هرازنیوز: استاد دانشكده معماري پاريس در پايان ديدار از تهران و بازگشت به كشورش گفت: وجه منفي خيابان‌هاي تهران رانندگي عجيب رانندگان تهراني است كه من را به عنوان يك شهروند فرانسوي شوكه كرد.
دكتر پي‌ير ونسان افزود: به طور حتم بسياري از شهروندان تهراني هنگام رفت و آمد در اين شهر دچار مشكل هستند و فقط بايد بگويم خدا به حال شهروندان مسن و معلول تهران رحم كند.
وي كه براي حضور در يك كارگاه تخصصي به تهران سفر كرده بود، اظهار كرد: توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقلي، شبكه راه‌ها و تونل‌هاي مترو براي جابه‌جايي راحت‌تر شهروندان نقطه مشترك همه كلان‌شهرها، چه تهران، چه شانگهاي و چه پاريس است.
ونسان با اشاره به اين كه در خيابان‌هاي تهران يك بي‌ نظمي خاص وجود دارد، تصريح كرد: البته پشت همين بي‌نظمي يك نظم مي بينيم و وجود جوي‌هاي آب، فضاي سبز، باغچه‌ها و خيابان‌هايي كه عموماً در خطوط مستقيم قرار ندارند، تهران را بسيار دلپذير كرده است.
وي فضاي سبز حاشيه بزرگراه‌هاي تهران را جالب توجه دانست و اظهار كرد: بزرگراه هميشه با سرعت، تصادف و آلودگي صوتي همراه است اما فضاي سبز حاشيه‌ بزرگراه‌هاي تهران موجب مي‌شود احساس آرامش به راننده منتقل شود.
استاد معماري دانشگاه وال دوسن پاريس در پايان خاطرنشان كرد: تهران شهر پويايي است و تنوع ساخت و ساز در آن بسيار زياد است و مديران شهري با وقوف به اهميت توسعه پايدار در جهت توسعه اين كلان‌شهر به ويژه در حوزه حمل و نقل شهري گام‌هاي بلندي بر داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *