هـراز نـو: اخیرا جناب آقای عزت الله یوسفیان ملا نماینده شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یک سایت خبری  اظهار کرد: وجبی از حوزه استحفاظی آمل نرفته است و افرادی که می آیند در سایت ها مطالبی را عنوان می کنند از آن ها می خواهیم حتما سندی مبنی بر گفته هایشان ارائه دهند. گفته فرد یا مسئول آن منطقه ملاک نیست و مسئله الحاق مصوبه دولت یا مجلس را می خواهد.

این اظهارات عجیب جناب آقای یوسفیان ملا انسان را به یاد آن لطیفه معروف می اندازد، به شخصی خبردادند که خودرو شما را دزد برده است، با خونسردی پاسخ داد: ببرند وقتی سند و سوییچ آن دست من است میخواهند چه کار بکنند!

جای تعجب است که نماینده مردم شریف آمل به جای پیگیری حقوق از دست رفته مردم آمل باز مانند فرودگاه گاودشت بابل که تمامی مسوولان حاضر احداث آن را تکذیب کرده اند توپ را در زمین رسانه ها انداخته و از آنها سند طلب مینماید.

این خواسته آقای نماینده مانند این می ماند که شخصی منزلش آتش بگیرد و از آتش نشانی در خواست کمک نماید بعد اپراتور آتش نشانی پشت تلفن بگوید سند بیار که منزل شما آتش گرفته است.

لذا برای روشن شدن افکار عمومی و احیانا اگر جناب آقای نماینده باخبر نیستند که امامزاده هاشم از آمل جدا شده است (که این خود عذر بدتر از گناه میباشد) اسنادی را به شرح ذیل اعلام می نماییم.

  • مدیركل تقسیمات كشوری در گزارش خبری تلویزیونی با بیان اینكه وزارت کشور مالکیت این بقعه متبرکه را بر اساس اسناد و مدارک به استان تهران واگذار کرده است؛ گفت: سند مالکیت شش دانگ امامزاده هاشم و اراضی متصل به آن در حوزه ثبتی دماوند است. (خبرگزاری مهر: شناسهٔ خبر: 2581984 – یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ – ۱۰:۴۷)
  • تصویر زیر تابلو شورای اسلامی وشهرداری دماوند میباشد که در جاده هراز از طرف آمل به تهران قبل از امامزاده هاشم نصب شده است و تلاش جنابعالی در دوسال گذشته برای برداشتن یا جابجا کردن این تابلو بی تاثیر بوده است.
  • امامزاده هاشم
  •  یوسفیان ملا در گفتگو با پایگاه خبری هـراز نـو تاکید کرد با دستور صریح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان اوقاف باید هیات امنای امام زاده هاشم را از سوی اداره اوقاف لاریجان تا پایان اردیبهشت ماه 94 تشکیل دهد. در حالیکه چنین اتفاقی صورت نگرفت و تمامی اعضای هیات امنا بقعه امام زاده هاشم از سوی شهرستان دماوند بوده و مدیر این بقعه هم اخیرا مطالبی عنوان کرده است.280ed82e4386a177c7dbb210cf551015_L
  • اظهارات نماینده محترم آمل در این خصوص که داخل تونل فلزی تا 300 متری هر حادثه ای رخ دهد پرونده آن برای شهرستان آمل می آید که هیچ گاه تغییری ایجاد نشده است. براساس گزارش سایت نگاه نیوز وگفتگو با مسوول اداره کل شهرسازی استان تهران تکذیب شده است.
    7a8c5a071ba2ebf7ef7baae38fec3a1f_L

حالا که امام زاده هاشم از آمل جدا شده است باید چه کنیم  آیا باید دنبال مقصر بگردیم و فقط انگشت اتهام را به سوی نماینده مردم آمل نشانه بگیریم  مطمئنا سایر مسوولان مازندران نیز به اندازه عزت الله یوسفیان ملا مقصرند از همه مسوولان استان و نماینده محترم شهرستان آمل انتظار میرود با ارایه این اسناد برای حفظ حقوق مردم شریف مازندران و آمل و اثبات اینکه هنوز قدرت دفاع از منافع شهر را دارند چهار نکته و راهکار ساده اما روشن و کارساز به شرح ذیل را ارایه می دهیم امید که توان انجام آنرا داشته باشند.

1) دستورفرمایید تابلو “به دماوند خوش آمدید ” نرسیده به امامزاده هاشم که در جغرافیای شهرستان آمل قرار دارد برداشته شود.

2) اعضای هیات امنای امامزاده هاشم هرچه سریعتر برکنار شده و اعضای جدید از استان مازندران وشهرستان آمل انتخاب شوند.

3) در آمد نذورات امامزاده هاشم با مدیریت اوقاف مازندران و آمل هزینه شود.

4) مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور سریعا در شبکه سراسری ، برخلاف مصاحبه تلویزیونی گذشته خود اعلام نماید براساس ادعای جناب عالی امام زاده هاشم از آمل جدا نشده است و جزو جغرافیای آمل میباشد.

4 thoughts on “جدایی امام زاده هاشم از آمل / چهار سند و چهار راهکار ساده   ”
  1. باسلام
    باز شما املیها توهم زدید؟
    بابا کار تمام شده

  2. هفت شهر عشق را عطار گشت/ ماهنوز اندر خم یک کوچه ایم گوسفند را قربانی کردندو گوشت را بریدند کباب کردند و خوردند شاخ ودم را فروختند ما داریم دنبال رد گوسفند میگردیم . داستان میان کاله و امامزاده هاشم و… نشان از بی توجهی استانداری ئنمایندگان محترم مازندرانی دارد اول شهر امل را در دوره های قبل تکه پاره کردند و بعد برای استان همین اتفاق افتاد . چقدر خوب بود که هر واقعه را قبل از وقوع جلوگیری میکردیم که گفته اند پیشگیرب بهتر از درمان است و دست ما کوتاه و دست روزگار بلند اما با تاریخ و اصالت ورسالت اقوام هیچ نتوان کرد انچه دلیل بر سکوت میشود مقام ایران دوستی و اسلام پرستی است وگرنه اوراق جوری دیگری چیدمان داشت. زبان ها گستاخ تر میشد وامیداست که نماینده منتخب بعدی نسبت به وقایع اگاه باشد وجلو حوداث از این نوع بموقع واکنش نشان دهد ودر حفظ ارزش تاریخی امل و مازندران با دیگر نمایندگان استان تاملی خردمندانه را پایه ریزی نماید.

  3. نمی دانم دوستان چرا ناراحت می شوند؟
    ناراحتی ندارد! هر چه شهر ما کوچکتر و کوچکتر، مدیریت شهر بهتر و مناسب تر.
    نباید ذرّه ای نگرانی به دل راه داد! زیرا صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
    حتما دولتمردان نکاتی را در ذهن دارند که صلاح نیست مردم آمل از آن اطلاع داشته باشند! احتمالاً کوچک شدن شهر به صلاح ما می باشد و ما خبر نداریم!
    چرا نگران می شویم؟
    اصلا بنده پیشنهاد می کنم برای خوش خدمتی و اینکه به مذاق دوستان پایتخت نشین خوش بیاید، بخش لاریجان را کادو پیچ نموده و طی یک مراسم رسمی به استان تهران هدیه کنیم، البته پیش از آنکه تهرانی های عزیز به زحمت بیافتند از اینکه چه طرحی را برای الحاق لاریجان به تهران ارائه کنند.
    یا اینکه
    با توجه به احداث مترو آمل – تهران در سال های نزدیک و اینکه زمان مسافرت به حداقل زمان ممکن یعنی حدود بیست دقیقه خواهد رسید، پیشنهاد می کنم شهر آمل را به استان تهران پیشنهاد کنیم، زیرا تهرانی ها از آب مازندرانی ها که می خورند ( استفاده از آب سد لار برای مصرف تهرانی های نورچشمی) یعنی سد لار را مال خود می دانند، امام زاده هاشم را هم که گرفته اند، مترو هم که به زودی افتتاح خواهد شد، پس بهتر است آمل را به پایتخت بدهیم، که در آن صورت چند مزیت بسیار بزرگ برای ما خواهد داشت که به تعدادی از مهمترین آنها اشاره می کنم:
    1- تعداد نمایندگان ما از یک نفر به سی نفر افزایش پیدا خواهد کرد.
    2- با توجه به افزایش تعداد نمایندگان، بودجه ی شهر نیز سی برابر خواهد شد.
    3- همشهریان عزیز جزو پایتخت نشینان کشور محسوب شده و می توانند خود را تهرانی بنامند.
    4-…
    البته موارد متعدد دیگری را هم می توان به این نکات مثبت اضافه نمود.
    با این احتساب از مسئولین استان، خصوصا نماینده عزیز، خدوم، مردمی و متعهد شهرمان عاجزانه تقاضا دارم تا با بررسی پیشنهاد مطرح شده و تلاش های خستگی ناپذیر که از ایشان سراغ داریم، پیگیری های مستمر خود را در تحقق و عملیاتی شدن این پیشنهاد، که نقطه عطفی در تاریخ آمل را خواهد بود را به نام خود رقم زده و بر ما منت نهاده تا پسوندی تهرانی در شناسنامه ی ما ثبت شود.
    البته این مهم دست یاری همگان را می طلبد که امیدوارم با تحقق این موضوع از آملی بودن رها شده و ما را تهرانی خطاب کنند مثلا می گویند … خسروی تهرانی، یوسفیان تهرانی، نصیری تهرانی، رضوی تهرانی، حسنی تهرانی، به جای کاظمی دینان می گویند کاظمی تهرانی و … .
    خیلی کلاس دارد نه؟
    والسلام
    مهدی@

  4. قله دماوند را نیز به آن اضافه کن . در تمام کتابهایی که عکس دماوند چاپ شده و به انگلیسی ترجمه شده نام دماوند به تهران داده شده حتی زده بود . قله دماوند، پلور، تهران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    هیچ کتاب و سایتی دماوند را به نام آمل نمیشناسد . البته این مشکل در شناساندن مفاخر را نیز داریم. مثل استاد بنان تهرانیییییییییی!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *