هراز نیوز -سید هادی مصطفوی -سی سال پیش گروهی کمونیست و مزدور در داخل جنگل های اطراف این شهر کمین نمودند و با وحدتی نانوشته که بین خود و هم پیمانانشان به وجود آورده بودند رو به سوی خیابان ها و معابر اصلی این شهرِ شریف آوردند و خواستند تا به خیال خود کمی بر اوضاع شهر مسلط شوند… پس شد آنچه دیدیم و شنیدیم.

 

دستشان درد نکند؛ شهدای حماسه ی ششم بهمن سال شصت آمل را می گویم… تا دیدند به شهرشان یورش آوردند، تا دیدند به ناموسشان تعدی شده است، تا دیدند سلامت نظامشان توسط چند جوجه کمونیست مورد تهدید واقع شده است، یکی درسش را رها کرد، دیگری کسب و کارش را، آن یکی هم همسرش را و یکی دیگر هم فرزندش را… خلاصه تمام زندگی شان را رها کردند و بی درنگ شتافتند تا پشت یکی از هزار سنگرِ بنا شده در این شهر سنگر بگیرند که اینجا شروع عروج و ترقی و رفعت آنان بود و بنا به فرمایش فرزانه ی شهرمان جوادی آملی عزیز، تجلی غیرت دینی ایشان بود؛ و البته زوال و عقب نشینی مزدوران…

 

اما ظاهراً کمی محاسبات و پیش بینی هایمان اشتباه بوده است. چرا که دشمن هیچ گاه در این سی سال دست از حمله و ضربه زدن به وطن ما برنداشته است و دائم در حال تهاجم به مرزهای خطه ی ما است، اما نه مرزهای جغرافیایی و نه حملات نظامی که سی سال پیش چهل انسان شریف و ساده زیست و انقلابی مان را به خیل شهدا ملحق گرداند، بلکه پس از آن و پس از شکست مفتضحانه ی دشمنان در جنگ تحمیلی، برآیند هم اندیشی های اتاق فکر دشمن صبغه ی فرهنگی و اعتقادی به خودش گرفت تا بلکه مرزهای فرهنگی و اعتقادی ما را مورد تهاجم خویش قرار دهند و دیدیم که در این عرصه روز به روز منسجم تر و قدرتمندتر می شوند که گویا این شتاب فزاینده در حرکت دشمن به سمت نابودی اعتقادات جوانان ما به چشم بعضی ها نمی آید.

 

دیشب1 در مراسم گرامی داشتِ شهدای ششم بهمن آمل، جناب وزیر فرهنگ گله می کرد از عدم تولید آثار تلوزیونی و سینمایی در خصوص حماسه ی مردم آمل! حسینی گفت: متأسفانه در طول سی سال پس از این حماسه ی بزرگ، برای حفظ و نگهداری آن، هنرمندان و اهالی سینما کوتاهی کردند و حتی یک فیلم سینمایی با موضوعیت این حماسه ساخته نشده است. تا این را گفت به یاد جمله ی حاتمی کیا افتادم که گفته بود برای فراهم کردن یک جعبه ی مهمات باید کلی به این طرف و آن طرف بدوم تا بلکه… حالا جناب وزیر از که و چه گله مند می باشد؟ خدا می داند!

 

البته جناب وزیر! اگر من و شما و برخی مسئولین فرهنگی کارمان را خوب انجام نداده ایم و کاهلی کرده ایم، به خوبی پیدا است که دشمن کارش را به درستی انجام داده و می دهد؛ ما اگر راه سقا علیزاده ها را ادامه ندادیم، صاحبان و متولیان رسانه هایی که دین و ایمانِ جوانان ما را در همین دانشگاه های ما و سینماهای ما و رسانه ی ما به غارت می برند، راه آن جوجه جنگلی ها را ادامه داده اند و اکنون نه در حومه ی شهر ما که در داخل خانواده های ما و در دل جوانان ما حضور پیدا کرده اند و برای خود مُرغ و خروسی بالغ شده اند!

 

راستی شما مسئولین و متولیان فرهنگ آمل! سری به آمارهایتان بزنید و به من بگویید هم اینک چند سنگر برای داخل نشدن غارتگران فرهنگی و یاران تهاجم نرم دشمن به داخل این شهر وجود دارد؟ می دانید که آن جهاد، جهاد اصغر بود و جهاد امروز را مقتدای ما جهاد اکبر نام نهاد؛ پس باید سرعت ساختن سنگرها را افزایش دهیم. آخر وقتی از برخی کوچه ها و خیابان های این شهر می گذریم دیگر بوی شش بهمن سال شصت را نمی دهند! می بینیم که BBC و من و تو و فارسی وان رفته رفته تبدیل به جانشین رسانه ی ملی ما می شوند، رسانه هایی که از جوانان ما می خواهند همه سیمین شوند و در جای دیگر راه گلشیفته را ادامه دهند! اما ما برای مقابله با این تهاجم نرم دشمن چه کرده ایم؟ پیر ما گفته بود که مساجد سنگر است و آنها را پُر کنید؛ اما وقت اذان خیلی از سنگرهای ما کم جمعیت است! آنهایی هم که در داخل سنگرها هستند منتظر نیروهای جدید و جوان ترند که راهشان را شماها باید هموار کنید.

 

عزیزانم! طرح ها و برنامه های خود را به روز نمایید، دشمن در همین نزدیکی ها است. باید بیشتر از گذشته به فکر باشید؛ داریم به زمان تخم گزاری آن مرغ و خروس ها نزدیک می شویم.

 

( در مقابل اين جبهه ى دشمن، احساس حضور، احساس مسئوليت براى حضور، وظيفه ى همه است. وظيفه ى مسئولان، كار كردن، وقت را مغتنم شمردن براى خدمت، خدمت دادن به مردم، هر لحظه اى را، هر ساعتى را مغتنم شمردن براى كار، كه گره ها را باز كنند، مشكلات را برطرف كنند؛ و وظيفه ى عمومى مردم در قبال مسئولين، اعتماد، همراهى، پشتيبانى و كمك است. اگر كسى نظرى دارد براى كمك، نظر بدهد؛ اگر كسى يك وقت اعتراضى دارد، اعتراض هم اشكالى ندارد، ولى اعتراض بايد مقابله نباشد؛ همراهى باشد، مثل دو همسنگر كه در يك سنگر نشسته‌اند، ممكن است اين به آن اعتراض كند كه چرا پايت را دراز كردى يا چرا خوابت برد؟ اينها رو به روى هم قرار نمي گيرند.)2

 

1: شامگاه چهارشنبه پنجم بهمن

 

2: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم مازندران – ششم بهمن 1388