هراز نو :  فردی که با راه اندازی گروهی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به درج مطالبی کذب علیه همکار خود نموده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شهرستان بابل شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ سید محسن جعفری فرمانده انتظامی شهرستان بابل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام کرد : در پی مراجعه فردی، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان بابل چنین عنوان داشت؛ بنده پیمانکار یکی از ادارات دولتی می باشم و مدتی است که شخصی ناشناس با راه اندازی گروهی در شبکه اجتماعی تلگرام و دعوت از همکاران و پیمانکاران دیگر اقدام به درج مطالبی کذب علیه بنده مبنی بر اینکه بنده دزد می باشم نموده است، از این رو تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.
وی در ادامه گفت: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت و در ادامه با بررسی های فنی و اطلاعاتی صورت گرفته در گروه تلگرامی مورد نظر شخصی به هویت معلوم به عنوان مدیرگروه شناسایی گردید.
سرهنگ جعفری افزود : کارشناسان پلیس فتا شهرستان بابل با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم را به این پلیس احضار که وی در تحقیقات به عمل آمده و طی بازجویی فنی و مشاهده ادله و مستندات موجود ضمن اقرار به بزه انتسابی اعلام نمود که بنده نیز پیمانکار همان اداره ای هستم که شاکی در آن مشغول به کار می باشد و با توجه به خصومت شخصی و رقابتی که با شاکی در فضای کسب و کار داشتم اقدام به این عمل نموده ام.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه گفت: سرانجام متهم به همراه اصل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابل گردید.

 

حسادت زنانه به انتقام جویی در اینستاگرام منجر شد
شخصی که با نشر اکاذیب در شبکه اجتماعی اینستاگرام موجب آبرو ریزی خانواده ای شده بود ، توسط کارآگاهان جرائم رایانه ای پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر گردید.
سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام نمود : در پی شکایت زنی در پلیس فتا استان مبنی بر اینکه به تازگی به واسطه آشنایانم متوجه شدم شخصی ناشناس با هک نام کاربری و پسورد حساب اینستاگرام بنده ضمن خارج نمودن آن از حالت خصوصی با درج عکسی مستهجن و قید شماره تماس بنده در زیر آن عکس موجب آبروریزی خانوادگی بنده شده و به شأن و شخصیت من لطمه وارد نمود. به همین منظور تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.
پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و با بررسی های فنی صورت گرفته سرانجام آدرس IP فرد مورد نظر که یک زن نیز بود شناسایی گشت.
سرهنگ محمدنژاد گفت : پس از شناسایی متهم ، مامورین و کارآگاهان با هماهنگی مقام محترم قضایی متهمه را به این پلیس احضار کردند که پس از مواجهه با مستندات پرونده لب به سخن گشوده و ضمن اقرار به بزه انتسابی در اظهارات خود عنوان داشت؛ مدتی قبل شاکیه که از همکلاسی های نامزد بنده می باشد پیامی برای وی در شبکه ی اجتماعی تلگرام ارسال نمود و از آنجایی که بنده به حساب کاربری نامزدم دسترسی داشتم پیام را مشاهده کردم و بعد از آن به درگیری لفظی با وی در این محیط پرداختیم. در ادامه با جستجو در شبکه اجتماعی اینستاگرام به حساب کاربری شاکیه در این شبکه دسترسی پیدا کرده و با تست چند رمز از جمله شماره تلفن همراه وی توانستم به صورت کامل اینستاگرام شاکیه را در اختیار گرفته و سپس اقدام به انتشار عکسی غیر اخلاقی در صفحه شخصی او نمودم و شماره تلفن او را نیز در زیر عکس درج نمودم.
رئیس پلیس فتا مازندران در خاتمه گفت :
متهمه انگیزه ی خود از این عمل مجرمانه را انتقام جویی بر اساس حس حسادت زنانه بیان داشته است، در پایان با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه طرفین جهت سیر مراحل قضایی روانه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *