هـرازنـو: پس از انتخاب مدرسه پیشتازان کامپیوتر ایران شعبه آمل  به عنوان بهترین مدرسه هوشمند در استان مازندران خبرنگار هراز نو سری به این دبستان زده تا دلیل کسب این رتبه رو بین مدارس هوشمند مازندران، جویا شود  به همین دلیل از مدیر مدرسه  خواستیم  تا درباره موفقیت اخیر این مدرسه دخترانه توضیحاتی بدهند .

مهسا کربلایی اکبری مدیر پیشتازان ایران شعبه آمل درباره این مقام گفت: این مدرسه در سال 1388 در شهرستان آمل به عنوان اولین مدرسه هوشمند شروع به کار کرد. در اوایل تاسیس این دبستان ما با مشکل زیادی روبرو بودیم چون هنوز مردم آشنایی از مدارس هوشمند نداشتند، اما با کمک آموزش و پرورش، معلمان و دانش آموزان تونستیم مدرسه هوشمند رو به مردم معرفی کنیم.

در حال دیدن تصاویری از کلاس ها و فعالیت های این مدرسه بودم که تخته های هوشمند کلاس ها و وجود تبلت دانش آموزی در کلاس درس دانش آموزان برایم جالب بود و از مدیر خواستم تا درباره کلاس های هوشمند و این تبلت ها توضیحی بدهد.

مهسا کربلایی اکبری در پاسخ به سوال من گفت: ما در سال تحصیلی قبل از کتاب ها و تخته های هوشمند استفاده می کردیم اما در سال تحصیلی جدید از تبلت ها استفاده کردیم و واقعا نتیجه خوبی نیز گرفتیم. این تبلت ها باعث شده تا ارتباط ما با دانش آموز و مخصوصا اولیا خیلی بیشتر شود و دانش آموز نیز خیلی مشتاق به درس شود.

  • مزیت های این تبلت چیست؟

مهم ترین عمل تبلت دانش آموزی این است که تمامی کتب درسی به صورت فشرده در آن قرار دارد و نیازی به حمل و نقل کتاب های سنگین توسط دانش آموز نیست. و اما قابلیت های مهم دیگر این تبلت عبارت است از:

  • ثبت گزارش روزانه دانش آموز توسط معلم برای والدین
  • وجود نرم افزار های آموزشی جالب برای دانش آموزان
  • برگزاری آزمون های آنلاین
  • ورود و خروج دانش آموز
  • و آموزش بهتر و راحت تر توسط معلمین

اما از عملکرد های هوشمند دیگه سوال کردیم و در پاسخ به وجود کارت شناسایی برای هر دانش آموز گفتند و اشاره کردند این کارت برای ورود و خروج دانش آموز استفاده می شود به گونه ای که هنگام ورود کارت را بر روی اسکن دستگاه قرار می دهند و حضر دانش آموز ثبت شده و پیغامی برای والدین دانش آموز ارسال می شود تا از زمان ورود و خروج فرزند خود آگاه باشند و قابلیت مهم دیگر این دستگاه خرید دانش آموزان از بوفه مدرسه هست والدین این کارت ها رو شارژ کرده و دانش آموزان نیز از بوفه این مدرسه خرید می کنند و به جای ارائه پول نقد از شارژ کارت آنها کم می شود.

بعد از گفت و گو درباره کلاس ها از مکان هایی مثل آزمایشگاه مجهز، کتابخانه آنلاین، کلاس های خلاقیت و دیگر بخش های مدرسه دیدن کردم که به نظر خودم تمامی امکانات مورد نیاز برای یک مدرسه خوب رو داشت. از مدیر آموزشگاه از کلاس های ورزشی سوال کردم، مدیر دبستان گفت: ما در کلاس های ورزشی به دانش آموزان پیش دبستانی شطرنج و بقیه دانش آموزان اسکواش رو آموزش می دیم و دلیل اصلی که این ورزش رو انتخاب کردیم استفاده از فکر در این ورزش است، این ورزش در کنار هیجان زیاد نیاز به فکر کردن و تمرکز حواس داره که باعث افزایش کارایی دانش آموز در درس هم میشه. پنج نفر از دانش آموزان در این سال تحصیلی وارد مسابقات شدند و توانستند رتبه های خوبی رو بدست بیاورند.

  • معلمان این مرکز چگونه انتخاب می شوند؟

در ابتدا مدرسین رو به تهران معرفی می کنیم بعد از کلاس های آموزشی از آن ها امتحان گرفته شده و مدرسین برتر به این مرکز اعلام می شوند و از اول مهر در کلاس ها حضور پیدا می کنند.

در پایان نیز درباره کلاس های فوق برنامه این مدرسه سوال کردیم و در جواب گفتند: ما در این مرکز روزی 2 ساعت زبان انگلیسی کار می کنیم و اضافه بر اون زبان فرانسه، آموزش مقدماتی و پیشرفته کامپیوتر، کلاس موسیقی و خلاقیت را نیز در برنامه هفتگی خود داریم.

این مدرسه توانسته در زمینه زبان انگلیسی مدرک های ارزشمندی را کسب کند و همچنین توانسته در عرصه های دیگر نیز مدارک مهمی را بدست بیاورد.

پس از اتمام سوال ها و دیدن از این مدرسه هوشمند متوجه شدم که چرا به عنوان مدرسه برتر اعلام شد، تمامی مدارس هوشمند در رده بندی وجود دارند که از رتبه یک شروع شده تا رتبه پنج که مدرسه تمام هوشمند نام دارد و این مدرسه نیز توانسته در استان مازندران این رتبه رو در اختیار بگیرد.

مدارس هوشمند برتر به تهران معرفی شده و از سراسر کشور در آن مکان جمع می شود و تجارب خود را به یکدیگر انتقال می دهند. این مدرسه از روز های قبل شروع به ثبت نام کرده و تا 15 تیر نیز ادامه دارد. خانواده هایی که دنبال یک مدرسه هوشمند و خوب میگرند می توانند به این مدرسه مراجعه کنند.

گزارشی از امیررضا باقری- خبرنگار هرازنو

تصاویری از محیط مدرسه:

 

Picture1 Picture2 Picture3 Picture4 Picture5 Picture6 Picture7 Picture8

2 thoughts on “پیشتازان کامپیوتر ایران در مازندران پیشتاز شد”
  1. ایکاش از هزینه این مدرسه هم صحبت میکردین وقتی همه رو دعوت به ثبت نام در این مدرسه میکنید

  2. دقیقاً،با اون شهریه های نجومی فقط برای پولدارهای بدون درد !!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *