخذ کرده است  ، این دانشگاه در چندین رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از سوی وزارت علوم مجوز اخذ کرده است ، آیا تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد زمینه ساز توسعه شهرستان و منطقه نمی شود .

درسطح کشور فقط  6 شهر مجوز برگزاری  آزمون زبان EPT  را داشته اند واحد آیت الله آملی هفتمین شهر کشور و تنها شهر در شمال کشور است که اقدام به برگزاری دوره این آزمون  می نماید .

اخذ مجوز رشته داروسازی و راه اندازی دانشکده داروسازی و جذب دانشجو در رشته دکتری داروسازی و تلاش برای به ثمر نشستن و تصویب رشته پزشکی از تلاشهای دکتر فاضل لاریجانی برای توسعه بهداشت و درمان در سطح شهرستان آمل بوده است .

عقد ده ها تفاهم نامه همکاری با ادارات و نهادی های شهرستان آمل  و ثبت و راه اندازی شرکت های دانش بنیان برای تولید دانش به  محصول تنها بخشی از نقش دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه شهرستان آمل می باشد .

در همه جلسات نماینده داریم

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی مانند تمامی ادارات و نهادها در تمامی جلساتی که از سوی فرمانداری یا دستگاه های دیگر برگزار می گردد حضور پرثمر و اثر بخش دارد و در جلسات مختلف بسته به نوع دعوت و اهمیت جلسه رییس دانشگاه ، معاونان و روابط عمومی دانشگاه حضور دارند ، حضور مسوولان استانی و شهرستانی  در تمامی سطوح در این دانشگاه پرفروغ می باشد و هیچ مدیری در این دانشگاه پروازی نیست .

 سیاه نمایی نکنید

از خبرگزاری وزین ایسنا که شعار تولید اخبار امید بخش را سرلوحه کار دارد انتظار می رود از سیاه نمایی پرهیز نماید .عجیب است که خبرنگار محترم ایسنا  بدون هیچ سندی با برنامه ترین ارگان موجود در سطح شهرستان را” بی برنامه” خطاب می کند.

از خبرگزاری وزین ایسنا بعید بود درچنین  تحلیلی شتاب زده و اغوا گرایانه ،عباراتی نامفهوم  مانند ” دانشگاهی با امروز روزمره” و ” فضای بزرگ و جالب انگیز محیط دانشگاه” و” تبادلات توسعه ای و رسانه ای” و ” توسعه رسانه ای و شهرستانی” را منتشر نماید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *