هـراز نـو / سید محمد حسینی: مراسم اولین سالگرد شهید مهندس هادی جعفری و شهدای مدافع حرم استان مازندران عصر امروز و در سالن مصلی قدس شهرستان آمل برگزار گردید. اجرای این مراسم در حالی بود که بر خلاف فضای معنوی عموم مراسماتی اینچنین، از چند روز پیش و با معرفی محمود احمدی نژاد به عنوان سخنران این یادواره، حجم انبوه موافقت ها و مخالفت ها با سخنرانی وی، افکار عمومی و به خصوص شبکه های اجتماعی را درنوردیده و حتی برخی از رسانه ها از احتمال بروز درگیری و تنش میان حامیان و مخالفان دولت سابق خبر داده بودند!
با این حال دکتر احمدی نژاد با وجود حضور پرتعداد حامیان دو آتشه خود، وارد حاشیه نشد و سخنانی کاملا اخلاقی و عرفانی را مطرح کرد.
وی در ابتدای سخنان خود از توفیق حضورش در این مراسم به سه علت اشاره کرد. نخست حضور در جمع مردم آمل و مازندران که به گفته او سهم بسزایی در فرهنگ ولایی و علوی ایران داشته اند. رئیس جمهور سابق کشورمان، آمل را شهر هزار سنگر برای پیشبرد آرمان های الهی و انسانی و سنگر دفاع از عزت و شرف با مردمانی دوست داشتنی توصیف کرد. او سپس حضور در جلسه گرامیداشت شهدای مظلوم مدافع حرم را دومین توفیق خود برشمرد و همچنین نزدیکی زمان این جلسه با آغاز ماه پربرکت رجب را مورد توجه قرار داد.

4352368_275
احمدی نژاد همچنین بابت عدم حضور در روستای زادگاه شهید جعفری از خانواده شهید و مردم آن دیار عذرخواهی کرد. وی همچنین از خانواده های شهدا حاضر در جلسه و همچنین عموم مردم آمل و مازندران بخاطر برپایی چنین جلسه ای تشکر کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری عزیز فرمودند، تبیین آرمان های امام و انقلاب از ضروری ترین کارهاست چرا که اگر در این زمینه غفلت کنیم، شیاطین خط امام را تحریف خواهند کرد.
احمدی نژاد بخش عمده ای از سخنان خود در این جلسه را به روحیات استکباری کشورهای غربی در استعمار کشورهای ضعیف اختصاص داد و در این راستا به خاطراتی از زمان ریاست جمهوری و سفرهایش به کشورهای آفریقایی و اندونزی اشاره کرد.
این شخصیت مطرح سیاسی کشورمان در ادامه نسبت به تندرو و افراطی خواندن منتقدان غرب در کشور واکنش نشان داد و گفت: وقتی عناصر مد نظر غربی ها زشت ترین کارها رو انجام دهند، می شوند آزادی خواه اما مخالفان سلطه و غارت؛ دیکتاتور و افراطی و تندرو و جنگ طلب نامیده می شوند!
در ادامه این جلسه و در شرایطی که سخنان آرام و بی حاشیه احمدی نژاد، خیلی ها را از ادامه حضور در جلسه منصرف کرده بود، رئیس جمهور سابق تاکید کرد که ما تا ابد به شهدا و خانواده های شهدا افتخار خواهیم کرد. این سخنان احمدی نژاد تکبیر حضار را در پی داشت. در همین راستا احمدی نژاد افزود: کسانی که خواب تسلط بر ملت ایران را می بینند، خوابشان آشفته بوده و هرگز تعبیر نخواهد شد. دشمنان آرزوی ذلت ملت ایران را به گور خواهند برد. این سخنان نیز تکبیر حضار را در پی داشت.

4352513_474
شروع حاشیه ها

حاج محمود شاهنوری مداح این مراسم هم در هنگام مداحی گفت:شیعه فهمید که عمار شدن آسان نیست/چاره ی کار نیویورک و یا لوزان نیست

4352296_972

در اواخر جلسه یکی از حضار خطاب به رئیس جمهور سابق با صدای بلند گفت که شما هشت سال رئیس جمهور بودید، بالای سر ما! الان بگویید که برجام موفق بود یا نه که احمدی نژاد در واکنش با خنده گفت که این را چرا از من می پرسید؟ این را باید از مردم پرسید.
پس از این قضیه، جنس سخنان احمدی نژاد نیز داغ تر شد واو گفت که کسانی که خود را مالک انقلاب و مردم می دانند، بدانند که نخواهند توانست مانعی برابر ایران ایجاد کنند. این سخنان نیز تکبیر بلند مردم را به دنبال داشت.
احمدی نژاد سپس در واکنش به شعارهای مستمر مردم نظیر شعار هر چی مردمه، حسابی سر حال آمد و تکیه کلام های معروف خود را کلید زد! از ساعت چند اینجایید؟ از ساعت 4؟ مردم: نه! از ساعت سه؟ مردم نه! احمدی نژاد: خسته شدید؟ مردم نه! کی خسته است؟ مردم: دشمن! کی خسته است؟ مردم: دشمن!
بعضی ها از بهشهر آمده اند
احمدی نژاد همچنین گفت که بعضی ها در این جمع از بهشهر و دورتر آمده اند و اصلا هم خسته نیستند. احمدی نژاد خطاب به حضار گفت که شما آملی ها 16 سلیندر هستید و من تک سیلندر! از من نخواهید حرف های آنچنانی بزنم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حرکت ملت ایران را به یک رودخانه زلال و خروشان تشبیه کرد و  گفت: تصور کنید در غفلت شهرداری، یک نفر یک کامیون زباله در رودخانه خالی کند آیا اتفاقی میفتد ، اما بدانید که رودخانه پرقدرت ملت ایران همه این موانع و زباله ها را دفع خواهد کرد.

در پی از سخنان، حضار که گویا از ابتدای جلسه منتظر شنیدن سخنانی از همین دست بودند، دوباره شعار به جان هر چی مرده، احمدی بر می گرده و احمدی احمدی حمایتت می کنیم را سر دادند.
احمدی نژاد در پایان سخنانش تاکید کرد که وقتی امام و رهبری عزیز به خادمی مردم عزیز ایران افتخار می کنند، من باید بگویم که نوکر و خادم و کوچک مردم هستم. اصلا من نوکرتر شما مردمم.
گفتنی است در اثنای سخنان احمدی نژاد، گاهی برخی از حضار کف و سوت  می زدند که بلافاصله صلوات عموم مردم را به دنبال داشت.
همچنین احمدی نژاد را در این جلسه، حلقه اول نزدیکان او نظیر شیخ الاسلامی، رئیس دفتر رئیس جمهور سابق، موسوی، رئیس سابق سازمان گردشگری، جوانفکر، مشاور رسانه ای احمدی نژاد و همچنین جواد قناعت استاندار آملی  دولت احمدی نژاد همراهی کرده اند.

ضمن اینکه جدای از حضور تعدادی از اعضای شورای شهر آمل در جلسه، امیر سلیمانی شهردار آمل و همچنین امام جمعه دابودشت نیز زمان سخنرانی احمدی نژاد روی سن ایستادند.

جالب تر از همه غیبت یار غار آقای احمدی نژاد در این جلسه بود که البته دلیل آن برای همه واضح و روشن است!

17 thoughts on “احمدی نژاد: شما آملی ها 16 سیلندرید، من تک سیلندر! + حاشیه ها”
  1. مردم آمدن که ببینند داستان یارانه به کجا کشیده میشه….سنار بده آش به همین خیال باش….ِ

  2. مطمءن باش که مردم انقد آگاهی دارن که که دو بار به یه نفر تو ریاست جمهوری رای میدن.اگه طرفدار نداشت که تو دو دوره ی پیاپی رای نمی آورد. از این حرف های بی پایه و اساس دست بردار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *