هراز نو: دکتر سید عبدالله حسینی در مراسم بزرگداشت حماسه مردم آمل در حسینیه نوری ها گفت :“6 بهمن”؛ مهر دیگری بر استثنایی بودن آمل است

مشاور معاونت حقوقی ریاست جمهوری با بیان اینکه  حماسه 6 بهمن، ورق دیگری بر استثنایی بودن شهرستان آمل است، تاکید کرد: در حوزه تمدن ایرانی شهرستان آمل با تاریخ باشکوه 5000 ساله، یک شهر ویژه است.

به گزارش “هراز نو”؛ دکتر عبدالله حسینی که شب گذشته در مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی 6 بهمن در حسینیه نوری های آمل سخن می گفت، اظهار داشت: در تاریخ آمل دو برهه مهم وجود دارد که باید از آنها به عنوان برگ های زرین تاریخ این دیار نام برد.

به گفته این دیپلمات برجسته کشورمان، برهه مهم پاییز سال 57 بود که در آن زمان در پی مبارزات مردم این شهر، آمل نخستین شهرهایی در کشور بود که حکومت مردمی تشکیل داد و اداره شهر در اختیار نیروهای مردمی قرار گرفت. عظمت این حرکت به حدی بود که در رسانه های خارجی نظیر بی بی سی نیز بازتاب  یافت.

دومین برگ زرین آمل نیز حماسه 6 بهمن است که در آن زمان ما افتخار حضور در سپاه آمل را داشتیم.

وی با اشاره به حضور سخنران اصلی مراسم ( دکتر معصوم، مشاور وزیر راه و شهرسازی و معاون وقت سپاه آمل) خاطرنشان ساخت: ما در دو مقطع افتخار همکاری با دکتر معصوم را داشتیم. یک مقطع سالهای 59 تا 61 در  سپاه آمل بود. همچنین در سال ها 75 و 76 نیز در سازمان جهانگردی در خدمت آقای معصوم بودیم.

دکتر حسینی همچنین در پایان سخنان کوتاه خود بار دیگر بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه اسلامی 6 بهمن شهرستان آمل تاکید کرد.

One thought on “6 بهمن؛ مهر دیگری بر استثنایی بودن آمل است/ حکومت مردمی در آمل در رسانه های خارجی بازتاب داشت”
  1. افتخار مائي.انشالله همه با هم بهت راي بديم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *