آیت الله جوادی آملی:
ایران هرگز به کسی اجازه تجاوز به قلمرو خود را نمی‌دهد

در پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی آمده است: وقتی هویت اصلی ایران به او برگشت هرگز اجازه نمی‌دهد دیگر کشورها به قلمرو او راه پیدا کرده و دست به تجاوز بزنند.

سی‌امین سالگرد شهدای حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن سال 60 و یادواره شهدای ترور مازندران شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای نماز جمعه قدس این شهرستان با شرکت پرشور مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور برگزار شد.
در این مراسم پیام تصویری آیت‌الله عبدالله جوادی آملی مرجع عالیقدر جهان اسلام و مفسر کبیر قرآن کریم به صورت تصویری پخش شد.
آیت الله جوادی آملی در پیام خود آورده‌ است: خداوند بزرگ و متعال سعی و تلاش همه برگزارکنندگان این یادواره بزرگ و همه خدمتگذاران به اسلام و مسلمین را شامل لطف و عنایات خود گرداند.
وی در این پیام تصریح کرد: از ذات اقدس الله تعالی روح را برای همه شهدا از صدر اسلام، شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و شهدای ششم بهمن آمل مسالت می‌کنم و امیدوارم ارواح تابناک این شهدا با شهدای صدر اسلام و شهدای کربلا محشور شود.
این مرجع عالیقدر جهان اسلام در بخش دیگر پیام خود آورده‌ است: غیرت دینی انگیزه اصلی شهدای ما بود این مسئله مهم از سه عنصر محوری تشکیل شده است.
وی ادامه داد: اول شناخت هویت خود، دوم اجازه ورود ندادن به حریم خود و سوم وارد نشدن به حریم دیگری.
این عالم بزرگ جهان اسلام ادامه داد: چون غیرت دینی که از برجسته‌ترین فضایل اخلاقی و نفسانی در انسان است به معنی از غیر جدایی است که غیرجدایی دو جبهه روشن دارد بیگانه را به حریم خود راه ندادن و خود نیز به حریم دیگران وارد نشدن.
جوادی آملی یادآور شد: اگر کسی هویت خود را شناخت قلمرو و هستی خود را می‌شناسد و محدوده دیگران را ارزیابی می‌کند و نه از حریم خود خارج می‌شود و نه اجازه می‌دهد کسی به حریم او وارد شود.
مفسر کبیر قرآن کریم با اعلام اینکه دین‌شناسی به برکت احکام قرآن و عترت نصیب امت اسلامی شد، گفت: امام امت، مراجع تقلید، روحانیت، علما و فرهیختگان جامعه اسلامی همه تلاش و کوشش کردند تا هویت اصلی مسلمانان را به او برگردانند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی هویت اصلی ایران به او برگشت هرگز اجازه نمی‌دهد کسی با زور وارد قلمرو اسلام شده و دیگر کشورها به قلمرو او راه پیدا کرده و دست به تجاوز بزنند.
این مرجع تقلید عالم تشییع افزود: اصل مطلب درک هویت است، وقتی هویت مشخص شد آن‌گاه خصلت‌های بارز نفسانی ایجاد می‌شوند.
وی درباره مقام و جایگاه والای شهدا در پیام خود آورده است: کسی که با خدا معامله کرد بها را خداوند نقد عطا می‌کند و انسانی که با خدا تعهد کرد نظیر شهدای ششم بهمن حماسه اسلامی سال 1360 آمل، صبر، بردباری، شکیبایی و حلم را از خداوند سبحان دریافت می‌کند و جان دادن و جنگیدن برای آنها آسان بوده و در برابر بیگانگان مسلح و آماده شدن برای آنها آسان است زیرا با خداوند معامله کردند.
جوادی آملی با اشاره به حماسه اسلامی ششم بهمن یادآور شد: در جریان ششم بهمن سال 60 که بیگانگان به آمل حمله کردند 40 جوان در ظرف 10 ساعت به اندازه هر یک ربع ساعت یک جوان جان خود را فدای اسلام، قرآن و عترت کردند تا کشور و نظام اسلامی از آفت مصون بماند.
وی اضافه کرد: آنچه که از اجر و پاداش شهدا خواندیم و در کتاب‌ها یافتیم این است که برای شهدا مقامی بسیار بلند است و بیش از آن نمی‌دانیم که به آنها چه خوشی می‌گذرد که فقط خداوند و شهدا می‌دانند.
جوادی آملی با اشاره به درس‌آموزی مردم و جوانان از شهدای ششم بهمن یادآور شد: جوانان و مردم ما بدانند اگر چه می‌دانند که یک رفعت درجه داریم و صعود مرتبه و یک صعود کاذب، برای رفعت درجه باید با سختی زیاد به قله بلند و رفیع آن صعود کرد و در این راه شهدا از الگوهای بارز هستند.
جوادی آملی در پایان تصریح کرد: خداوند سبحان همه مسئولان، مدافعان و همه مجاهدان راستین در راه قرآن و عترت را از سعادت برخوردار فرمایند و ارواح شهدا عموما و شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن ماه سال 1360 را به ویژه با شهدای صدر اسلام محشور کند.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *