بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله
اگر می خواهیم دنیا برایمان سفره ی عشق و مودت را پهن بکند از سیره ی عملی مان درس بگیرند ، صرفاً همه ی این ها با حضور در محضر تقوا بودن رقم می خورد . فردی که خود را در محضر خدا ببیند اخلاقش کریمانه خواهد شد پس بیائیم کریمانه اخلاق را حفظ کنیم تا بتوانیم اخلاق کریمانه را در جامعه ترویج دهیم. اما آنچه را که تا به امروز عرض کرده ایم در محضر شریف شما نمازگزاران در بیان سبک زندگی دینی ای که برگرفته از افکار ناب قرآن و اسلام است . در زندگی ای که در آن قال الباقر (ع) و قال الصادق (ع) است می توانیم موجب سعادت شویم . اما عرض کردیم در صورتی می توانیم سعادت را رقم بزنیم که در مسیر زندگی مان تقوا باشد . سروران عزیز درباره ی خطبه ی همام مقدمتاً مسائلی را عرض کردیم . همان گونه که بیان شد ما مقداری فاصله داریم . حتی با قرآن هم فاصله داریم . ما فکر می کنیم که قرآن تنها برای این است که از زیرش رد شویم و یا بر روی سفره ی عقد گذاشته شود . این فاصله ها را باید کم تر کنیم . خودمان را به قران عرضه کنیم . در محضر قرآن باشیم . از قرآن درس بگیریم . هر کسی که خود را در محضر قران قرار داد عزیز شد و عزت و سعادت پیدا کرد و زنده خواهد ماند . آمد عرضه داشت علی (ع) جان می خواهم صفات مؤمنین را برایم توصیف کنی و چنان بیان کنی که انگار به عینه می بینم . علی (ع) مکث می کند . می خواهد وزنش را بسنجد . فرمود یا همام : اتق الله و احسن و «إن الله مع الذین اتقوا و الذین محسنون» ای همام تقوای الهی پیشه کن و کار نیک انجام بده زیرا خداوند با اهل تقوا و اهل کار نیک است. چون خدا با کسانی است که اهل تقوا و کار نیک باشند و از کار مردم گره بردارند . خودشان گره نزنند . متأسفانه بعضی از ماها در خودمان گرفتار شدیم . اسیر منیت شدیم . در من ماندیم و خیال می کنم که همه چیز خودم هستم و تمام . در صورتی که در پس خم ابروی اول مانده ام . لذا بعضی از چیزها را دارند گره می زنند . بداخلاقی می کنند. شخصیت ها را دارند تخریب می کنند . این تقوا نیست . این عبودیت و فلاح و بندگی نیست . بندگی کنیم تا پادشاه باشیم . تا در دل ها و جانها قرار بگبریم «فلم یقنع همام بهذا القول حتی عزم علیه» همام به این مقدار قانع نشد و حضرت را قسم داد . در آیه فوق هم متقین و هم محسنین در کنار هم قرار گرفته اند که در مسیر خدا قرار می گیرند هم مراعات تقوای الهی و عمل به کار نیک.به این مقدار کفایت کرده بودند پس از طریق احسان و نیکوکاری ، از طریق تقوا و به دنبال گناه نبودن و خودمان راعرضه کنیم به خدا موجب عزت و سعادت می شویم .
گفتیم که بیاییم خانه و خانواده مان را رقم بزنیم . چون در این خانه «لتسکنوا الیها» این خانه موجب آرامش و سکون قلبی می شود . و این که این عزیزانی که امروز در مسند تعلیم و تعلم هستند و نام پر افتخار معلم را بر خود گذاشته اند و موجب عزت جهان و گیتی شده اند . اگر می بینیم که پیشرفت هایی بر عرصه ی بین الملل هست این بوده که در مکتب تعلیم و تعلم قرار گرفته اند . معلم و مربی بوده که تربیت کرد . لذا شاکله ی اصلی فرزندانمان را ما باید در خانه رقم بزنیم . چون اگر خشت اول را معمار کج بگذارد تا ثریا کج می رود . پس آن خشت اول خیلی مهم است . قدم دوم قدم آموزش و پرورش است . آن شیره ی جانی که این مادر از طریق شیر ارتزاق می کند . ذکر یا حسین (ع) و یا علی (ع) ای که این پدر مهربان ، شاگرد مکتب اهل بیت (ع) به ما یاد داده . خواستیم بلند شویم به ما یاد دادند که یا علی (ع) و یا حسین (ع) بگوییم . آنها است که موجب عزت و سعادت شده . و وقتی که میرسیم در مکتب آموزش این جا است که بحث تعلیم و تعلم و رشد و نبوغ و شکوفایی است . شاید شما عزیزان بفرمایید که کسی که بالغ می شود باید پانزده سالش تمام شود . ولی بعضی ها بالغ می شوند ولی بلوغ عقلی ندارند . عده ای شصت هفتاد سال سن دارند ولی جسارت نشود عقلشان هنوز بالغ نیست . تاریخ را نگاه کنید . چه کسانی در مقابل اهل بیت (ع) و امام زمان شان قرار گرفتند .
تا رسیدیم به بحث حجاب . خیلی از چیزها با مراعات حجاب حل می شود . لذا هر حرفی را هر جا نباید زد . هر لباسی را هر جا نباید پوشید . یکی از عوامل قوام در خانه و خانواده مسئله حجاب و عفاف و عفت و پاکدامنی است که هم موجب قوام خانواده و هم موجب عزت و سربلندی جامعه می شود. محضر شریف شما عرض کردیم سه تا اثر مهم در حجاب وجود دارد .
 1)    اولین اثر حجاب فردی می باشد و آن آرامش هست . خانمی که محجبه هست آرامش روحی دارد چون می داند نگاه دیگران دنبالش نیست چون می داند گناه اجتماعی نمی کند و می داند دیگران را تحریک نمی کند
خواهری که بد حجاب بیرون می آید قرآن می فرماید«ولا تعاونوا علی الاثم و العدوان» بر گناه معاونت نکنید ولی بعضی بر گناه معاونت می کنند تحریک می شوند زن هم ندارد به حرام می افتد و گناه برای شما ثبت می شود. شریک نشویم بر این که گناه را ترویج دهیم . یکی از این معاونت ها معاونت در گناه است . یعنی لباس نازک می پوشد می آید در جامعه قرار می گیرد . نگاه ها به سویش می رود . این جوان را به سوی خودش معطوف می کند و دعوت به گناه می کند . لذا خیلی باید دقت کنیم مواظب رفتارمان باشیم . یادتان هست آیه ی قرآن گفتیم مؤمنان راه رفتن شان هم بر اساس آموزه های دینی است . دستورالعمل قران این است که به طریقی راه برویم که دیگرا را تحریک نکنیم بعضی از جوان ها هستند که با صدای راه رفتن خانم ها تحریک می شوند خوب می بینیم خانم ها بعضی ها به همین حالت قرار می گیرند در جامعه دست در دست شوهرت نمی گویم حرام هست شوهرت هست ولی این چه رسمی است که دست در دست هم در خیابان ها ؟ شوخی؟ مزاح ؟ این باید رعایت شود.
پس اولا حجاب اثر فردی دارد که به شما آرامش می دهد و این اثر حجاب که فردی هست آرامش است . چه مرد باشد و چه زن باشد . کسی که حجاب دارد آرامش دارد . نسبت به فرد خودش آرامش ایجاد می کند . نسبت به محیط خودش آرامش ایجاد می کند . دغدغه ی فکری ای در جامعه ایجاد نمی شود . لذا خانمی که محجبه باشد آرامش روحی دارد . هم خودش و هم خانواده اش آرامش روحی دارد . دیگر نگاه ها به سویش نمی  رود . دیگر سخن ها و زبان ها در زبان قفل می شود . عذرخواهی میکنم خدایی ناکرده مکتب هرزه گویی و متلک گویی در جامعه ترویج پیدا نمی کند . چون خودش را محجبه کرد . در مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) قرار گرفت . دیگرا را تحریک نمی کند . کسی که خدایی ناکرده بدحجاب است آرامش ندارد . هم خودش آرامش ندارد هم جامعه را دچار التهاب می کند . نگاه ها را به سوی خودش معطوف می کند
)       دومین اثر، اثر خانوادگی می باشد و آن قوام خانوادهاست و اگر هر یک ار افراد خانواده عفاف و حجاب داشته باشند یک ماه هم مسافرت برود چه دختر باشد و چه پسر و یا همسر مرد خانواده خیالش راحت است که این زن مال خودش هست زیبائی هایش را تقسیم نکرده و دیگران از لباسش ، از حرف زدنش ، از راه رفتنش بهره نبرده اند این ارزش خانوادگی است . چون ایشان با حجای خودش همه ی درب های گناه را بسته . با متانت و کمال و سعادت خودش . اصلاً رسالت زن یعنی این . زن آینه ی جمال و جلال الهی است . قوام خانواده در ایجاد حجابی است که بر اساس آموزه های اسلامی است . نه حجاب غربی و نه این اسلامی که امروز آمریکا دارد ترویج می کند . نه تشیعی که انگلیس می خواهد و نه تفکری که داعش دارد ایجاد می کند . ما اگر به خودمان نجنبیم فرهنگ داعشی ترویج می شود . اگر تفکر شهید مطهری و مطهری های زمان که به جایش عرض خواهیم کرد ایجاد نشود موجب شرارت می شود .
 قوام خانوادگی در حجاب بیشتر است چون از هم پاشیدگی نیست اما وقتی بدحجابی باشد این آقا با زنش می آید نگاهش می افتد به خانم فلانی اه لباس های زن فلانی را دیدی آرایش کرده بود ؟ یاد بگیر زن و شوهر با هم دعوایشان می شود  اختلا پیش می آید در نتیجه هوس می کند زن های همدیگر را نگاه می کنند. خوب طبیعی است یکی زیباتر است و یکی زشت تر است قیافه ها فرق می کند این باعث می شود مردها تحریک شوند این اتفاقاتی است که در جامعه می افتد و آن را همه مان می دانیم.
3)     سومین اثر حجاب، اجتماعی می باشد و آن این که جامعه سالم می ماند . فساد ،زنا و فحشا در جامعه کم می شود. پس حجاب هم اثر فردی دارد و آن آرامش است و هم اثر خانوادگی دارد و آن استحکام خانواده است و جامعه هم سالم می ماند . جامعه ی سالم در صورتی ایجاد خواهد شد که در آن جامعه متانت و حجاب باشد . اگر خدایی ناکرده کسی این چنین وارد شود فساد در جامعه ترویج می شود . العیاذ بالله زنا ایجاد می شود . یک مقداری بعضی از مسائل ناراحت کننده است . متوجه باشیم . نگوییم که فرزند من نیست . یادتان هست عرض کردیم که عیسی ابن مریم فرمود که در جریان امر به معروف ساختمان چندین طبقه کسی طبقه ی بیستم باید بگوید طبقه ی اول آتش گرفته به من لطمه ای نمی زند . نه این چنین نباشد . کم کم این آتش دامن گیر می شود . پس دقت بکنیم که ان شاءالله متوجه باشیم . حرکات مان را متوجه باشیم . بعضی از مسائلی که در جامعه ایجاد شده بر اساس آموزه های اسلامی است . همین شهدای مان را نگاه کنیم . چند روز گذشته چهار پنج نفر از ناب ترین فرزندان مان ، نور چشمان مان در سوریه شهید شدند . جسم شریف شان را داعش ملعون ندادند . پدری در بابلسر عروسی فرزندش را نتوانست باشد . در واقع ایشان هست ما نمی توانیم . آن طلبه ی عزیز روحانی . همه ی عزیزان . این ها را باید جواب ندهیم . منِ مسئول اگر انجام ندهم مسئول هستم . امروز عزیزان یک مقداری بیش تر برنامه ریزی داشته باشیم . چرا حجاب را به عنوان یک فرهنگ جا نمی اندازیم ؟ چطور توانستیم خیلی از چیزها را فرهنگ سازی کنیم و خیلی موفق هم شدیم . آموزش و پرورش را آمارش را دادند . و چیزهای دیگر . آیا این را نمی توانیم . ما می گوییم بحث فرهنگ فکر می کنیم فقط اداره ی ارشاد و فرهنگ است . نه همه ی سازمان ها باید بیایند و دست به کار شوند . سازمان تبلیغات هم هست ولی نه تنها سازمان تبلیغات بلکه همه ی نهادها بیاییم ید واحده شویم . بیاییم این معزل مسائل فحشا و منکرات را ریشه کن کنیم . می توانیم و الحمدلله بسیار موفق هستند . عزیزان شما کارهای بزرگی را دارند انجام می دهند .
نمازگزارن عزیز و بزرگوار این سه اثر را در مورد حجاب محضر شریفتان عرض نموده ام اگر خدای ناکرده کسی بگوید کاری به قرآن ندارم که این طور هم نیست ؛ چون مسلمانیم و اهل خواندن قرآن پس بخاطر این همه آیاتی که تا بحال خوانده شد و بخاطر سفارشاتی که ائمه نموده اند مسئله حجاب را که دغدغه انقلاب ما و شهید دادن ما می باشد جدی بگیریم و به اهمیت بدهیم.
ما این همه تاوان اقتصادی دادیم خسارت اقتصادی کشیدیم خسارت نظامی دیدیم خسارت تحریم کشیدیم برای اینکه این ارزش ها حفظ بماند.
اگر تحمل تحریم شد ، تحمل جنگ شد، تحمل سختی ها شد تا جوان هایمان پای ماهواره ننشینند و فیلم های مستهجن اذهان آنها را تحریک نکند تا آینده بچه هایمان از نظر اعتقادی تامین شود و اگر ارزش ها قرار شود پاک شود از بین برود در حقیقت انقلابمان از بین رفته است. چون اصل انقلاب ما برای این بود انقلاب ما ارزشی بود انقلاب اقتصادی نبوده است گرچه اقتصاد هم باید اصلاح شود اما اصل شعار چه بوده است ؟ استقلال آزادی بوده است آزادی نه آزادی از حجاب ؟ بلکه آزادی از اسارت بوده است بدحجابی اسارت و وابستگی می آورد.
خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله . در این خطبه نیز در محضر شما سروران شریف و نجیب و در محضر خداوند متعال ابتدا خودم ، این عبد فقیر را دعوت به تقوای الهی و در ادامه همه ی شما سروران عزیز و نمازگزاران محترم را به مراعات تقوای الهی دعوت می کنیم . دین باید خالص باشد . در صورتی می تواند ایجاد کند که از طریق علم و دانش ایجاد می شود . انسان می تواند به مسیر عبودیت و بندگی برسد و معتکف شود . متأسفانه برخی از ماها  خودمان را اسیر نفس کرده ایم . در مقابل گناه کم آورده ایم . زبان مان ، دست مان ، چشم مان ، زندگی مان ، زن مان بعضی مواقع دچار تزلزل می شود . آن قطعاً بدانید که یک مقداری از مسیر ایمان چون بابصیرت نباشد سخت می شود . یک لغزشی ایجاد می شود . ارتباط با خدا از طریق ایمان است . گر چه شما می دانید ما عبادت را برای ترس از جهنم و و شوف به بهشت نمی خواهیم . این عبادت خالص نیست اگر کسی بخواهد برای ترس از جهنم عیادت کند . بلکه عبادت فقط برای خدا باشد . ذوب شدن در راه خدا . خداشناس باشد . کسی که خدا در قلبش قرار دارد هم خودش و هم جامعه را نجات می دهد .
مناسبت ها متعدد است . یکی از مناسبت هایی که هفته ی گذشته پیش رو گذاشتیم روز نهم اردیبهشت روز شوراها بود . تبریک عرض می کنم . عزیزان من ما وقتی به قرآن مراجعه می کنیم می بینیم که در آیات متعدد نمونه های شاخصی از مشورت آن هم مشرت شخصیت ها را عنوان کرد . نشانه ی  رواج آن در میان ملل مختلف را . رنگ ها و زبان های متعدد . از مشورت ملکه ی صبا گرفته با سران کشور تا مشورت زن و شوهر در امور خانه و خانواده . مشورت مؤمنان گرفته تا مشورت نبی مکرم اسلام (ص) . عزیزانم پیغمبر (ص) این شخصیتی که جهان به طفیل وجودش خلق شده چون می خواست پیغمبر (ص) بیاید این همه نعمت خلق شده . حالا این پیغمبر (ص) و اهل بیت (ع) مسائل اقتصادی و جنگ و اینها را به شور و مشورت می گذارد . آیا چیزی از کمال او کم می شود . نه می خواهد به ما مکتب مشورت و برکاتی که از مکتب مشورت ایجاد می شود را بیاموزد . اینها که با وجود عصمت و اتصال به منبع لایزال وحی الهی ، آن قوه ی تفکری که ناب است . کسی انها را ندارد . فقط به آنها داده شده . توأم با عصمت است . ولی آنها آمدند تا این امر الهی را به ما یاد بدهند . سیره ی علمی و عملی و نبی مکرم (ص) و اهل بیت (ع) بیانگر این امر مهم است . رسول مکرم اسلام (ص) مشورت کردن را از یک سو به مسلمانان توصیه می کند و از سوی دیگر به آنها می آموزد که فقط به حرف نیست. ما در مورد گفتن و عمل نکردن در خلال صحبت های مان عرض می کنیم مقام معظم رهبری فرمودند: این قدر نگوییم حرف زیاد نزنیم. سخن زیاد گفته می شود . عذر خواهی می کنم بنده ی سخنران نیم ساعت سخنرانی می کنم . آیا اهل عمل هستم . این همه مشکل در جامعه هست ، مشکل اقتصادی مثالی که می زند دزد وجود دارد و همه می گویند دزد دزد چه کسی باید این دزد را بگیرد . این همه وام های کلان . چه کسی می دهد . چه کسی باید بگیرد . چه کار بکند . چه ضمانتی در مقابل دارد ؟ آیا واقعاً خون این ها سرخ تر است . این مردمی که در امر ازدواج و سنت الهی هستند برای وام ازدوج شان چندین ماه باید بیایند و بروند آخرش هم چند تا ضامن می خواهد . حقیقتاً بنده برای ازدواج فرزندم بی خیال شدم . نرفتم سراغش . نه این که وضعم خوب باشد . چندین مرتبه برو آن سایت را انتخاب کن ، این سایت را انتخاب کن . این مردم هم همیشه در سر صحنه هستند . اهل ادب هستند . اهل کرامت هستند . ما باید دست این مردم را ببوسیم . از آن طرف وام میلیاردی می گیرند می گویند بگیر . باید متوجه باشیم . دقت کنیم . مشورت و این مسائل هم در سیره ی عملی پیغمبر(ص) بود و هم مکتب را ایجاد  کرد . لذا پیغمبر (ص) به امیرالمؤمنین (ع) فرمود ای علی (ع) پشتیبانی مطمئن تر از مشورت وجود ندارد . لذا با عنایت به اینکه عده ای از سوی مردم انتخاب گردیده اند بعنوان شورا و منتخب مردم برای رتق و فتق امور تا مردم راحت تر مسائل شهر و روستاهایشان را حل نمایند و این روز به نام شورا نامگذاری گردیده و این عزیزان هم باید توجه بفرمایند تعالی و رشد هر منطقه ای صرفا پیرو آیات و احادیث از طریق مشاوره انجام می گیرد پس باید همه منتخبین سفره مشورت را پهن نموده تا موجب آبادانی منطقه شان گردند بنده نیز این روز بزرگ را هم به همه مردم شریف و هم به شوراهای عزیز و بزرگوار تبریک عرض می کنم متوجه باشیم که باید حساب پس بدهیم متوجه هم حقوق مردم و هم بیت المال.
اسلام و حقوق کارگران و کارفرما یکی از مناسبت هایی که همین امروز ما در روز یازده اردیبهشت داریم روز جهانی کار و کارگر است . امامان ، پیغمبران مان و معصومین ما هم در سخن هم در عمل . این ها فقط حرف نمی زدند . پیغمبر (ص) دست کارگر را می بوسید . این سیره ی عملی پیغمبر (ص) است . فردی آمد محضر امام جعفرصادق (ع) گفت از جهت سلامت جسمی یک ضعفی وجود دارد نمی توانم کار کنم . فرمود می توانی با خودت کالایی حمل کنی برو کار کن تا دستت به سوی اجنبی دراز نشود . حضرت امیرالمؤمنین (ع) در یکی از این روایت های زیبا عنوان کرده که یک زمانی نیاز داشت به مال رفت پیش پیرزنی کار کرد . به همان مقدار که کار کرد خرما آورد و رفت محضر پیغمبر (ص) تا با هم تناول کردند و بسیاری از موارد چاه ها را حفر می کرد . زمین ها را آب می کرد . زراعت می کرد و پولش را میگرفت برده را آزاد می کرد . عزت ، صلابت ، اقتدار و بندگی و عبودیت را در سیره ی علمی و عملی داریم می بینیم و می خوانیم . امام صادق (ع) فرمود هر آن کس که جامه ی خودش را بدوزد و کالای مورد نیاز خودش را خودش حمل کند از تکبر به دور است . می فرماید نبی مکرم اسلام (ص) در کارهای خانه کمک می کرد . در روایت هست دعای آدم بیکار مستجاب نمی شود . مقام معظم رهبری فرمود چرا می گویید کار سخت . اصلاً کار سخت در جامعه وجود ندارد . مرد اهل کار است . همه که نمی توانند در جامعه مدیر شوند . یک عده از افراد با توجه به سطح سوادشان در آن مقوله و اگر چه توصیه می کنم به عدم تبعیض . تبعیض قائل نشویم . این ها مدرک دارند . اگر خدایی ناکرده به این جوان عزیز به تعلیم و تعلم دعوت کنیم و از آن طرف اشتغال نباشد چه معضلی ایجاد می شود . فرهنگ آموزش با چه امیدی ترویج شود . ما باید دقت کنیم . توصیه می کنم به همه ی عزیزان . همایشی که دیروز گرفته شده تقدیر و تشکر می کنم از مدیر باکفایت کار جناب آقای مهندس چلابی حقیقتاً باید این چنین باشد . باید تشویق شوند . حالا آن روز درنیویورگ به خاطر یک درگیری ای که بخاطر کار زیاد انجام پذیرفت لذا این در جامعه ی جهانی افتاد که  باید از قشر کارگر تجلیل شود و یک روز را به نامشان مزین نموده اند ، کارگری که پیغمبر (ص) دست کارگر را می بوسد . ما از یک طرف مدیریت در برنامه ریزی برای امور کار باید داشته باشیم و از یک طرف تولید کار کنیم . از یک طرف مسائلی را ایجاد کنیم تا مشکلات حل شود . مسئولان عزیز حل مشکلات اقتصادی مان هم پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در لوزان سوئیس و در ژنو نیست . بیاییم مدیریت کنیم . بیاییم از خودمان شروع کنیم . وقتی که در ادارت مان وسایل و لوازم خارجی باشد از تولیدات داخلی استقبال نشود آن وقت جای دیگر چه خواهد شد . همه مان باید حمایت کنیم . از یک طرف دعوت به کار و از نگاه فرهنگ و عبادت به والله دست همه ی شما کارگران و کشاورزان را می بوسم . پیغمبر (ص) بوسید . بنده که  کوچک ترین ذره هستم . چه خوب است که از نگاه عبادت به سراغ کاربرویم . برویم به سوی این نگاه و از طرف دیگر کارفرمایان عزیز وظایف شان را مطابق دین انجام دهند . امام زین العابدین (ع) در رساله ی حقوق مسائلی که کارفرما باید ایجاد کند را گفتند . کارگر هم نباید کم بگذارد . هر جایی کم گذاشتیم بی برکت می شود . در دین ، در عبادت ، در کار و در درس و در تبلیغ و روضه و منبر . و از آن طرف هم پیام مقام معظم رهبری به دولت و ملت هم دلی و هم زبانی بوده یعنی ید واحده باشیم نه تنها از سوی ملت بلکه از سوی دولت نیز هم انجام پذیرد . از سرمایه گذاران دعوت کنیم آن وقت شهرک های صنعتی ما نباید تعطیل شوند .آن وقت به نظر شما یک بام و دو هوا نمی شود . بیاییم دعوت کنیم . سبد حمایتی را در اختیار قرار دهیم . خیلی ها خواستند بین کارگر و نظام فاصله ایجاد کنند ولی نتوانستند چون همه ی این نگاه ها نگاه خدایی است . ما به عبادت مان از منظر خدا داریم نگاه می کنیم . کشاورز عزیز و کارگر عزیز از منزل دارد خارج می شود می گوید الهی به امید از تو .
مناسبت دیگری که نه در این هفته و ده روز . بلکه روز معلم همه ی ایام روزگارمان هست . ما در طی این سی و شش سال انقلاب دیدیم که چگونه معلمان مان با نگاه عبادی و فرهنگی به کارشان چه کردند . معمار کبیر انقلاب اولین معلم نظام اسلامی بوده . چگونه توانست در جانها قرار بگیرد و انقلاب را صادر کند . تأثیر گفتار و رفتار و اندیشه های تابناک او عالم را فرا گرفته و با آگاهی از خط مشی الهی و آشنایی با سبک زندگی ، مدیریت ، استواری و شجاعت و مقاومت او نه تنها ملت و جوانان غیور این ملت راه سعادت را یافته و طی کرده اند بلکه در جهان اسلام ملت ها را بیدار نموده و به مبارزه علیه شیاطین مستکبر فرستاده است کسی نخواست سر به تن ایران باشد . امروز ایران در همه ی زمینه ها سری در سرها دارد . بیداری اسلامی مان از انقلاب مان است . چرا این چنین شده ؟ بروید سیره ی عملی امام راحلمان را مطالعه کنید که بحث با خدا بودن و معامله با خدا کردن است لذا باید دقت کنیم . و هم مقام عظمای ولایت . این اندیشمند ، این متفکر و این مغز که حقیقتاً برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) است که موجب عزت شده . امروز باید معلمی را از سلوک و رفتار و گفتار بزرگ معلم انقلاب اسلامی رهبر عظیم الشانمان حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای آموخت که با تدبیر و درایت و شجاعت قلب های این ملت را به هم پیوند زد و گروها و سلائق را به خدمت نظام واداشته اند و اسلام ناب را آموزش داده اند از آن طرف هم نگاه به اعتقادات و مبانی پیغمبر (ص) فرمود : «انی بعثت معلما» حالا آن جا است که سخنران محترم مان ، مدیر با کفایت و لیاقت که حقیقتاً مدیر جهادی است جناب آقای محمدنسب ریاست محترم آموزش و پرورش . احسنت بر شما . هم دو بخش که حقیقتاً از بخشداران و مسئولین تقدیر و تشکر می کنیم . ما از نزدیک ارتباط داریم با شما و معلمان و مسئولین مرتبط با دستگاه آموزش و پرورش. بنده دست معلمان را می بوسم . احسنت بر شما . هیچ رهبر و هیچ رئیس جمهور و هیچ سیاست مدار و هیچ مشاغلی ایجاد نمی شود مگر با دل سوزی شما . مگر با ارادت و عنایت و درایت شما. ما این همه روایت را داریم می گوییم آن وقت معلمان مشکل داشته باشند . خدایی ناکرده فضایی ایجاد شود که بروند و تحسن کنند . معلم تحسن کند واویلا می شود . لذا عزیزان تدبیر و امید دقت کنید خواسته های معلمان عزیزمان را انجام بدهید.
 تفکر اندیشه ای شهید مطهری موجب بیداری نخبه گان گردید که برگرفته از اسلام ناب محمدی است و تفکر استاد شهید مطهری آن یک مسیر است . مکتب مطهری فقط در حد چند کتاب نیست . یک دانشگاه است . یک جریان است . گروه فرقان خواستند شهید مطهری را به شهادت برسانند تا مشرب فکریشان را جلوی نفوذش را بگیرند ولی نتوانستند . شهید مطهری ماند چون آن مبانی اعتقادی شان برگرفته از مبانی الهی بوده است. امروز این ها مطهری های زمان هستند . سروران عزیز دقت کنیم . بنده یک بار عرض کردم . علامتین جلیلین که دو ستاره درخشان هستند این حیف است . امروز هم مدرسه ی فکری علامه جوادی آملی می خواهد شکل بگیرد . کجا هستند این خیرین و این کسانی که به دنبال باقیات الصالحات هستند . بیاییم منظومه ی فکری این عزیز را ان شاءالله خدا طول عمر به آیت الله حسن زاده آملی عنایت کند . بیاییم کمک کنیم . نماینده ی محبوب و ارزشمند مان همه جا هستید این جا هم عنایت کنید . فرماندار عزیز و ارزشمند عنایت کنید . عزیزان استانی و کشوری . این جا فقط منحصر به آمل نیست . اگر این مدرسه ی فکری ایجاد شود یعنی ارتزاق شدن از اسلام ناب پیغمبر (ص) ، وصل شدن به دین به سبک زندگی ای که در آن کلام و تفسیر هست . و همه ی مسائلی که امروز نیاز جامعه مان هست و کل کشور و حتی جهان اسلام بهره مند خواهند شد .
اما بزرگ ترین مناسبت میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) است . لسان قاصر بنده نمی تواند تفسیر کند . ایشان را خود خدا تفسیر کرد . خدا انتخاب کرد . خدا پدر و مادر علی (ع) را انتخاب کرد . خواست به مردم جهان درس بدهد . بیدار و هوشیار نبودند . امروز هم خیلی ها دم از ولایت می زنند . خیال می کنیم در مملکت مان خوارج نیستند . خوارج در مملکت ما هم هست . خیلی ها دم از ولایت می زنند ولی در مقابل ولایت ایستادگی می کنند  عزیزمان فرمودند خدا علی را با دعوت به خانه ی خودش تفسیر کرد . نام علی (ع) را چه کسی گذاشت ؟ به چه نامی است ؟ چه کسی او را متولد کرد ؟ در کجا متولد شد ؟ این تفسیر گویای علی (ع) است . بیاییم در مکتب و منظومه ی فکری ای که در کتاب های متعدد ای آمدند تفسیر کنند آن مدل شخصیتی علی (ع) را . کنگره ها باید گذاشت . و روز پدر و روز مرد . علی (ع) بزرگ ترین پدر عالم است . بهترین مرد دنیا است . با تمام اعتقاداتش . لذا این روز را به روز پدر عنوان کردند . تبریک عرض می کنیم . جوانان عزیز ، دانش آموزانی که امروز تشریف آوردید قدم تان روی چشمان بنده . احسنت بر شما . ما به شما می بالیم و به شما می نازیم و افتخار می کنیم . شما سرمایه ی نظام مان هستید . امام به شما افتخار کرد . بنده هم دست شما را می بوسم . در مسیر علم و تعلیم قرار گرفتید . در علم و درس خواندن ذوب شوید . ولی بروید از مسیر ولایت درس بگیرید . ببینید علی (ع) چه شخصیتی بوده . شاکله تان را  بر اساس شخصیت امیرالمؤمنین (ع) بسازید علی ای که پیامبر اسلام فرموده اند علی مع الحق و الحق مع علی و یا در جای دیگر علی مع القرآن و القرآن مع علی پس همه پی در مسیر ولایت و حقانیت علی است قدر دان این نعمت برزگ باشیم. ولی هر چه داریم از پدر و مادر داریم . بنده بارها و باره عرض کردم این شخصیت عزیز پدر بزرگوار بنده از لحظه ای که بنده پشت تریبون می آیم دست به دعا بر می دارد خدا نمی بیند؟ نعوذ بالله  . اگر امروز افتخار نوکری شما را دارم و خادم شما هستم قطعاً به خاطر این پدر مؤمنی است که پنجاه شصت سال است که نماز شبش قطع نمی شود . دستش را می بوسم . آن مادری که بالا نشسته دارد دعا می کند . اگر دعای آن مادر و این پدر نبود هیچ کلامی از زبان بنده جاری نمی شد . مقامی هم نیست . یک حکمی است داخل آب بگذارم جوهرش هم می رود . ولی همه ی این ها به خاطر دعایشان هست . هر چه عزت است به خاطر دعای پدر و مادر است . تجلیل و تکریم بکنیم . از دست شان دادید بروید سر قبرشان دعا کنید . آن جا دعا کنید . خیلی مهربان هستند . آنجا می گویند نکند آبروی فرزندم برود . دل شکست ، نفرین کرد وقتی پیغمبر (ص) داشت می رفت دید که این فرزند در حال عذاب است فرستاد دنبال مادر گفت مادر جان از ایشان ناراحتی . عرضه داشت تا الآن از ایشان ناراحت بودم ولی به خاطر شما از ایشان می گذرم . عذاب از وی برداشته شد . ما سراغ چه هستیم . حضرت آیت الله هم باشید . پروفسور هم باشید ، مهندس و معلم و دکتر بروید دست پدر و مادر را ببوسید .
و اما ایام میلاد این نخبه الهی و به دلیل معتکف شدن فاطمه بنت اسد در خانه کعبه فرصت مناسبی هست برای معتکف شده ایجاد ارتباط با خدای یکتا و عبودیت و بندگی کردن تا از طریق بندگی به پادشاهی برسیم به عزت برسیم و اونهایی هم که معتکف شدند برای همه دعا کنید برای ظهور امام زمان عج برای صحت و سلامت فرزند دلبندشان رهبر عظیم الشان انقلاب عزیزمان برای برطرف شدن مشکلات جامعه و جوانان خلاصه برای همه دعا بکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *