کشف 3 هزار قلم دارو و مکمل های غذایی قاچاق در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان “چالوس”، از کشف سه هزار قلم انواع دارو و مکمل های غذایی غیرمجاز و قاچاق در طرح مشترک مقابله با قاچاق کالا خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” علیرضا قدیمی” با اعلام این خبر، افزود: در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و ایجاد فضای امن اقتصادی و جلوگیری از ورود کالای قاچاق موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران در این ارتباط با به کارگیری همه امکانات و ظرفیت ها در طی 48 ساعت موفق شدند، بیش از سه هزار قلم انواع داروهای قاچاق را به همراه 12کیلو گرم انواع پودر و مکمل های غذایی و 200 کیلو مواد غذایی غیر بهداشتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه این طرح مشترک با حضور نمایندگان و اعضاء کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محورهای ورودی و خروجی شهرستان، اجرایی شد، افزود: از متهمان به قاچاق کالا بیش از یک هزار و 200 ثوب انواع البسه قاچاق کشف شد.

کشف 11 کیلوگرم تریاک در شهرستان ساری

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان از شناسایی و دستگیری پنج متهم به موادمخدر و کشف بیش از 11 کیلوگرم تریاک خبر داد .

سرهنگ علیرضا ثقفی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر افزود : در راستای مقابله با تهیه وتوزیع کنندگان موادمخدر، ماموران این پلیس، با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، پنج متهم به موادمخدر را شناسایی کردند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران با اشاره شناسایی محل فعالیت این افراد از هماهنگی های قضائی در این ارتباط خبر داد و افزود: ماموران در سه مرحله عملیات پلیسی با توقیف سه دستگاه خودروی متهمان، این افراد را دستگیر کردند.

سرهنگ ثقفی گفت: ماموران در بازرسی از خودروی متهمان موفق شدند،11کیلو گرم تریاک را از این افراد کشف کنند.

وی همچنین از شناسایی و دستگیری فردی شرور در عملیات های پلیسی خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان با هشدار به خانواده ها، از آنان خواست، همواره مراقب فرزندان خود باشند تا در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

هشدار پلیس فتای مازندران به شهروندان در تراکنش های اینترنتی

بخش عمده ای از تخلفات فضای مجازی به کلاهبرداری های مالی باز می گردد و بر همین اساس لازم است، کاربران به دقت مراقب حملات فیشینگ باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”حسن محمدنژاد”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طی سال های گذشته با گسترش استفاده از شیوه های خرید الکترونیک افراد بسیاری نیز به سودجویی پرداخته و تلاش دارند از این فضا سوء استفاده های مالی داشته باشند.

وی تصریح کرد: این افراد سود جو با به کارگیری شیوه های مختلف سعی در فریب کاربران خریدهای الکترونیکی و سوء استفاده از شماره حساب و موجودی آنها می کنند. و بر همین اساس تاکنون در این زمینه هشدارهای متعددی داده شده و بارها به مردم تاکید شده است که در ارتباط با فیشینگ دقت داشته باشند.

رئیس پلیس فتای مازندران به شهروندان و کاربران فضای مجازی، هشدار داد: فیشینگ در واقع به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذر واژه، اطلاعات حساب بانکی و… از طریق جعل یک وب سایت، آدرس ایمیل و غیره گفته می شود.

سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد: شبکه های اجتماعی و وب سایت های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند.

وی تصریح کرد: ایمیل هایی که با این هدف ارسال می شوند و حاوی پیوندی به یک وب سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار هستند.

رئیس پلیس فتای مازندران،گفت: فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند.

محمدنژاد به کاربران اینترنتی هشدار داد: همواره پیش از انجام تراکنش های اینترنتی از صحت آدرس وب سایت اعلام شده در پیامک ها و یا تبلیغات اینترنتی اطمینان حاصل کنند، زیرا ممکن است این آدرس ها ظاهری موجه داشته باشند، ولی شما را به سایتی جعلی هدایت کنند.رئیس پلیس فتای استان مازندران ازشهروندان خواست : در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش گزارش وب ‌سایت ‌های متخلف”  گزارش کنند.

کشف 9 تن چوب آلات جنگلی قاچاق در شهرستان نور

فرمانده انتظامي شهرستان ” نور”، از كشف 9 تن چوب آلات جنگلي قاچاق خبرداد.

سرهنگ”علی اوسط گرجی پور” در گفت ‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر،گفت: ماموران کلانتری13 ایزدشهر در راستای مقابله با قاچاق چوب های جنگلی، طرح کنترل وسایل نقليه در محورهاي مواصلاتي را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور، گفت: ماموران حین انجام ماموریت به دو دستگاه خودرو وانت نیسان حامل بار چوب مشكوك شدند و اين خودروها را متوقف كردند.

وی افزود: پس از متوقف کردن خودروها، ماموران در بازرسي از آنها موفق شدند، 9 تن چوب آلات جنگلي قاچاق از گونه های مختلف درختان جنگلی را کشف کنند.

سرهنگ گرجی پور، خاطر نشان كرد: در اين ارتباط سه متهم به قاچاق چوب دستگير و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني، تحويل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور،اظهارداشت: در راستای مقابله با برداشت غیرمجاز شن و ماسه از حریم رودخانه ها و سواحل دریا، سه دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه تراکتور کشاورزی در این ارتباط توقیف شدند.

3 کشته و یک مصدوم در واژگونی خودرو در مازندران  

بر اثر سوانح رانندگی در دو حادثه جداگانه در محور های”بابل قائم شهر” و “رامسر- تنکابن”، دوسرنشین  خودروها و یکی از رانندگان جان باختند و راننده دیگر به شدت مصدوم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در ساعت 1 بامداد روز گذشته در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان تنکابن، مبنی بر وقوع حادثه رانندگی منجر به فوت ، ماموران انتظامی این شهرستان سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس سفید رنگ به  رانندگی فردی به نام” علی- س”24 ساله ساکن تنکابن و سرنشینی فردی به نام “کامران- گ” که با سرعت بالا در حال تردد بودند، با جدول بتونی کنار جاده برخورد کردند. در این حادثه سرنشین خودرو در دم جان باخت و راننده خودرو به شدت مصدوم شد که با توجه به حضور عوامل اورژانس 115 این فرد نیز قبل از رسیدن به مرکز درمانی جان باخت.

در همین ارتباط، در محور”بابل – قائم شهر” در ساعت 2و11دقیقه بامداد براثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس، ماموران کلانتری 12 “کشاورز” شهرستان بابل، سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه دریافتند، فردی به نام”مبین ج” سرنشین خودرو بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد و راننده خودرو به شدت مصدوم شد که با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد . علت حادثه در دست بررسی کارشناسان پلیس راه قرار دارد.

خودروکیا اسپورتیج، با 54 ميليون ريال خلافي در محمودآباد متوقف شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، از توقیف يك دستگاه خودرو سواري کیا اسپورتیج با  بيش از 54 ميليون ريال جريمه پرداخت نشده در شهرستان “محمودآباد” خبر داد.  

سرهنگ”مهدی باقری” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت : ماموران پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان “محمود آباد” حین اجرای طرح های ترافیکی و انضباط بخشی به معابر عمومی، به یک دستگاه خودرو سواري کیا اسپورتیج مشکوک شدند.  

وي افزود: ماموران با متوقف کردن این خودرو، با استعلام از مرکز ثبت تخلفات دریافتند، این خودرو داراي 54 ميليون و 500 هزار ريال جريمه پرداخت نشده است، كه بلافاصله متوقف و به پاركينگ منتقل شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، اظهار داشت : برابر تبصره ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي در صورتي كه مبلغ جريمه خودرويي به 10 ميليون ريال برسد، پليس راهنمايي و رانندگي مراتب را به مالك خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت يك ماه از تاريخ ابلاغ ، مالك خودرو نسبت به پرداخت جريمه اقدام نكند ، خودرو به محض مشاهده توقيف و از تردد آن جلوگيري خواهد شد .

کشف 15 فقره سرقت در شهرستان قائم شهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان قائم شهر، از شناسای و دستگیری سه متهم به سرقت و کشف بیش از 15 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “شعبان مهری اواتی” با اعلام این خبر افزود: ماموران کلانتری13این فرماندهی در ساعت3 و50 دقیقه روز گذشته حين گشت زني در یکی از خيابانهای شهر، يک دستگاه خودرو سواری پژو 206 مشکوک شدند.

وی تصریح کرد: ماموران با متوقف کردن این خودرو فردی به نام”ش– ت” 23 ساله را به اتهام سرقت دستگیرکردند و در بازرسی از خودروی متهم موفق شدند، مقادیر زیادی اموال مسروقه داخل خودرو از این فرد کشف کنند. سرهنگ مهری اظهار داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس، به 5 فقره سرقت اعتراف کرد.

سرپرست انتظامی شهرستان قائم شهر، همچنین از شناسایی و دستگیری دو سارق منزل خبر داد و افزود: در پي وقوع وقوع چندين فقره سرقت منزل ، ماموران دائره تجسس کلانتری 12 این فرماندهی، در عمليات غالگيرانه دو متهم به سرقت به نام های “ه ع” و” ر- ق” را حین سرقت منزل دستگیر کردند. سرهنگ مهری اظهار داشت: متهمان در بازجویی های فنی پلیس به10فقره سرقت منزل، ویلا و لوازم داخل خودرو اعتراف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند .

               

کشف 4 کيلو گرم انواع موادمخدر در شهرستان قائم شهر

فرمانده انتظامي شهرستان” قائم شهر”، از شناسايي و دستگيري متهم به قاچاق موادمخدر و کشف چهارکيلوگرم تریاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، در پي کسب خبري مبني بر فعاليت فردی در امر تهيه و توزيع موادمخدر در شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

مأموران پس از انجام يک سري اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي یکی از متهمان به قاچاق موادمخدر را شناسايي کردند. براساس این گزارش،ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی مخفیگاه متهم این فرد را در عملیاتی غافلگیرانه، دستگیر کردند و از وی چهارکیلوگرم تریاک کشف کردند. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

هشدار فتا مازندران درباره  نبایدهای والدین در شبکه های اجتماعی

حضور افراد دارای فرزند در شبکه‌های اجتماعی دارای دو وجه والدین و فرزندان است که به چند نکته برای دور ماندن از  این آسیب‌های احتمالی اشاره می شود:

پروفایل خود را عمومی نکنید

هر کسی حق دارد حریم خصوصی اش را نسبت به سطح استفاده اش از شبکه های اجتماعی تنظیم کند. حریم خصوصی باید طوری تنظیم شود که فقط افرادی که با آنها در ارتباط هستید بتوانند پست هایتان را ببینند. همچنان می توانید حریم خصوصی هر پست را هم جداگانه تنظیم کنید و مراقبت بیشتری نسبت به این گونه مسائل با فرزندان خود داشته باشید.

عکس کودک دیگران را به اشتراک نگذارید

یکی از بزرگترین مشکلات این است که والدین عکسهای گروهی فرزندان را در شبکه های اجتماعی قرار می دهند. والدین حق دارند که بدانند چه کسانی این عکسها را می بینند و زیر آن نظر می گذرانند. اگر هم بخواهند می توانند این عکسها را دور از شبکه های اجتماعی نگه دارند.

برای کودکان پروفایل نسازید

زمانی که کودکان به سن معقولی رسیدند دلایل زیادی وجود خواهد داشت تا در سایت‌های بزرگ و جهانی برای خود پروفایل بسازند.گذشته از همه مسائل امنیتی، کودکان می توانند در آینده تصمیم بگیرند که داده هایشان را برای گردابهای تبلیغاتی باز بگذارند یا از این داده ها حفاظت کنند.

حمام کردن کودک امری خصوصی است

ممکن است کودک در وان حمام بسیار شیرین به نظر برسد اما این چیزی است که فقط باید در حریم خصوصی خانه بماند. حتی افراد بیماری در دنیا وجود دارند که حاضرند برای دیدن این عکس‌ها پول پرداخت کنند. به عنوان یک فرد بزرگسال ما مسئول زندگی کودکانمان در حریم های خصوصی مان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *