هراز نیوز : سوگواری امام شهیدان، مرز نمی­شناسد، بر دل حکمرانی می کند و بیرق­های سرخ افتخار، رشادت و شهادت بر پهنای جغرافیای عالم به اهتزاز ایستاده است. گویی بذر عشق در صحرای کربلا پاشیده­اند که رفته­رفته بر احساس و عقلانیت رخنه کرده و لاله­های سرخ بر دل عاشقان روییده است. رسم شیدایی شیعیان، مختص به مساجد، حسینیه­ها و تکایا نمی­گردد و جای­جای این مرز و بوم حسینی، سرافراز قیام الهی پیشوا است و عزادار نامردمی­هایی که مختص به زمان نیست. شهادت، قله­ی ایمان است و شهید، فاتح قلوب، رشادت میراث حیدر است و رشید، وارث علی (ع). قیام در تقابل با جور، عبادت است و سعادت و افتخار.

میراث­دار چنین عظمتی بودن، قلبی دریایی می­طلبد، اما دریاست و طوفان­ها…

طوفان شور حسینی عرصه­­ی صنعت را نیز در می نوردد. هیئت عزاداران انصارالحسین (ع) کارکنان شرکت دیزل سنگین ایران به عنوان تنها شرکت طراح و تولید کننده­ی موتورهای دیزل سنگین در منطقه، همچون سال­های پیش، روز هفتم محرم گرد می­آیند، تا آوای متبرک یا حسین را بر پهنای سرزمین عشق و از برای نوشیدن جرعه­ای از دریای بیکران حق زمزمه نمایند.

زمزمة  نام متبرک حسین (ع)، ابوالفضل (ع) و دیگر یاران باوفای آن حضرت، زمزم معرفت است که می­جوشد به پای این خروش…

مسیر مراسم دسته­ روی کارکنان شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) از مقابل سپاه شهرستان آمل آغاز و به حرم مطهر امام­زاده ابراهیم ختم گردید. در این مراسم معنوی، تمامی کارکنان و مدیران این شرکت حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام مرتضوی امام جمعة آمل، شهردار ، اعضای محترم شورای شهر و بخشدار محترم شهر امام­زاده عبدالله،، به مراسم دسته ­­روی دسا ملحق و به عزاداری پرداختند.

در انتهای مراسم که در آستان مقدس امام­زاده ابراهیم و گلزار شهدا، حال و هوای خاصی یافته بود، امام جمعه محترم شهر امام زاده عبداالله نیز به جمع عزاداران پیوست و در ضمن اشاره به عظمت ارزش این ماه به ایراد سخنرانی پرداختند و در پایان نیز با اطعام دهی عزاداران حسینی در کارخانه دیزل سنگین ایران این مراسم به پایان رسید.

 

img_9841 img_9871 img_9873 img_9913 img_9914 sam_5487 sam_5503 sam_5536 sam_5577 sam_5633 sam_5662 sam_5665

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *