هراز نیوز :نشستی که با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله (ع) آمل برگزار شد، چندان به مذاق صنعتگران خوش نیامد.

روز پنج‌شنبه با حضور رئیس سازمان محیط‌ زیست کشور و استاندار مازندران سه طرح بزرگ زیست‌محیطی و دانشگاهی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه صنعتی بزرگ‌ترین شرکت فرآورده‌های لبنی مازندران و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی امامزاده عبدالله (ع) آمل و افتتاح پردیس دانشگاهی «فذا» وابسته به شرکت صنعتی فولادین ذوب آمل صورت گرفت.

آخرین برنامه رئیس سازمان محیط‌ زیست، نشست با صنعتگران، مدیران واحدهای تولیدی و اتاق بازرگانی مازندران در شهرک صنعتی بود.

در این نشست که گنجایش سالن بسیار کمتر از مدعوین به نظر می‌رسید، در ردیف‌های جلوتر مسئولان دولتی به چشم می‌خوردند.

ابتدا رئیس شیلات مازندران آغاز به صحبت کرد و درباره رونق پرورش ماهی توسط چاه‌های آب و دریا توضیح داد.

حسن حبیب‌نژاد گفت که پرورش این ماهی‌ها در آب‌های جاری و راکد، آلودگی زیست‌محیطی ندارد و باید مجوزهای آن صادر شود.

سپس نوبت به رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران رسید که درباره انواع مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهان در مزارع و باغات مازندران توضیح داد.

* اظهارات جالب رئیس سازمان جهاد کشاورزی

نکته جالبی که در توضیحات عظیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به چشم می‌خورد این بود که وی مدعی بود هیچ‌یک از باغات مرکبات مازندران بر اثر مگس مدیترانه‌ای آسیب ندیده‌ است.

این در حالیست که در ماه‌های گذشته اخبار زیادی از آلودگی باغات مازندران به این آفت و گلایه کشاورزی را در پی داشته است.

* ترک بی‌سروصدای جلسه توسط صنعتگران

در میان صحبت‌های این مسئولان دولتی بود که رضوی عضو هیئت امنای شهرک‌های صنعتی مازندران و شهرک صنعتی امامزاده عبدالله (ع)، عشریه رئیس اتاق بازرگانی مازندران، جوادی دبیر انجمن کارفرمایان مازندران و رئیس انجمن کارفرمایان آمل بی‌سروصدا جلسه را ترک کردند.

این صنعتگران و متولیان صنعت در هنگام خروج در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره علت این رفتار اظهار داشتند که هیچ‌یک از صنعتگران به این نشست دعوت نبودند و همانطور که مشاهده می‌کنید مدیران دولتی در حال بیان گزارش عملکرد و مشکلات خود هستند.

بنر آبی‌رنگ پشت مسئولان نشان از نشست رئیس سازمان محیط ‌زیست با صنعتگران، مدیران واحدهای صنعتی داشت اما به نظر می‌رسید تنها کسانی که به این نشست دعوت نشده بودند، صنعتگران بودند.

متولی این برنامه هم محیط‌ زیست، شهرک‌های صنعتی مازندران و اداره صنایع و معادن بودند اما هیچ‌یک به درستی مسئولیت دعوت از صنعتگران را که برنامه به نام آنها تدارک دیده شده بود، نپذیرفتند.

اگرچه رئیس سازمان محیط‌ زیست کشور گفت که نشست اینچنینی به درخواست من صورت گرفته بود تا از صنعتگران تشکر کنم و این موضوع را نیز یادآور شد که هیچ پروژه‌ای در مازندران به دلایل زیست‌محیطی متوقف نشده است.

استاندار مازندران نیز در این جلسه با حمایت از صنعتگران بیان داشت که هرگاه لبخند صنعتگران را می‌بینم تعجب می‌کنم چون کار کردن در این شرایط تحریم‌ها تنها ایثار و از خودگذشتگی است.

در این نشست بابایی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، یعقوبی معاون سازمان صنعت و تجارت مازندران، باطبی رئیس انجمن معدن مازندران، هندویی رئیس خانه صنعت و معدن مازندران و یک معدنکار که از نوشهر برای حل مشکل خود آمده بود در سخنان کوتاه به بیان مشکلات خود پرداختند.

از سال‌های گذشته با اطلاق قطب کشاورزی به استان مازندران، صدور مجوزهای زیست‌محیطی برای طرح‌های صنعتی به مشکلاتی مواجه بود که با مصوبه سفر اول هیئت دولت به مازندران و استقرار صنایع بزرگ در استان این مشکل برطرف شد.

اما به نظر می‌رسد اگرچع رونق اقتصادی در گرو وجود صنایع بزرگ در استان است اما طبیعت زیبای استان در گرو این توسعه، مخدوش شده و بخش مهمی از زیبایی آن به چهره زشت پسماندها و زباله‌ها آلوده شده است.

شاید این تناقض بود که حضور صنعتگران در  کنار مسئولان ارشد محیط‌ زیست را کمرنگ کرده بود.

 

============

یادداشت از الناز پاک‌نیا /فارس

 

 

One thought on “نشست با معاون رئیس جمهور در آمل به نام صنعت به کام دولت+عکس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *