هـراز نـو: هراز نو در راستای رسالت خبری و بالابردن  مشارکت پرشور مردم عزیز در انتخابات  پیش رو در هفتم اسفند ماه از فعالان اجتماعی و سیاسی خواسته تا نظرات خود را در خصوص شاخص های یک نماینده اصلح بیان کنند ،بنا داریم در هر نوبت بخشی از این نظرات را منتشر نماییم در ادامه نظر دو  فعال سیاسی اجتماعی را می خوانیم

علی اکبریان فرماندار اسبق آمل :

یک نماینده از دو منظر مورد مورد بررسی قرار میگیرد. 1-ویژگهای خاص. 2-ویژگیهای عام. ویژگیهای خاص از نگاه امام امت شهید مدرس را به عنوان یک نماینده ممتازواسوه فضیلت وکمال وتدبیر وسیاست در دیانت یاد فرمودندو همچنین یک نماینده خوب باید قناعت وساده زیست-عفو واغماض -اجتناب از کینه ورزی -شهامت وشجاعت -مناعت طبع وعزت نفس-اخلاصوقانون مداری -التزام عملی به اسلام .

ویژگی عام: داشتن یک سری از تجربیات ارزشمند نظیر آشنایی دقیق از نیاز های حوزه انتخابیه-باتوجه به اینکه در تعریف برنامه ریزی آوردن که برنامه ریزی عبارتند از کاری عاقلانه، آگاهانه،عادلانه، هدفمندوزمان محور داشتن برنامه مدون منطبق بر نیاز جامعه-سابقه کاری مدیریتی در زمینه های مختلف-قانون گذاری، نظارت بر حسن اجرای قانون و آشنایی از مشکلات وآسیب ها وشناخت ارز نیاز های واقعی حوزه انتخابیه. ودر پایان استقلال خواهی وبیگانه ستیزی مثال اختلاف شهید مدرس بارضاخان برسر کلاه وعمامه واین قبیل مسائل جزیی -مثل نظام اجباری نبود مخالفت ش با سیاست های پلید انگلیسی که رضا خان مجری مقاصد استعماری آن بود می باشد.

حسن شاهنوری مدیر اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی : 

 ۱-تعقل گرایی اعتدال گرایی ، عدالت خواهی ،دانایی و کرامت نفس و مناعت طبع ۲-مشورت بانخبگان در تصمیم گیری های کلان و مهم ۳-روحیه صداقت و صراحت درعین پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی درگفتار و رفتار ۴-قدرت نفوذ کلام،مقبولیت در سطوح عام و خاص ۵-برنامه محور ۶-داشتن توان و اراده قوی نظارت بر حسن اجرای قانون ‏۷-حق جویی وشجاعت حق گویی و اتخاذ مواضع شفاف ۸-حسن سوابق وپیشینه پاک اقتصادی،اجتماعی و…. ۹-سوابق موفق مدیریتی و …_ ۱۰-اعتقاد و الترام عملی به تفکیک قوا و تمرکز بر حوزه تقنین ونظارت بر حسن اجرای قانون مبتنی بر ساز و کار قانونی ۱۱-قدرت تعامل وهمگرایی با مسولان شهرستانی و استانی در حل مسایل منطقه ‏۱۲-و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *