هـراز نـو: رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل ضمن بیان علل و زمینه شکل گیری این حماسه،  مهمترین راهبرد دشمنان جمهوری اسلامی در مقطع کنونی را تشریح کرد.

آیت الله آملی لاریجانی که در مصلای مملو از جمعیت شهرستان آمل سخن می گفت در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: خداوند منان را برای توفیق حضور در این جلسه شاکریم. همچنین تشکر می کنم از همه حضار محترمی که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ششم بهمن شرکت کرده اند. همچنین از نماینده محترم ولی فقیه در استان، امام جمعه، استاندار، فرماندار، نماینده شهرستان و همینطور از روحانیت معزز حاضر در جلسه و همچنین از خانواده های محترم شهدا، ایثارگران و جانبازان تشکر می کنم.

وی در همین راستا افزود: حماسه بزرگ مردم آمل بستری بود برای عبرت های تاریخی و یک حماسه بزرگی شد که در تاریخ ملت ما ماند و خواهد ماند. این ماندگاری به حدی بود که حضرت امام (ره) در وصیت نامه خود از این حماسه و همچنین مردم آمل نام بردند.

به گفته رئیس دستگاه قضا، حماسه مردم آمل بستر حماسه های بزرگ تاریخ نیز شد؛ چرا که عبرت ها تکرار پذیرند و سنت های الهی همواره جریان دارند.بهمین خاطر باید ریشه های این حادثه بزرگ را یافت. چه شد که در ششم بهمن سال 60، مردم غیور این شهر در طی یک روز طومار کفر و نفاق را در هم پیچیدند؟ سر این حقیقت بزرگ  در آن برهه خاص تاریخی چه بود؟دشمن و کسانی که تفکرات مارکسیستی داشتند، آنچنان با دفاع جانانه مردم این شهر مواجه شدند که نتوانستند کمتر از یک روز دوام بیاورند.

سه مولفه موثر در حماسه آملی ها

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تحلیل حوادث تاریخی آسان نیست اما با تامل عمیق می توان سه مولفه مهم و موثر را در این حماسه بزرگ نام برد؛ ضمن اینکه این سه مولفه در زمان ما نیز به شدت قابل تامل و ضروری است. این سه عبارتند از “ایمان”، “بصیرت” و “جهاد در راه خدا.” این محورها و مولفه ها امروز نیز جاری و حاکم است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: خداوند هرگاه این سه نعمت را بر امتی ارزانی بدارد، آنوقت آن امت به منتهای سعادت راه خواهد برد و در مقابل دشمنان می تواند بایستد.

رئیس قوه قضائیه در تشریح اولین مولفه ی موثر اظهار داشت: ایمان، راه انسان را در زندگی روشن می کند. قلب ها را به هم نزدیک می کند و امتی سرفراز، خودباور و با استقامت خواهد ساخت. ایمان اکسیر عجیبی است.

وی افزود: اگر انسان به خدا و پیامبرش و اینکه ما عوالم دیگری نیز داریم ایمان بیاورد، آنوقت نور ایمان زندگی اش را روشن می کند. خداوند در همین رابطه می فرماید که زیانبار ترین انسان ها کسی است که تلاشش در این دنیا گم شود. آنهایی که برای خدا کار نمی کنند و دنبال پست و مقام هستند و یا آنهایی که مدام برای جمع کردن مال می دوند، زیان بار ترین افراد است و تلاش شان در این دنیا گم خواهد شد. این؛ یک رکن از عوامل حماسه های بزرگ تاریخ از جمله ششم بهمن آمل است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در تشریح دومین عامل موثر بر حماسه های بزرگ خاطرنشان کرد: رکن دوم جهاد است که به کرات در قرآن آمده و عموما با ایمان همراه شده است. برادران و خواهران! ما نباید فرصت های عمر را از دست بدهیم و باید به وعده های خداوند ایمان داشته باشیم. چه کار کنیم که سیئات خود را به حسنات تبدیل کنیم؟ خداوند می فرماید تنها کسانی که به خداوند ایمان آورده و با جان و مال خود در راه خدا جهاد کرده اند، مومنند. این شهیدانی که در حماسه بزرگ ششم بهمن آمل ، آن معامله بزرگ را با حق تعالی کرده اند، خداوند می فرماید اینها مومنان حقیقی اند.

آیت الله آملی لاریجانی در همین رابطه افزود: البته هم آنها که در این حماسه بزرگ شهید شدند فوز عظیم برده اند و هم آنها که با اخلاص که در آن صحنه حاضر شده و این پیروزی بزرگ را برای آمل و برای انقلاب اسلامی به یادگار گذاشته اند.

به گفته رئیس دستگاه قضا، عبرت تاریخی و بصیرت این است که همان ایمانی که موجب پیروزی شهدا در این شهر شد، امروزه همان نقطه مورد حمله دشمنان است.

تاثیرگزارترین کشورها در جهانیم

منتخب دو دوره انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری از مازندرانخطاب به جمعیت حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: گمان نکنید که دشمنان ما امروزه بیکار نشسته اند. آنها به درستی فهمیده اند که قدرت این جمهوری اسلامی به ایمان مردمش است. امروز به برکت شهدا و مجاهدان فی سبیل الله، ایران اسلامی مقتدرترین کشور در منطقه است. (تکبیر حضار)

آیت الله آملی لاریجانی در همین راستا افزود: به اذعان دوست و دشمن، جمهوری اسلامی یکی از تاثیرگزارترین کشورها در جهان است. در منطقه پرالتهاب پیرامون ما، امن ترین کشور ایران است. دشمن امروزه همین نقطه را در عالم سیاست، عالم فکر و نظر و در عالم فرهنگ و امور اجتماعی دست گذاشته و می خواهد ایمان مردم را بگیرد.

به گفته وی، ترویج سکولاریم در دانشگاه ها و رسانه ها و ترویج جدایی دین از سیاست و حکومت برای این است که قدرت ایمان را از جمهوری اسلامی بگیرند. کانال های ماهواره ای فارسی زبان میلیون ها دلار برای نفوذ به عمق خانه ها و به فساد کشاندن جوانان هزینه می کنند. جوانان ما باید به هوش باشند. چرا دشمن اینقدر هزینه می کند؟ باید بیدار و بهوش بود. آنها می خواهند اقتداری که یکروزه طومار دشمنان و منافقان را در این شهر در هم پیچید، این قدرت و اقتدار را از مردم و جوانان می خواهند بگیرند.

رئیس دستگاه قضا اشاره ای نیز به فتنه سال 88 داشت و گفت: میلیون ها دلاری که دشمنان برای حمایت از اهالی فتنه خرج کرده اندبیجهت نبوده است. می خواستند مردم را از نظام اسلامی جدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی را بشکنند.

وی افزود: جوانی که تا نیمه های شب پای برنامه های ماهواره می نشیند و لابد نماز صبحش نیز قضا می شود، دیگر نمی تواند جانش را در طبق اخلاص بگذارد. بهمین خاطر باید بهوش و هوشیار بود.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود به به سابقه علم و روحانیت در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: به یمن وجود علما و روحانیت و ستارگان این شهر، بحمدلله مردم آمل اهل ولایت و انقلابند. اینجا جا دارد که از قدما و سابقین بزرگ این شهر نیز یادی کنیم. مرحوم والد؛ میرزا هاشم آملی به اهل این دیار و خصوصا شهرستان آمل عشق می ورزید و آملی ها را بسیار دوست می داشت. ایشان با همه مشکلاتی که داشت، در خانه اش همیشه به روی مردم این شهر باز بود. در واقع این محبت متقابل بود. همچنین گوهرهایی که هم اکنون نیز هستند. اساتید عزیزم آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسن زاده آملی که نه فقط گوهری برای این شهر و کشور که گوهرهایی برای جهان اند. آثار پرمغز این بزرگان حاصل یک عمر جهاد و تقواست که هم تربیت فضلایی می کنند و هم نور افشانی برای اهل این دیار و برای جهانیان می کنند. بحمدلله این شهر راه الهی را طی می کند و ما نباید این نعمت را فراموش کنیم.

One thought on “می خواهند اقتدار نظام را بشکنند / مردم آمل اهل ولایت و انقلابند/ مردم آمل راه الهی را طی می کنند”
  1. حماسه باشکوه مردم آمل در ششم بهمن ماه سال 1360 و درگیری با اتحادیه کمونیست‌ها در جنگل، نه تنها برگ زرینی از سلسله افتخارات مردم منطقه‌ آمل و شمال به حساب می‌آید، بلکه فخر ملت ایران اسلامی است.
    در این روز تاریخی،مردم مؤمن، انقلابی و ولایت مدار شهر آمل حماسه عظیم و به یاد ماندنی در مقابله با تحرکات اتحادیه کمونیست‌های ایران آفریدند که برگ زرینی از عظمت و مقاومت مردان سرزمین علویان را رقم زد تا ششم بهمن ماه سال 1360 در تاریخ این کشور جاودانه شود. جاودانگی این حماسه به واسطه دمیده شدن روح اسلامی و انقلابی در سرتاسر آن است.

    دیگر علت جاودانگی این حماسه ی عظیم، آن است که سه عنوان پر افتخار با عبارت «مردم فداکار»،«شهر مومن» و «اهالی شریف آمل»را از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) دریافت کرده است. در تاریخ ششم بهمن ماه سال1360، مردم انقلابی آمل با مقاومت حماسی خود، حمله ی مهاجمین را سدنموده و به شکست کشاندند.

    آمل،تنها شهری است که با پرورش عالمان و مراجع تقلید بزرگ دینی،با افتخار آفرینی و تقدیم 40 شهید سرافراز،در حماسه اسلامی ششم بهمن ماه سال 1360، با عظمت و شایستگی ویژه ای در وصیت نامه ی سیاسی- الهی امام راحل(ره) جای گرفته و برای همیشه جاوید و زنده ماند.

    این شهر اکنون به خاطر برپایی سنگرهای مردمی دفاع در برابر مهاجمین به شهر« هزار سنگر» معروف است که به فرموده مقام معظم رهبری تعبیر ظاهری هزار سنگر از شهر آمل به دلیل سنگر بندی خیابان ها درحادثه ششم بهمن سال 60 است وتعبیر واقعی آن به معنای سنگر دلهاست که با این تعبیر به عدد هر انسان مومن و با انگبزه ای، سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.»

    بی‌تردید دلاورمردی‌ها و رشادت‌های مردم انقلابی آمل در حادثه جنگل سال 1360 درتاریخ ماندگاراست و می‌تواند برای نسل جوان و آینده ایران اسلامی الگو شود.
    اما نکته جالب در مراسم 6بهمن آمل امسال حضور نماینده مردم شریف آمل در مجلس شورای اسلامی پس از 3 دوره غیبت متوالی در این مراسم پرشکوه ملی در سالهای گذشته بوده است.
    ونکته جالبتر ناظر به این مطلب میباشد که در مراسمی که متعلق به مردم شریف وعزیز آمل وبالطبع نماینده مردم میباشد امام جمعه محترم در پشت تریبون به ایشان خیر مقدم میگوید و همچنین در فرصتی هم که برای استاندار دولت اعتدال به وجود آمده بود تا پشت تریبون برود وی نیز حضور نماینده مردم آمل را در این جلسه خیر مقدم عرض میکند.
    براستی ؟!
    حضور آقای یوسفیان در این مراسم بدلیل حضور آیت اله لاریجانی آملی رییس محترم قوه قضائیه بوده است ؟!!
    یا بدلیل حضور آیت اله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه در مازندران؟!
    ویا بدلیل نیاز به تبلیغات انتخاباتی در انتخابات پیش رو 7 اسفند؟!
    ویا شاید به خاطر خود حماسه 6 بهمن !
    بی شک به هر دلیلی که آقای یوسفیان در این جلسه حضور پیدا کردند آنقدر مهم بوده که به ایشان خیر مقدم گفته شده است ؟!
    واما این سوال در ذهن مردم آمل بی جواب باقی مانده است ؟
    با تشکر
    ابوالفضل بادپا از فعالین سیاسی و نماینده جمعیت فدائیان اسلام در شورای هماهنگی اصولگرایان شهرستان هزارسنگر آمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *