سرهنگ بهروز عیسی زاده، جانشین سپاه ناحیه آمل در نشست خبری پنجمین جشنواره فرهنگی هنری پارک پاک با اشاره به اینکه جریان کربلا را حضرت زینب کبری(س) با رسانه کلامی خود ماندگار کرد گفت :رهبری مظعم انقلاب اسلامی توجه بسیاری به عرصه فضای مجازی دارند که نشانگر اهمیت و جایگاه عرصه رسانه و فضای مجازی است که باید به آن توجه شود.

وی اظهارداشت: دشمن دارد به صورت شبانه روزی در حوزه رسانه و فضای مجازی دارد کار می کند و ما نیز باید از سرمایه ها و ظرفیت های رسانه ای خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

جانشین سپاه ناحیه آمل بابیان اینکه با فضای مجازی و رسانه توانستیم انقلاب اسلامی را صادر کنیم عنوان کرد: زمان شناسی و اطلاع رسانی آگاهانه و هوشمندانه از جمله تکالیف رسانه ای است که از جنبه امنیتی نیز می تواندتاثیر گزار  باشد.

عیسی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: رسانه ها با تحولاتی که در جنبه های مختلف از بعد فن آوری تجهیزاتی و حجم و روش داشته اند به عنوان حاملان و منتقل کنندگان پیام می توانند در ساخت فرهنگ عمومی باورها و افکار عمومی موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه اعتماد سازی در زمینه سیاستهای کلی یک جامعه و نظام یکی از وظایف و نقشهای مهم رسانه است اظهار کرد:  رسانه از این طریق می تواند در ترسیم اهداف، اولویت ها و تبیین برنامه ها و همچنین بسیج نیروهای جامعه نقشی به سزا داشته باشد.

جانشین سپاه ناحیه آمل  افزود: استکبار جهانی و جریان های تکفیری با بهره گیری از رسانه به دنبال تحقق اهداف و برنامه های خود هستند تا بتوانند آن را محقق کنند.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است عنوان کرد: اردوهای جهادی کار خوب و ارزشمندی است که دارد در سطح کشور صورت می گیرد که رسانه ها می توانند معرفی کننده این گروه ها باشند.

عیسی زاده اظهار کرد: اردوهای جهادی یک حرکت دسته جمعی است که در آن افراد با توجه به موقعیت کاری یا علمی که درجامعه دارند یک سری برنامه های اصلاحی را، طی یک برنامه غالباً کوتاه مدت و البته بدون انگیزه مالی به اجراء در می آورند.

جانشین سپاه ناحیه آمل با بیان این که رسانه ها در مسیر تبیین گفتمان انقلاب اسلامی گام بردارند، گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی و اعتمادافزایی در میان آحاد مردم از جمله اموری است که می توانیم از طریق فضای رسانه ای به نتایج مطلوبی برسیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش تحقق اقتصاد مقاومتی گفتمان سازی به عنوان اولویت اصلی باید در میان مردم نهادینه شود و ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی مورد توجه است و در فضای نرم هم می توانیم انقلاب اسلامی را گسترش دهیم .

این مسئول  تصریح کرد: استفاده از کالای داخلی نقش بسیار بالایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد که رسانه ها می توانند در تبلیغ و معرفی استفاده از این کالاها قدم های خوبی بردارند.

عیسی زاده اظهارداشت: طرح های فرهنگی خوبی از جمله پارک پاک و گردشگری تعالی بخش که از سوی سپاه برگزار می شود برنامه های ارزشمند و ارزنده ای است.

علی اسماعیلی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه آمل در این نشست افزود: همزمان با ایام تابستان شاهد حضور جمع کثیری از مسافران هستیم و آمل نیز یکی از گذرگاههای اصلی است و باید از فرصت های موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه‌ساله از سوی شهروندان و مسافرین استقبال بسیار خوبی از این طرح فرهنگی می‌شود، خاطر نشان کرد: اجرای الگوی تفریحات سالم بر اساس آموزه‌های دینی، استفاده حداکثری از پارک‌ها و تفرجگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ترویج کارهای فرهنگی هنری از اهداف ما در برگزاری این جشنواره است.

اسماعیلی  با اشاره به برپایی 11 غرفه در این جشنواره تصریح کرد: در جشنواره فرهنگی هنری پارک پاک آمل اقدامات فرهنگی، هنری، ورزشی، عفاف و حجاب، کودک و بازی‌های بومی و محلی در اولویت اجرای طرح قرار دارد.

وی بیان داشت: چند سالی است طرح پارک پاک در حال اجرایی شدن است که امسال طرح گردشگری تعالی بخش نیز در اماکن متبرکه امام زاده ابراهیم و ناصرالحق صورت می گیرد که با رویکردی معنوی است.

اسماعیلی ادامه داد: طرح رادیو پارک، اجرای نمازجماعت، برنامه های ورزشی، بازی های بومی محلی، اجرای جنگ شادی، برگزاری مسابقات، دعوت از هنرمندان و نخبگان و ایجاد غرفه های مختلف از جمله فعالیت ها در طرح پارک پاک است.

وی برپایی نماز جماعت، محفل انس با قرآن، رادیو پارک، جنگ شادی را از اهم برنامه‌های جشنواره پارک پاک دانست و افزود: این جشنواره از روز دهم تیرماه اغاز وتا 29 شهریور ماه سال جاری ادامه دارد که از دوشنبه  تا جمعه  هر هفته برنامه اجرا می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه آمل افزود: طرح پارک پاک دهکده طلایی به صورت ویژه، برگزاری برنامه های ویژه در مناطق آسیب پذیر امت آباد و رضوان 38، جلوگیری از افزایش طلاق، تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مقابله با بدپوششی و اجرای طرح گردشگری تعالی بخش از جمله اولویت های ما است که تلاش می کنیم در این عرصه گام برداریم.

مریم اکبرپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *