دانشمندان و مسئولان صنعت هسته‌ای صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار كردند

 

 

هراز نیوز :حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان سازمان انرژی اتمی و جمعی از دانشمندان هسته ای كشور، بزرگترین دستاورد موفقیت ها و پیشرفتهای دانشمندان جوان در عرصه علم و فناوری هسته ای را، ایجاد احساس عزت نفس و عزت ملی در كشور و ارائه الگویی به ملتهای منطقه و جهان از توانایی یك ملت برای ایستادگی در مقابل فشارها، استقلال و توانایی شكستن انحصار علمی قدرتهای استكباری دانستند و تأكید كردند: ملت ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود و به دنیا نیز ثابت خواهد كرد كه سلاح هسته ای اقتدار آفرین نیست بلكه یك ملت با اتكاء به استعدادها و ظرفیت های بالای انسانی و طبیعی خود، توانایی شكستن اقتدار متكی به سلاح هسته ای را دارد.
رهبر انقلاب اسلامی وجود نیروی انسانی كارآمد، هوشمند، دانشمند، خوش فكر و پرانگیزه در كشور را یكی از نعمت های الهی برشمردند و افزودند: اگر چه پیشرفتهای دانشمندان جوان در عرصه فناوری هسته ای ابعاد مختلفی دارد اما مهمترین بُعد آن، ایجاد احساس عزت ملی و عزت نفس در ملت ایران است.
حضرت آیت الله خامنه ای، ایجاد روحیه عزت نفس در كشور را مرهون انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: برخلاف تبلیغاتی كه تلاش دارد بگوید ملت ایران و جوانان این كشور، «نمی توانند»، اما هر پیشرفت و دستاورد بزرگ علمی، بشارت می دهد كه ملت ایران «می تواند».
ایشان دستاوردهای علمی و فناوری هسته ای را مرتبط با منافع ملی و آینده كشور ارزیابی كردند و افزودند: چند كشوری كه به ناحق و با انحصار علمی، خود را بر دنیا مسلط كرده و نام خود را نیز جامعه جهانی گذاشته اند، از شكسته شدن این انحصار علمی بوسیله ملتها هراسناك هستند و بخشی از جنجال آفرینی و هیاهوی آنها بر ضد ملت ایران نیز به همین دلیل است.
رهبر انقلاب اسلامی استفاده از علم برای زورگویی را بزرگترین جنایت بر ضد بشریت خواندند و تأكید كردند: اگر ملتها بتوانند بصورت مستقل در عرصه های هسته ای، هوا – فضا، فناوری، علمی و صنعتی به پیشرفت دست پیدا كنند، دیگر زمینه ای برای سلطه زورگویانه قدرتهای جهانی باقی نخواهد ماند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شكسته شدن انحصار علمی بوجود آمده بوسیله قدرتهای سلطه گر، در ایران، خاطرنشان كردند: باید با اتكاء به خداوند متعال و بدون توجه به جنجال ها مسیر پیشرفتهای علمی در عرصه های مختلف بویژه فناوری هسته ای با قدرت و جدیت ادامه پیدا كند.
ایشان هدف اصلی جنجال آفرینی قدرتهای سلطه گر را، متوقف كردن حركت پیشرفت علمی ملت ایران برشمردند و افزودند: شكی وجود ندارد كه دستگاههای تصمیم ساز و تصمیم گیر در كشورهای مقابل ما، به خوبی می دانند كه ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، زیرا جمهوری اسلامی ایران، از لحاظ فكری، نظری و فقهی داشتن سلاح هسته ای را گناه بزرگ می داند و اعتقاد دارد نگهداری چنین سلاحی نیز بیهوده، پرضرر و پرخطر است.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران می خواهد به دنیا ثابت كند كه داشتن سلاح هسته ای قدرت آفرین نیست و اقتدار از سلاح هسته ای بدست نمی آید بلكه می توان اقتدار متكی به سلاح هسته ای را درهم شكست و ملت ایران، این كار را خواهد كرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید براینكه فشار، تحریم، تهدید و ترور نتیجه ای نخواهد داشت و ملت ایران به مسیر پیشرفتهای علمی خود ادامه خواهد داد، افزودند: این فشارها و تحریم ها از یك جنبه نشانگر ضعف قدرتهای استكباری است و در مقابل، ملت ایران را مستحكم تر خواهد كرد زیرا ملت از عصبانیت دشمن متوجه می شوند كه راه و هدف را درست انتخاب كرده اند و به آن ادامه خواهند داد.
ایشان موضوع هسته ای را نیز یك بهانه خواندند و خاطرنشان كردند: تحریم ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است در حالیكه موضوع هسته ای، مربوط به چند سال اخیر است، بنابراین مشكل اصلی آنها ، ملتی است كه تصمیم گرفته مستقل باشد، زیر بار ظلم نرود و ظالم را افشاء كند و این پیام را به همه ملتها نیز بدهد كه این كار را انجام داده است و بیشتر هم انجام خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: هنگامی كه ملتی تصمیم می گیرد با توكل بر حمایتهای الهی و تكیه بر قدرت درونی خود بایستد، هیچ مانعی نمی تواند جلوی او را بگیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای دانشمندان هسته ای كشور را به بالا بردن همت ها و انگیزه ها در مسیر پیشرفت های علمی توصیه كردند و افزودند: موضوع صنعت هسته ای فقط موضوع استفاده از آن در بخشهای مختلف و ملی كشور نیست بلكه این حركت به جوانها، دانشمندان و ملت ، عزم و تصمیم راسخ می بخشد زیرا ایستاده و پرانگیزه نگه داشتن ملت بسیار مهم است.
در ابتدای این دیدار آقای دكتر عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی كشور، گزارشی از دستاوردهای جدید صنعت هسته ای و همچنین تلاشهای انجام گرفته برای بومی سازی این دانش و استفاده از آن در بخشهای پزشكی بویژه تولید رادیو دارو و مطالعات كشاورزی ارائه كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *