هراز نو: رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر بابل گفت که شهرداری این شهر 400 میلیارد ریال از بخش دولتی و خصوصی طلبکار و مصمم به دریافت این مطالبات است .

نرگس نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 80 میلیارد ریال از این طلب بابت عوارض ساختمانی و صنفی است و بقیه نیز از محل تخلفات ساختمانی است که بدهکاران از پرداخت آن امتناع کردند.
وی ادامه داد : در حالی که تخلفات ساختمانی ناشی از جریمه در کمیسیون ماده 100 قطعی تلقی می شود ، ولی برخی از بدهکاران خود را موظف به پرداخت آن نمی دانند.
نوروزی گفت : به عنوان مثال تنها در یک مورد که مربوط به یک ساختمان است ، شهرداری 10 میلیارد ریال طلبکار است .
وی افزود : این مورد ساختمانی بوده که سند اولیه اش به نام یک نفر بود ، بعد از یک معامله ، ملک در اختیار فرد دیگری قرار گرفت و در حالی که پروانه مسکونی داشت ، به صورت تجاری مورد استفاده قرار گرفت و فاقد پارکینگ و پایان کار بود.
او ادامه داد : البته در این مورد پرونده قضایی تشکیل شد و فرد خاطی به عنوان بدکار دانه درشت مورد پیگیرد قرار گرفته است.
عضو شورای شهر بابل گفت : در دو هفته گذشته شهرداری بابل توانست هفت میلیارد ریال از بدهی های معوقه را با پیگیری های وصول کند .
وی افزود : بسیاری از طرح های زیربنایی و نیمه تمام در شهر بابل وجود دارد که با دریافت این معوقات می توان آنها را به اتمام رساند و نتیجه مثبت آن به طور قطع به شهروندان باز خواهد گشت.
شهرستان بابل دارای 520 هزار نفر جمعی است که نیمی از آنان در شهر سکونت دارند .
شهر بابل دارای دو منطقه شهرداری و 13 عضو شورای اسلامی شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *