نقش رسانه‌ها در بیان فساد اقتصادی اثرگذار است

 

 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سایت‌ها و روزنامه‌ها بدون حب و بغض به حق و با حفظ حرمت قلم در زمینه فساد اقتصادی قلم بزنند از ده‌ها محکمه قضایی موثرتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران، عزت‌‌الله یوسفیان‌ملا در چهارمین سالگرد تاسیس سایت هرازنیوز در آمل با بیان اینکه افکار عمومی دنیا به رسانه‌ها پاسخ‌گو هستند، افزود: باید این پاسخگویی نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی بحث تشکیل سازمانی در این زمینه مطرح بود، اظهار کرد: من با تشکیل این سازمان مخالف بودم زیرا سازمان‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهد از این روز ایجاد سازمان جدید موازی کاری است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه راه‌اندازی یک نشریه مستقل اقتصادی که به دور از حب و بغض که به بیان مفاسد اقتصادی بپردازد از صدها سازمان بهتر عمل می‌کند، گفت: اگر سایت‌ها و روزنامه‌ها بدون حب و بغض به حق و با حفظ حرمت قلم در زمینه فساد اقتصادی قلم بزنند از ده‌ها محکمه قضایی موثرتر خواهد بود.

نماینده رئیس قوه قضاییه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه اگر قلم وسیله‌ای برای انتقام و باطل به کار گرفته شود اعتماد عمومی از میان خواهد رفت، یادآور شد: موسساتی مانند موسسه گالوب که اقتصادی است و برنامه‌های اقتصادی کشورها براساس آمار آنها نوشته می‌شود دارای اعتماد جهانی است و صداقت دارد بنابراین منبع قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه درباره مسایل مربوط به انتقاد رسانه‌ها و آنچه در جامعه می‌گذرد بحث‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: اهل قلم باید قداست و حرمت قلم را نگه‌ دارند.

وی با بیان اینکه انتقادی که در سایه حرمت قلم نوشته شود بد تعبیر نخواهد شد، افزود: با حذف حرمت قلم و انتقاد با نیت‌های شخصی انتقاد پذیرفته نمی‌شود و در این صورت است که خبرنگار از بی‌طرفی خارج می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام روابط اجتماعی قراردادی است، اظهار کرد: انتقاد باید به گونه‌ای باشد که در فرهنگ مردم پذیرفته شده باشد.

وی با اعلام اینکه قراردادها در جوامع مختلف پذیرفته می‌شود یا مورد قبول واقع نمی‌شود، عنوان کرد: بسیاری از مقامات دولتی در دنیا با انتقاد از گذشته بر روی کار آمدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *