هراز :شهید یوسف عباس زاده  فرزند علی گدا، متولد1337/03/15 از شهرستان آمل  ، روستای پاشاکلا از توابع دشت سر میباشد / آن شهید گرامی  در اوایل انقلاب عضو اصلی انجمن شورای اسلامی ، و جزو اولین تشکیل دهندگان پایگاه بسیج روستا بوده و به صورت جهادی و بدون هیچ چشم داشتی بعنوان معلم بمدت یک سال در روستای اجوارکلا( خونی سر)  به تدریس دروس ابتدایی مشغول بود .
شهید بزرگوار خدمت سربازی خود را  در ارتش جمهوري اسلامي ايران – لشگر 21 حمزه – رسته پدافند هوايي می گذراند و درمورخه 1361/02/15 در عمليات بيت المقدس دشت گلگون خونین شهر ،  بر اثراصابت ترکش به سينه اش به درجه رفيع شهادت نائل آمد و در تاریخ 1361/02/21 درگلزار شهداي زادگاهش(پاشاکلاي دشت سر) آرام گرفت.
 
گزیده ای از وصیت نامه شهید:
من از تمامی برادران، از انجمن اسلامی و مردم محل و ملت شریف ایران میخواهم که از امام امت دست برندارند و او را تنها نگذارند و همواره به رهبری ایشان به این خط با خونشان بعد از ما تداوم بخشند.
 سی و سومین سالروز شهادت معلم صدیق و سرباز اسلام شهید يوسف عباس زاده
شهدا را یاد کنیم . شده با ذکر یک صلوات
امیر کردی ،هراز
16 17 18 19 12 13 14 15
24 thoughts on “يوسف عباس زاده ، معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد”
  1. یاد و خاطرش گرامی , جای این شهیدان در بهشت برین هست
    ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد و نثار فاتحه به روح بلند شهیدان این مرز و بوم

  2. سلام خدمت برادر عزیز جناب امیر خان

    ولادت حضرت امام علی ع و روز معلم روز پدر را به شما و همه پدران -معلمان شریف -تبریک گفته واز زحمات شما بابت این کار خیر کمال تشکر را دارم 0(خداوند پدرت را بیاموزد)

  3. گرامی باد یاد وخاطره شهید یوسف عباسزاده پدر دو شهیدمرحوم محمود کاظمی دینان وهمه شهداء وامام شهدا

  4. ای شهدا برخیزید گویی این جا همه چیز تمام شده است و انگار نسل جهاد دیده دیروز،به خط پایان رسیده است.اگر سراغمان نیایید و کلامی و حرفی بر زبان نیاورید ما هم کم کم باورمان می شود که همه چیز تمام شده است.باورمان می شود که دیگر رد پایی از شما پیش رویمان نیست ،باورمان می شود که ما هم دیگر باید مد،پرستیژ،آنگارد محاسن ،تیپ اداری و خلاصه همه چیزمان مثل آدم شود !!! اگر شما حرفی نزنید باورمان خواهد شد که امام جلوی چشمانمان جرعه جرعه جام زهر را نوشید و رفت و همگی گفتیم ،الحمد لله جنگ خانمان سوز تمام شد!!! ای شهدا که جوانمردی فقط در ذائقه ی شما بود،لحظاتی از خلوت بهشت فارغ شوید،زخم ترکش ها را فراموش کنید و از ما دلجویی کنید.بعد از شما لباس خاکیمان را از تن درآوردند اجازه نداریم مثل آن روز ها بگوییم “التماس دعا” !!! به ما آموختند که چگونه بخوانیم و بنویسیم !!!

    ای شهدا،دنیای بی شما و بی امام سخت است ! ای خوش انصاف ها ، اینجا دیگر با خاموشی بلدوزرهای جهادگران ،سنگر و خاکریزی که صداقت و درستی را بنا کند یافت نمی شود.اینجا فانوس ها خاموش است.خیانت به رفیق قاموس و جاویدان و رسیدن به جاه و مقام به بهای خاموشی عزت نفس است . ای شهدا اینجا دیگر از عروج خبری نیست و همه از برای “فنا”دست و پامی زنند . دست های ناپاک به هم گره خورده تا بر نسل جوان امروزی روح بی اعتقادی و دین زدگی را جریان دهد.

  5. این خون شهداست که به انسان ، انسانیت وبه او تکامل وحرکت می بخشد .خوب است که هرازچندگاهی وصیت نامه های شهیدان را مرورکنیم .یادش گرامی وراهش پررهرو باد .

  6. یاد و خاطره همه شهدا گرامی…
    تشکر از آقای کردی

  7. باتشکرازجناب آقای کردی وهرازنیوزبابت درج مطالب وعکس های فوق،
    تبریک وتهنیت به خانواده محترم شهیدعباس زاده ،معلمی که بالسان وخونش ازدین ووطنش دفاع جانانه کردوبه درجه رفیع شهادت نائل آمد
    باگرامیداشت آن روزهای به یادماندنی وتبریک روزمعلم به همکاران عزیز این شهیدبزرگواروهمچنین ابواشهداءآمل مرحوم سناتورحاج سید محمودکاظم دینان که درابتدای خدمتشان معلم لاریجان بودند
    امیدآن دارم خداوندبه تمام معلمان عروج کرده پاداش خیروبه عزیزان حاضروزنده توفیق روزافزون عنایت فرماید!باسپاس ازهمگان صلوات برمحمدوآل محمد!!!

  8. شهداء زنده اند و نزد خدا مرزوقند

    در مورد شهید خدای متعال میفرماید: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یرزَقون
    این آیه‌ی شریفه قرآن میگوید اینها زنده‌اند؛ حیات اینها یک حیات واقعی است، یک حیات معنوی است و نزد خدای متعال مرزوقند

    برای شادی روح شهید بزرگوار یوسف عباس زاده و شهدای روستای پاشاکلا صلوات

  9. امیر جان سلام ممنون از زحمات شما.روحش شاد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *