دستگیری بیش از هزار نفر در ارتباط با موادمخدر در آمل

هرازنو: فرماندار آمل گفت: در سال جاری بیش از هزار نفر در ارتباط با موادمخدر در آمل دستگیر شده اند.

 احمد منفرد در ستاد مبارزه با موادمخدر استان مازندران در آمل با اشاره به اینکه امروز بازارهای مصرف بازارهای دور از تولید موادمخدر است، بیان کرد: امروز در حوزه موادمخدر به این نتیجه رسیدند که اعتیاد و موادمخدر جرم نیست.

وی با بیان اینکه دولت این سیاست برنامه های پیشگیرانه را تدارک دیده است، تصریح کرد: اعتیاد پدیده ای نیست که به تنهایی مورد مداوا بگیرد بلکه تمام پدیده های اجتماعی در تقابل و تعامل با یکدیگر هستند.

منفرد با اشاره به اینکه کاهش طلاق در ماه های آغازین سال 95 در مازندران گزارش شده است، بیان کرد: همه پدیده های اجتماعی به عنوان ناهنجاری باید کنترل شوند.

وی با تاکید بر اینکه 5 کمپ ترک اعتیاد با 626 نفر در حال درمان در این شهرستان فعال است، تصریح کرد: سه سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با موادمخدر در آمل فعالیت می کنند.

رئیس شورای مبارزه با موادمخدر آمل همچنین با اشاره به اینکه 38 مرکز درمانی متادون درمانی در آمل فعال است، افزود: تاکنون در مراکز دی آی سی 101 مورد و 106 نفر ثبت نام شده اند.

این مسئول با اعلام اینکه تعداد دستگیرشدگان حوزه موادمخدر شهرستان بیش از هزار نفر در سال 95 است، افزود: تا به امروز 326 کیلوگرم موادمخدر در شهرستان آمل کشف شده است.

منفرد با اشاره به اینکه دو مرکز رضوان 38 و امت آباد از مناطق آسیب پذیر شهرستان آمل است که اقدامات خوبی در آن صورت گرفته است، افزود: ساماندهی منطقه امت آباد می تواند الگوی ملی و کشوری باشد، امروز امت آباد تبدیل به منطقه ای با آسفالت مناسب، برق، سرویس بهداشتی است.

فرماندار آمل با بیان اینکه مبارزه با موادمخدر شیشه در این شهرستان به صورت جدی دنبال می شود، بیان کرد: کارگاه های تولید شیشه در شهرستان با تلاش جدی منهدم شده است که آخرین آن در روستای نوا لاریجان بود که کارگاه شیشه منهدم شد.

وی همچنین از کشف یک کیلوگرم هرویین با درگیری نیروهای امنیتی با سوداگران موادمخدر در این شهرستان خبرداد و یادآور شد: در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است به صورتی که در سال جاری در یک عملیات 94 کیلوگرم موادمخدر به صورت جاسازی شده بسیار ماهرانه کشف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *