هراز نو : بررسی موضوع جشن بازنشستگان شهرداری تا پرونده آقای ف انبوه ساز  موجب شد تا   نشست علنی این هفته شورای اسلامی شهر آمل با حاشیه هایی همراه شود .

روز سه شنبه ساعت 18 ، سه خبرنگار دعوت شده از سوی روابط عمومی شورای شهر از رسانه های  محلی، ده دقیقه ای  منتظر ماندیم تا اجازه ورود به صحن علنی  شورا برای ما صادر شود.

ورود شهردار بعد از مصاحبه جنجالی

قبل از ورود خبرنگاران احمد امیر سلیمانی شهردار آمل وارد صحن شورا شد . حضور امیر سلیمانی می توانست دارای حاشیه هایی باشد ، او چند روز قبل در گفتگو کم سابقه ای با یک  کانال تلگرام برخی از اعضای شورا شهر را به باج خواهی از شهردار متهم کرد و تنش های شورا نشینان  را موجب  توقف پیشرفت در  شهر دانست .

وارد صحن شورا شدیم ، همه اعضای شورا با روی خوش از خبرنگاران  استقبال کردند اولین موضوعی که برای کسب نظر شورانشینان از سوی نماینده شهرداری مطرح شد ، طرح برگزاری آیین تجلیل از بازنشستگان شهرداری آمل بود .

در خواست 30 میلیون برای جشن بازنشستگان شهرداری

سعیدی مدیر مالی شهرداری در این باره گفت:  برای هزینه  برنامه تجلیل از 147 نفر بازنشستگان شهرداری که با خانواده تعداد 330 نفر می شوند به  30 میلیون تومان مصوبه نیازمندیم  .

با اینکه اکثریت اعضای شورا با اصل برنامه موافق بودند ولی شایبه اینکه چرا باید برای هر نفر نزدیک به 100 هزار تومان هزینه  شود باعث شد تا چند نفر از اعضای شورا در خواست کنند  ریز هزینه ها برای این برنامه به شورا نشینان اعلام شود .

مدیر مالی شهرداری کلی توضیح داد ولی  ریز هزینه ها برای برنامه را به همراه نداشت همین موضوع باعث شد تا علی رغم دفاع شهردار از برنامه  صحن شورا لحظاتی با تنش و حاشیه همراه شود .

ترک تشریفات و شروع حاشیه ها

محمد پژومان با قرایت درخواست شهرداری برای برگزاری این مراسم اعلام کرد از طریق ترک تشریفات می توانند این برنامه را برگزار نمایند .

شهردار هم در دفاع از این برنامه تصریح کرد : این برنامه مربوط به مجموعه شهرداری است و فقط برای صرف شام یا افطاری نیست برنامه های متنوعی قرار است برای بازنشستگان و خانواده شان برگزار شود .

علی قاسمی عضو شورای شهر آمل  با این سوال که چرا باید برای این برنامه ترک تشریفات شود گفت : ما چندین تالار در آمل داریم از چند تالار استعلام بگیرید.

اسدالله تورنگ رییس شورای شهر بابیان اینکه سعی شود به جای هزینه سنگین شام برنامه فرهنگی متنوع تری برگزار شود از برگزار کنندگان خواست  در هزینه کرد صرفه جویی کنند .

علی قاسمی با بیان اینکه تاکید داریم  بهترین  جشن  برای بازنشستگان برگزارشود گفت : بهترین هزینه برای این عزیزان انجام شود اما با استعلام .

تورنگ گفت : اجازه بدهید رای گیری کنیم

کفایت مذاکرات و شروع مشاجرات

موقعی که ناییج نژاد قصد سخنرانی داشت نایب رییس شورا گفت ” مذاکرات کفایت می کند ”

قدرت الله ناییج عضو دیگر شورای شهر از روند رسیدگی به موضوعات گلایه کرد و گفت : تا موضوعی مطرح می شود و اعضای شورا براساس وظیفه خود  برای منافع مردم به بررسی مساله می پردازند آقایان می فرمایند کفایت مذاکرات ، اگر قرار است سر هر موضوعی بگویید کفایت مذاکرات و همان کار خودتان می خواهید انجام شود پس اعضای شورا برای چه اینجا هستند .

ناییج نژاد با گلایه از اسدالله تورنگ رییس شورای شهر  گفت :  هر وقت ما می خواهیم سخن بگوییم و قبل از بیان کامل صحبت ما ، آقای تورنگ می فرمایند ” دون مه” ” درسه ”  !
شورا

چهار راه قصیر!

ناییج نژاد اظهار کرد  : متاسفانه  هر وقت ما قصد صحبتی داریم نایب رییس شورا می گویند کفایت مذاکرات ، مگر اینجا چهار راه قیصر است !

مسعود تسلیمی گفت : چهار راه قیصر جایی است که شما از آنجا بلند شده اید و با این ادبیات سخن می گویید .

لحظاتی سخنان  اعضا در  صحن شورا با تنش همراه بود ،  ناییج نژاد با فریاد گفت : ما قیم نمی خواهیم ، یعنی چی کفایت مذاکرات، آقای تورنگ خواهش من این هست به سخنان ما گوش دهید ما هر چه می گوییم شما می گویید” من دون مه !”

تورنگ گفت : این تکیه کلام من است ، یک مقدار به خودتان مسلط باشید .

تورنگ ادامه داد : بفرمایید آقای ناییج نژاد
ناییج نژاد  اظهار کرد : آقای سعیدی توضیح دهد ما قرار است برای هر نفر غیر از شام چه کار کنیم ما با برنامه موافقیم .

بگذارید همه حرف بزنند صدای اعضای شورا را خفه نکنید !

180 میلیارد تومان اعتبار داریم

خسرو ابراهیم زاده با بیان اینکه کسی  با  اصل برنامه مخالف نیست تصریح کرد : شان شورای شهر هم این نیست که مشخص کند این همایش در کدام تالار برگزار می شود ، کلیات طرح باید براساس شان و منزلت این پرسنل عزیز مورد تصویب اعضای شورا شهر قرار گیرد ، دوستان هم ریز برنامه را آورند اگر جایی احساس شد کم و کسری هست اعضای شورا اعلام کنند.

وی با بیان اینکه ما 180 میلیارد تومان اعتبار داریم اگر برای این قشر زحمت کش 5 میلیون اضافه تر هزینه کنیم جای دوری نمی رود اظهار کرد : مردم هم بخاطر قدر دانی از این زحمت کشان شورا نشینان را زیر سوال نمی برند .

تورنگ با بیان اسم چند تالار در آمل گفت : تالار …. برای همایش خوب است اما برای پذیرایی خوب عمل نمی کند اما تالار … پذیرایی بهتری دارد .

ترک تشریفات یعنی دوستی من با این آقا 

علی قاسمی دوباره  وقت صحبت خواست و گفت : ترک تشریفات یعنی دوستی من با این آقا  اصلا هزینه را به جای 30 میلیون 50 میلیون کنید حداقل 5 تا استعلام از تالارهای خوب  شهر بگیرید نه یک تالار خاص.

امیرسلیمانی در پاسخ به قاسمی گفت : اگر دوستان اطلاع ندارند اطلاع کسب کنند قانونگذار می گوید 400 میلیون تومان سقف تشریفات است ، ما براساس کیفیت انتخاب می کنیم تالار …. هم مجلل هم صدا برداری آن خوب است ما قرار است از مهمانان خود تجلیل کنیم قرار نیست افراد گرسنه را ببریم آنجا ، اگر شان مهمانان این است که با 5 تا 6 میلیون سرش را هم بیاوریم به یک انبار یا زیر زمین میبریم ، ولی این افراد با 30 سال رفتگری کردن آتش نشانی کردن شایسته بهترین تقدیر ها هستند .چرا برای دستگاه های دیگر در سالن …. جشن برگزار می کنیم چرا نامهربانی می کنیم دوستان اگر می خواهند مسیر را …

علی قاسمی اینجا گفت: ببخشید آقای شهردار  این  منحرف کردن  مطلب است ، من می گویم به جای 30  میلیون 50 میلیون اختصاص دهید ، من می گویم بهترین اش را برگزار کنید ولی پول مفت را به شخص خاص ندهیم .

سعیدی مدیر مالی که به دستور شهردار در حین جلسه از صحن خارج شد تا اطلاعات تخصصی را باهمکاری روابط عمومی شهرداری دریافت کند و به اعضای شورا اعلام نماید دوباره وارد جلسه شد و  گفت :  سالن … تالار مجللی است که 58 هزارتومان برای شام و افطاری برای هر نفر دریافت می کند ، اگر بعد ماه رمضان باشد 13 هزارتومان هزینه افطار کم خواهد شد .
در نهایت اعضای شورا با برگزاری برنامه بعد ماه رمضان در تالار باغ مهر موافقت کردند .

بررسی پرونده آقای ف  

موضوع بعدی در باره نحوه وصول مطالبات شهرداری از دو نفر از انبوه سازان آمل بود . پزومان اعلام کرد بدهی آقای ف…  به شهرداری 63 میلیارد ریال می باشد پیشنهاد آقای ف  بابت بخشی از مطالبات  آن دو قطعه زمین تقریبا 1800 متر مربع در میدان هزار سنگر را تصرف نماید .
شهردار اظهار کرد : ما این زمین را برای توقف گاه یا تعمیرگاه سازمان اتوبوس رانی تصرف نماییم ، امکان این وجود ندارد این زمین را تغییر کاربری دهیم مدیرعامل اتوبوس رانی نیز این امر را قبول کرد این کار کارخوبی است ، قیمت را کارشناس تعیین کند .

رییس شورای شهر گفت اگر اجازه دهید با کلیات طرح موافقت می کنیم .

دکتر محمودی پاتی اظهار کرد : جناب آقای تورنگ اگر اجازه دهید ما با کلیات طرح موافقت نمی کنیم .

ما اگر الان 6 میلیارد پول بگیریم می توانیم کلی مشکلات خیابان امام رضا را حل کنیم ، لطفا در این زمینه عجله نکنید .

پژومان گفت : بهر شکل باید تصمیم بگیریم الان شما با تهاتر موافق هستید یا خیر

دروازه شهر توقفگاه و تعمیرگاه اتوبوس نیست

خسرو ابراهیم زاده با مخالفت با این تهاتر گفت : دروازه ورودی شهر جای توقفگاه و تعمیرگاه اتوبوس نیست .

خانم قدرت نیز بیان کرد : وظیفه شهرداری ساخت ترمینال است مانند شهر های دیگر

خسرو ابراهیم زاده گفت : من زمانی برای خودم بنز می خرم که حساب مالی و خانه مجلل و  مناسبی داشته باشم ، آقای سعید ی در هفته گذشته بیان کرد ما در سه ماه گذشته 11 میلیارد در آمد و 12 میلیارد هزینه داشته ایم  وقتی الان در شرایط بد اقتصادی هستیم شهردار ما نباید تهاتر را قبول کند و به جای آن پول دریافت کند تا شهرداری و سازمان ها سر پا باشند .

تورنگ بیان کرد : اگر اصل تهاتر را قبول کنیم انبوه ساز پایان کارش را می گیرد پروژه دیگری را شروع می کند .

در نهایت اعضای شورا با این تهاتر مخالفت کرد .

تامین 10 درصد بودجه سالانه شهرداری توسط آقای ف

امیر سلیمانی با بیان اینکه سرمایه شهرداری از انبوه سازان می باشد گفت : هم اکنون انبوه سازان شهر به خاطر مسایل اقتصادی زمین گیر شده اند انبوه سازان الان برای فروش دچار مشکل هستند و ما باید به آنها کمک کنیم .

وی با بیان اینکه سیاست های ما باید سیاست حمایتی باشد تصریح کرد : ما نباید نقدینگی را کامل از انبوه ساز بگیریم تا نتوانند پروژه بعدی را آغاز کنند .

شهردار با بیان اینکه آقای ف یکی از خوش نام ترین انبوه سازان شهر ماست تصریح کرد : 10 درصد بودجه سالانه شهرداری توسط آقای ف تامین می شود چه تایید شود یا نشود چک های ایشان وصول خواهد شد .
در ادامه چند نامه دیگر قرایت شد و اعضا به نامه های وارده رای دادند.

مسعود تسلیمی در پایان نشست شورا با  همه اعضا برای سفر زیارتی مشهد مقدس خدا حافظی کرد .

گزارش مریم اکبرپور ،هرازنو 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *