هـراز نـو: تام انگشتی یا تام بندانگشتی یک داستان فلکلور انگلیسی است . داستان عامیانه بند انگشتی ماجراهای پسری است . در زمان شاه آرتور کشاورزی بود که آرزویی نداشت مگر این که پسری داشته باشد حتی اگر این پسر از انگشت شست او بزرگتر نباشد. کشاورز زنش را نزد مرلین فرستاد و با جادوی مرلین آنها ظرف سه ماه صاحب پسری کوچکی شدند.
خلاصه ماجراهای تام که به بزرگی انگشت شست پدرش است از بلعیده شدن توسط گاو شروع شده و با در افتادن با غولها و دوستی با شاه آرتور ادامه می یابد.
تام در تمام ماجراهایش بخاطر کوتوله بودنش مجبور بود داد و فریاد راه بیندازد تا متوجه حضورش شوند و پس از اینکه متوجه شدن صدایش چون دیده نمی شد همیشه دیگران را دچار درد سر های موهوم پنداری می کرد و مجبور بودند یا پرتش کنند یا فرار را بر قرار ترجیح دهند . مثلا روزی تام را گاو در میان علف هایش خورد که با خوراندن مسهل به گاو او را نجات دادند. روز دیگری با پدرش به مزرعه رفت و هنگامی که مشغول باز با مترسک بود کلاغی او را با خود برده و در خانه غولی انداخت. غول تام را می‌خورد اما بالا آورده و تام را به دریا پرت می‌کند. این بار پرنده‌ای که عاقبت خود برای شام شاه آرتور شکار می‌شود او را می‌خورد و ماجراهای تام پس از آن در دربار شاه آرتور ادامه می‌یابد.

زد و بند های سیاسی 
حال ماجرا آفرینی های کوتو له های سیاسی شهرمان در هنگامه انتخابات دهم شبیه افسانه تام بند انگشتی هست . با این که بیش از یک دهه نبض شهر در دست شان می تپیدو گاه به شماره می افتاد  و با شاه آرتورهای شهری دوستی داشتند و هیچ ماجرایی را بدون درد سر به انجام نمی رساندند و هربار که درد سرهای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی می آفریدند مجبور بودند با مسهل های زد و بندهای سیاسی و غوغا سالاری و یا با بذل و بخشش های  خانسالار شهری و قبیله ایی و منطقه ایی کاری کنند که این تام بند انگشتی کوتوله سیاسی ما دیده بشود .

بند انگشتی دیگر همبازی ندارد 

اما این بار این “تام کوتوله سیاسی” ما در بحبوحه انتخابات دهم می خواهد قاعده رقابت و سلامت انتخابات را بهم بزند و فضای اعتماد مردمی به نامزد هایی  که آمده اند در کنار مردم شهرشان خدمت کند را با نشر اکاذیب و توهمات ناقص خویش از بازی بدر کند تا خودش دیده شود . مانند روزی که تام بند انگشتی ظرف های مادرش را در اشعه خورشید می‌آویزد اما وقتی بقیه پسرها از او تقلید می‌کنند همه ظرفهایشان می‌شکند و آنها دیگر با تام بازی نمی‌کنند.

پرونده سازی برای قطب انتخابات آمل 

ایجاد ابهام و غبار آلود کردن فضا علیه  سید عبدالله حسینی آملی مشاور معاونت حقوقی رییس جمهور  نشان می دهد که چقدر بند انگشتی ها پس از اعلام رسمی کاندیداتوری دکترحسینی برای حوزه انتخابیه آمل احساس خطر کرده اند اگر چه پاسخ به این ابهامات زیاد مشکل نیست و بر چسب های حذف قطب اصلی انتخابات آمل  یا بدنام کردنش در رقابت انتخابات آنقدر ناچسب است که با کوچکترین نسیم رسانه ای  کنده می شود.

 برای اثبات لق و لغو بودن این ماجرا سازی تنها کافی است پرسیده شود ؛

1- در صورت صحت این ادعا پوشالی و سیاسی نبودنش رویداهای مجرمانه در چه زمانی اتفاق افتاده است ؟ آیا این سند سازی و غصب اموال عمومی و منابع طبیعی دور از نگاه حساس و ریز بین جناب یوسفیان ملا با سابقه ی  عضویت در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و …  به اسناد رسمی تبدیل شده است ؟؟

2- آیا اعلان و نامبردن یک شخصیت حقیقی و حقوقی در سطح یکی از عالی ترین مقامات دیپلماتیک و نهاد ریاست جمهوری به اتهامات کذایی  و زد و بند دولتی از جانب این کوتوله های سیاسی و بند انگشتی جز این است که از ناحیه دکتر عبدالله حسینی احساس خطر می کنند؟

3-  اتهام وارد کنندگان نمی دانند اینبار  به عرصه سیمرغ وارد شده اند و  باید بدانند  دکتر حسینی  مانند برخی از مدیران محلی و استانی ضعیف و کوته قامت نیست که عقبه سیاسی و اجتماعی نداشته باشد، از بد حادثه  کوتوله های سیاسی ، شاید  در حال حاضر  کسی را به قامت و نفوذ  سیاسی و اجتماعی  دکتر حسینی در مازندران نداشته باشیم که بتواند به  این بازی های  کثیف سیاسی برای همیشه  خاتمه بخشد ، بازیی که شروع کنندگانش معلوم اند اما پایانش با کس دیگر و جای دیگری است .

هـراز نـو خود را ملزم می داند به عنوان یک رسانه مستقل رسالت رسانه ایی و الزامات رعایت حقوق شهروندی در آینده بسیار نزدیک با مدرک و مستندات لازم به کالبد شکافی این ادعا بپردازد .

5 thoughts on “انتخابات دهم و بند انگشتی های کوتوله ی سیاسی”
  1. یاوه سرایی های این کوتوله های سیاسی بر علیه سید بزرگوار ما دلیل احساس خطر کردن از جانب این سید بوده و نشان از آن دارد که دشمنان پیشرفت شهر ما چقدر جاهل و احمق هستند…………..

  2. جناب سردبیر محترم؛
    بنده با انتخاب مجدد آقای یوسفیان به عنوان نماینده شهرم، کاملا مخالفم، اما این دلیل نمی شود که به ایشان توهین کنم.
    شما هم که تا دیروز به عنوان طرفدار پرو پا قرص ایشان بودید و این طرفداری همه جانبه ی شما از ایشان بر کسی پوشیده نیست.
    اما چه شده که امروز در صف مخالفان ایشان قرار گرفته اید؟ امیدوارم پاسخ شما را بخوانم.
    ولی اینکه در فضای انتخاباتی بخواهیم به دیگر نامزدها توهین کنیم، واقعا این کار درست نیست و یقین دارم که شما هم به این امر اذعان دارید و با نظر بنده موافقید.
    به همین دلیل از شما می خواهم فقط به تبیین برنامه های نامزدها بپردازید تا مبادا با طرفداری تمام قد از یک نامزد، اشتباه قبل خود را تکرار کنید .
    والسلام
    با احترام
    مهدی@
    ——————
    سلام
    ظاهرا شما متن را دقیق نخوانده اید توصیه میکنیم دوباره بخوانید توهینی به جناب آقای یوسفیان نشده است .
    این که فرضا از کسی یا مسوولی حمایت کردیم (به قول شما همه جانبه) نافی این نمیشود که روزی انتقاد نکنیم .
    هراز نو از هر مسوولی که برای آبادانی ایران اسلامی و دیار ما تلاش کند همه جانبه حمایت میکند اگرهم روزی اشتباه کرد آنرا متذکر می شود .
    ما در صف مخالفان کسی نیستیم ، به برخی از اقدامات انتقاد داریم واتفاقا الان فرصت پاسخ گویی است ونمایندگان محترم باید پاسخ گوی عملکرد خود باشند .

    در موضوع انتخابات یک رسالت داریم که پیام همه نامزدها را به سمع ونظر مخاطبان مان برسانیم در این راه هم تا کنون کوتاهی نکرده ایم از همه چهره های مطرح خبر و عکس و گزارش کار کرده ایم وکار خواهیم کرد .
    رسالت دیگری داریم که براساس اطلاعات و دانش خود که براساس فعالیت های گسترده خبری است ، گزینه ای را به مخاطب معرفی کنیم ودر هر دوره علاوه بر انتشار خبرهمه نامزد ها گزینه یا گزینه هایی را که از نظر خودمان میتواند بهتر برای مردم خدمت گذاری نماید را نیز بیشتر به مردم معرفی مینماییم ولی در نهایت این مردم هستند که تصمیم میگیرند ما هم به رسالت خود عمل کرده ایم .
    هرکسی از سوی مردم برگزیده شود با احترام دوباره به آرا مردم، تمام قد از نماینده مردم دفاع خواهیم کرد جایی هم که احساس کنیم که بر عملکردنماینده و یا مسوولی نقد اساسی وارد است مطرح مینماییم ، شما میتوانید به آرشیو هراز نیوز مراجعه کنید در طول چهار سال نمایندگی جناب آقای یوسفیان چندین مورد نقد های اساسی به ایشان وارد کردیم اما چون رویکرد ما بر اساس توضیحات مذکور حمایت بوده است شاید به نظر مبارک شما نرسیده باشد .
    موفق باشید

  3. هنوز انتخابات نشده، شمشیر کشی و قمه کشی های سیاسی طرفین شروع شده!

  4. جناب آقای سردبیر باسلام
    با عرض پوزش باید یاد آوری کنم رای من آگر چه مخفی است
    1- اما رای حضرات با دفاع تمام قدی گه کردید معلوم است
    2- شما فقط طرفدار جناب آقای حسینی هستید من کاندید دیگری را د سایت شما ندیده ام
    3-کجا سابقه عمرانی وساخت وساز یا نمایندگی آقای حسینی را رصد کردید مدافع ایشان شده اید
    4- ایشان در حال حاضر مشاور دوم است وشاید ریاست جمهور بیشاز چند ده مشاور داشته باشد
    5- در ضمن نقد کردن بسیار خوب است ولی متذکر شدن در حد شمانیست چون شما در یک دولت ویا یک قوه واداره نیستید

  5. با سلام و احترام به مدیران سایت هراز نیوز
    ابتدا باید عرض کنم، من از مخالفان پروپاقرص آقای یوسفیان هستم البته بنا به دلایلی…
    برادرانه از شما خواهش میکنم مواری مثل نوشته های اقای سالار پارسا که شامل بیان صریح توهین و فحش است در کامنت های خود قرار ندهید .
    اگر اینگونه باشد چون کاندیدای مورد نظر ما آقای حسینی نیست ، پس بیاییم و هرچه ناسزا هست به ایشان بگوییم .
    اینطور بیان دیدگاه کردن ها زیبنده ذهن مردم آمل نیست وانشالله هم نخواهد بود …
    همه تلاش ما باید برای انتخاب فردی اصلح و اصیل و خدمتگذار باشد و کسی که حتی با نگاه کوچک به گذشته اش می شود فهمید که با مردم صادق است و کرسی نمایندگی مجلس نمی تواند فکرش و هدفش را تغییر دهد، همانطور که گذشتگانش را تغییر نداده است ..
    اینکه کسی خودش را در جبهه دولتی بداند که خود آن دولت هنوز دست آورد عملی خاصی برای مردم نداشته و جای بسیار انتقاد دارد که هنر نیست .
    مگر اینکه بخواهد از پتانسیل و امکانات دولت برای انتخابات استفاده کند و لاغیر ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *